liv Skrevet 11. mars 2006 #1 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Hver vår tar jeg sprøyter for å hjelpe meg igjennom pollensesongen, i år blir første gang på 18 år jeg ikke får tatt sprøyta. Og jeg gruer meg! Jeg er i en jobb der jeg om sommeren (barnehage) er for det meste ute og barnehagen ligger inne i en skog! Jeg kan ta allergitablettene mine men jeg har ikke særlig lyst.. Og nå har pollenet begynt.. Endret 11. mars 2006 av liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flugelhorn Skrevet 11. mars 2006 #2 Del Skrevet 11. mars 2006 Hmm..... der sa du noe jeg ikke har tenkt over. Jobber også i barnehage og er avhengig av allergi tabletter/øyedråper/nesespray hver sommer... Kan jeg proppe i meg dette selv om jeg er gravid? Må notere det slik at jeg husker å spørre legen på neste kontroll......... (men sett fra en annen vinkel så kan vi jo slippe følelsene løs, og skylde på at de røde øynene er pga allergien Noen fordeler må vi jo ha ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 11. mars 2006 #3 Del Skrevet 11. mars 2006 Det er jo ikke lov å studere legemidler i gravide, så vet man veldig lite om hvordan/om bruk kan påvirke fosteret. Men det er jo alltid mindre fare for forsterpåvirkning ved bruk av lokaltvirkende midler (nesespray, øyedråper) i forhold til legemidler som virker systemisk (i hele kroppen), som f.eks. tabletter. Jeg ville tatt en tlf til firmaet som har produsert legemidlene du har planer om å bruke for å høre om de har sett noen negative graviditetsutfall ved bruk. Dessverre er det veldig få allmennleger som har noen særlig oversikt over slikt, men produsenten er pliktig til å informere deg dersom de vet noe. (Og de fleste legemiddelfirma med respekt for seg selv har et graviditetsregister hvor de registrerer hva som skjer med barn født av mødre som har brukt legemidlene de selger.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 11. mars 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 11. mars 2006 Legen min sier en kan ta poleramin (tabletter) det er tabletter som har vært på markedet i ober 20 år, og livostin øyedråper er greit å ta.. Men jeg har ikke lyst å ta tablettene da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå