Gå til innhold

kjedelig med helg uten snop?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sitter og koser meg ( les: stapper innpå) med smågodt og potetgull og Solo, det er snart tomt og jeg kjenner på en tomhetsfølelse. Vurderer kjøpe mer i kveld...skulle ønske jeg klarte meg uten, men sprekker gang på gang. til deg som klarer å være sunn...er det ikke kjedelig med helg uten snop? trenger ikke råd om å ta meg sammen

Anonymkode: 15370...df2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, det er en vanesak, går over etter et par uker hvis du kutter det helt ut

Anonymkode: 96b51...ba1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det synes jeg vel ikke. Jeg spiser ikke snop hver helg. 

Anonymkode: 3650b...b8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig, har ikke spist godteri eller potetgull på et år og det blir faktisk en vanesak.

Prøver ikke å være super sunn og koser meg med andre ting 

- sjokolademousse (både med og uten sukker)

- oppskåret brukt og bær 

- is 

- en kakebit når det passer seg sånn

Anonymkode: e50ee...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Lenge siden jeg spiste godteri. Helt en vane sak ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva med å ha snop kun på lørdag som oss andre?

Anonymkode: 8bd2f...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det er veldig vanesak. Jeg spiser litt snop jeg også på en lørdagskveld, men jeg synes ikke det er kjedelig uten…  En kjedelig helg er helg der jeg kjeder meg fordi jeg ikke aktiviserer meg med hobbyer og/eller planer. 

Anonymkode: aca3b...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skeier ut annenhver helg. Da betyr det også mer, siden det ikke er så ofte. Gleder meg til det lang tid i forveien.

Helgen uten snop koser jeg meg også. Går turer, spiller masse, ser TV... Blir en vane.

Anonymkode: d4dd2...12d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er en uvane det går fint å venne seg av med. Før tenkte jeg helg = masse junk og snop. Det tenker jeg aldri lenger. Tanken har bare forsvunnet fra hodet mitt. Det var en automatisk tanke, og den er nå borte. Et par ganger i mnd spiser jeg et par ruter mørk sjokolade, hvis jeg har lyst på. Det holder.

Anonymkode: 099fa...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var sånn som spiste snop i hverdagen også. Har kuttet ut det hverdagssnopet og koser meg kun i helgen. Målet er at det også skal reduseres, men av det jeg allerede har gjort, har gitt meg en gevinst i form av at jeg har tatt av noen kg, å det inspirerer. 

Anonymkode: 62c03...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Først var det fysisk behov. Deretter psykisk. Et stort savn etter kos. Og ikke minst en sorg over "tapet", i og med at jeg tok et valg for livet. 

Men ti år etter at jeg kuttet så føles faktisk alt dette latterlig. Jeg føler aldri noe savn eller sug. Fredag er kos i seg selv. Godteri har ikke slått meg i kveld før jeg leste denne tråden, og selv om jeg hadde fått en skål foran meg nå så hadde det ikke fristet. 

Anonymkode: 1a01b...1ce

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har alltid vært veldig glad i søtsaker og det er noe jeg har kost meg veldig mye med. Nå har jeg mistet litt lysten på det og ja, jeg føler at det er noe jeg savner. Liker fortsatt ting som scones og spiser en proteinbar i ny og ne, men det blir fort veldig søtt. 

Anonymkode: 35355...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Først var det fysisk behov. Deretter psykisk. Et stort savn etter kos. Og ikke minst en sorg over "tapet", i og med at jeg tok et valg for livet. 

Men ti år etter at jeg kuttet så føles faktisk alt dette latterlig. Jeg føler aldri noe savn eller sug. Fredag er kos i seg selv. Godteri har ikke slått meg i kveld før jeg leste denne tråden, og selv om jeg hadde fått en skål foran meg nå så hadde det ikke fristet. 

Anonymkode: 1a01b...1ce

Samme her, jeg vet egentlig ikke når jeg sluttet med snacks. Vi pleide å gå all in på lørdagen, med alt vi hadde lyst på, og jeg tror det hjalp. Lørdagen var magisk, med uendelige mengder godteri, film og kos. Så ble ungene store og begynte på treningsstudio, og da endret vi vaner. Nå spiser jeg stort sett snacks kun om vi skal se film sammen eller om jeg har gått i butikken sulten og dratt med meg noe.

Jeg hoppet rett fra fysisk behov/sug/forventning til at jeg ikke tenker på det lenger. Kanskje har det med å gjøre at vi visste at på den ene dagen i uken kunne vi spise alt vi ville.

Men jeg kan fremdeles inhalere en hel pose chips eller en stor sjokoladeplate en gang iblant, det er bare ikke like koselig.

Anonymkode: 149c6...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sitter og koser meg ( les: stapper innpå) med smågodt og potetgull og Solo, det er snart tomt og jeg kjenner på en tomhetsfølelse. Vurderer kjøpe mer i kveld...skulle ønske jeg klarte meg uten, men sprekker gang på gang. til deg som klarer å være sunn...er det ikke kjedelig med helg uten snop? trenger ikke råd om å ta meg sammen

Anonymkode: 15370...df2

Kjedelig? Kanskje hvis helg betydde å sitte hjemme foran TV’en, men det gjør vi jo ikke hver helg. Og så kan man jo lage masse sunn og god snacks også. Rå grønnsaker med hummus eller babaganoush eller avokado-dipp f.eks., soda streamer vann i stedet for brus…

Anonymkode: b2334...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bare en tanke: Får inntrykk av at du bruker godteri litt for å markere at "nå er det helg". Går det an å finne på noe annet?  Kjøpe friske blomster? Høre på yndlingsmudikken din, uten å gjøre noe annet? Ansiktsmaske? Egentlig hva som helst, bare du synes det er litt stas. 

Anonymkode: ed0dc...b79

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg husker ikke sist jeg spiste godteri på den måten, må være over 1,5 år siden. Det går an å lage sunnere alternativ å kose seg med som også gir næring og ikke ødelegger en helt :) 

Anonymkode: 2341e...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjedelig? Kanskje hvis helg betydde å sitte hjemme foran TV’en, men det gjør vi jo ikke hver helg. Og så kan man jo lage masse sunn og god snacks også. Rå grønnsaker med hummus eller babaganoush eller avokado-dipp f.eks., soda streamer vann i stedet for brus…

Anonymkode: b2334...a40

Enig. Dette er faktisk veldig godt, eller man kan lage dip av nøtter også. Mange alternativ egentlig, og det går fort å lage. Eller man kan sørge for å spise næringsvettig og få i seg alle næringsstoffene kroppen trenger (nok protein og fett, mindre stivelse), slik at man får mindre cravings. 

Anonymkode: 2341e...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen spiser for å regulere følelsene sine. Gjelder dette deg, så vil jeg anbefale å ta noen timer hos psykolog for å få verktøy til å håndtere følelser på en sunnere måte ♥️

Jeg er så heldig genetisk at jeg synes det er like godt, eller til og med bedre med oliven enn sjokolade, og begrenser det naturlig. Fikk aldri mat/snop som belønning eller brukte det som trøst i barndommen, men har stor forståelse for at mange sliter etter å ha hatt en sånn oppvekst/mor som slanker seg eller snakker om slanking/kommentarer om egen kropp som barn. Det viktigste er at slikt stopper med vår generasjon.

Anonymkode: 5aa26...b8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...