Gå til innhold

kjedelig med helg uten snop?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er en uvane som burde være lett å skippe. 

Jeg er godt voksen, så da jeg vokste opp var det bare barn som fikk snop. Det var ikke vanlig at voksne drakk bøttevis med brus og spiste smågodt. 

Så jeg har det helt fint, uten brus og uten smågodt (snop). 

Du overlever helt fint uten. 

Anonymkode: 845f4...b93

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sitter og koser meg ( les: stapper innpå) med smågodt og potetgull og Solo, det er snart tomt og jeg kjenner på en tomhetsfølelse. Vurderer kjøpe mer i kveld...skulle ønske jeg klarte meg uten, men sprekker gang på gang. til deg som klarer å være sunn...er det ikke kjedelig med helg uten snop? trenger ikke råd om å ta meg sammen

Anonymkode: 15370...df2

Jeg knakk koden med en snop dag i uken. Litt hver dag var ikke noe for meg. Men jeg klarte å holde meg når jeg visste at på lørdag kan jeg kose meg med min smågodt pose. 

Anonymkode: 367ec...22a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt i starten, men som flere sier - det går over. Tar meg ei rute med mørk sjokolade (ikkje kjip eldorado kokesjokolade) når det røyner på.  Koser meg med brus 😄 kan overhodet ikke spise smågodt, da er det tilbake på kjøret, for å si det sånn 👀

Endret av vafle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke akkurat så gøy ut det du driver med da😆 Overspise og føle tomhet. Hørtes mer trist ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i utg. bra kosthold og synes det er digg med godteri i helger. Klarer meg fint uten og noen ganger faller det meg ikke inn, men synes egenltig det er kjedeligere. Stor glede. Digg digg. Det med at du føler tomhet og sug er problemet, ikke at du spiser godteri i helgene.

Synes mange er blitt altfor nazi på sunnhet. Klart man kan avvenne seg søtsug. Men jeg liker å forhinde helg også med å krype innunder dyna på kvelden og se en bra film med godteri i kjeften.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det er ikke kjedelig. Tenker ikke over det i det hele tatt. Hender jeg tar meg et glass vin når det helg, men klarer fint en helg uten det og uten at det blir kjedelig.  Helger varierer jo også, forrige helg var jeg på besøk hvor vi fikk servert sjokolade. Spiste litt. Var der for selskap og ikke for snop. Hadde ikke blitt kjedelig uten. 

Anonymkode: 161a5...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg spiser noe godt hver helg, men ellers er det stort sett sunt. Det er enkelt for meg å holde en god balanse når jeg ikke nekter meg selv noe. Tar lett en bolle eller to en tirsdag formiddag, men så trener jeg nesten hver dag og har bmi på rundt 19.

Jeg velger enten chips, smågodt eller sjokolade og drikker kalorifritt eller vin. Så bøtter ikke nedpå alt hver lørdag. 

Anonymkode: d790b...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg handler det om hvor motivert jeg er for å beholde nåværende vekt eller gå ned i vekt. I perioder hvor jeg ikke bryr meg, så spiser jeg mer. Hvor jeg er mer bevist blir det så jeg tenker fra morgen til kveld. For eksempel så spiste jeg sen lunch som dagens første måltid. Den besto av egg og salat. Var veldig sulten i fem/seks-tiden, men visste at jeg skulle spise ca 1830, så det var bare å holde ut. Skulle ut å møte noen venner, så da kunne jeg fint unne meg noe ekstra godt + en kule is til dessert. 
I morgen er det lørdag, så om det blir en skål med litt popcorn og et par biter sjokolade, så er det ok også. Men fordi jeg passer på vekten og spiser magert og passer på mengdene ellers i uken, så har jeg faktisk ikke så lyst på mye godt om dagen, er fornøyd med å spise litt og at jeg kan spise «alt, men ikke alltid».

Anonymkode: e74fb...304

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sitter og koser meg ( les: stapper innpå) med smågodt og potetgull og Solo, det er snart tomt og jeg kjenner på en tomhetsfølelse. Vurderer kjøpe mer i kveld...skulle ønske jeg klarte meg uten, men sprekker gang på gang. til deg som klarer å være sunn...er det ikke kjedelig med helg uten snop? trenger ikke råd om å ta meg sammen

Anonymkode: 15370...df2

Jeg koser meg med snop og chips i helgen, men litt, ikke "stapper innpå". Det jeg har uthevet her er problematisk, og i overspisingslandskapet. Da koser du deg ikke, da tvangsspiser du. 

Anonymkode: b8bf6...083

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bare en tanke: Får inntrykk av at du bruker godteri litt for å markere at "nå er det helg". Går det an å finne på noe annet?  Kjøpe friske blomster? Høre på yndlingsmudikken din, uten å gjøre noe annet? Ansiktsmaske? Egentlig hva som helst, bare du synes det er litt stas. 

Anonymkode: ed0dc...b79

Det har ikke slått meg før nå. Men jeg har faktisk etablert slike vaner etter at jeg droppet snoping som "kos". 

Kjøper en bukett blomster hver fredag. Vi vasker hus hver torsdag, og sørger for at det er ryddig inn i helgen. Setter alltid på diffuser og/eller tenner lys. Kjøper inn litt ekstra god mat. 

Helgen er spesiell. Men det handler ikke om å spise mest mulig snop lenger. 

Anonymkode: 1a01b...1ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forbindelsen snop=kos må du fjerne. Det er en automatisk tanke. Kan avlæres.

Anonymkode: 099fa...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...