Gå til innhold

Barn med ME - får dere noen hjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn på 12 år som har hatt det som trolig er ME i 2 år.  Fatigue, smerter, vansker med å bevege seg, tretthet, leddsmerter og halsvondt. Jeg har en fleksibel jobb, men ikke fleksibel nok. Barnet er mye hjemme fra skolen. Må kjøres og hentes på skolen. Ferier og handleturer er umulig fordi barnet blir utslått av å gå. Får dere noen hjelp som foreldre? Får barnet noen hjelp fra helsetjenester og skolen? Jeg synes helsevesenet og skolen plasserer alt i fanget på meg, og at jeg jobber livet av meg. Far bor på New Zeland, og kan ikke bistå. 

Anonymkode: bd673...477

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke et barn med ME, men et barn med sucidale tanker. Ikke at det kan sammenlignes, men man blir søren meg overlatt til seg selv!! Jeg elsker Norges land, men føler at skattepengene ikke dekker mine behov. Og tydeligvis ikke dine heller 😢 Ikke for å svartmale alt, men det her er jo en tragedie. 

Jeg er ikke så god på temaet du tar opp, men vet at man kan søke pleiepenger hos Nav, når "andre" er syke. Dette ville jeg absolutt undersøkt, for dette høres ikke holdbart ut!! Kanksje har Nav flere støtteordninger, eller kanskje du har forsikringer som kan dekke ditt fravær fra jobb grunnet sykt barn?

Verdt å sjekke det ut.

Ønsker deg masse lykke til ❤️

Anonymkode: 01eae...f88

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med ergoterapitjenesten i kommunen deres, tolvåringen kan få rullestol, f.eks en eloflex som kan få plass i bilen og brukes på butikken og turer på asfalt. En ergoterapeut kan også se på hva andre hjelpemidler som kan være aktuelle for dere. Du kan også ha rett på pleiepenger i en eller annen grad.

Anonymkode: 5ab8c...e26

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta kontakt med ergoterapitjenesten i kommunen deres, tolvåringen kan få rullestol, f.eks en eloflex som kan få plass i bilen og brukes på butikken og turer på asfalt. En ergoterapeut kan også se på hva andre hjelpemidler som kan være aktuelle for dere. Du kan også ha rett på pleiepenger i en eller annen grad.

(Eloflex er en elstol)

AnonymBruker
Skrevet

Er legene sikker på at barnet har ME, og at det ikke ligger noe annet bak? Er alle andre muligheter utelukket?

Før jeg blir halshugd, så må jeg påpeke at jeg tror på diagnosen ME. Men jeg tror samtidig en del leger gir opp for raskt å finne en annen forklaring. Har et søsken som ble diagnostisert med fibromyalgi i tenårene. Som voksen viser det seg at det sannsynligvis var ubehandlet adhd. Og et barn som var på vei inn i en utmattelsestilstand tidlig i tenårene, der var det ubehandlet astma som var årsaken. 

Anonymkode: 1bde7...26c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...