Gå til innhold

Gir man gave til bryllup når man ikke er invitert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Niese,ja absolutt! Det er jo nær slekt i mine øyne. 

En invitasjon er ikke bare for å få gaver, hvertfall ikke for normale folk! 

Anonymkode: 3918d...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke gidder å be sin egen onkel, så forventer de nok heller ingen gave. Jeg hadde ikke brydd meg med å gi noe. 

Anonymkode: 97cc3...f57

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nieser og nevøer ville jeg nok ha gitt til. Noe for 500 - 1000. Har også gitt til nære venner som har giftet seg i utlandet med bare nærmeste familie tilstede.

Anonymkode: cde42...469

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke har dere noen særlig relasjon og ikke er dere invitert. Hadde droppet gave selv da. 

Anonymkode: a2d03...374

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir gaver etter relasjon, ikke invitasjon. Hadde definitivt gitt bryllupsgave til niese. Sum avhenger av hva dere har mulighet til. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvis man ikke gidder å be sin egen onkel, så forventer de nok heller ingen gave. Jeg hadde ikke brydd meg med å gi noe. 

Anonymkode: 97cc3...f57

Det kan vel like gjerne handle om plass og pris? Noen kuverter ekstra koster mye, og sannsynligheten for at de har flere tanter/onkler er stor. 
Folk som forventer en invitasjon basert på egne premisser er det mest usexy som finnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan tenkes at dere ikke er invitert fordi de har begrenset med plass, eller at de ønsker å ha et lite bryllup med de aller nærmeste. 

I og med ar det er en så nær relasjon, ville jeg gitt en liten gave. Få evt. noen som skal dit til å kjøpe en bukett blomster? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 16.43):

Inspirert av en annen tråd: Mannens niese skal gifte seg i vår, og vi er ikke invitert. Greit nok det, vi har ikke så mye kontakt uansett, uten at det er noen grunn til det.

Men gir man gave uansett? Og hva / til hvilken pris? Vi bor på ulike kanter av landet, så det bør tas med i betraktningen. Og hun og den tilkommende har hus og har bodd sammen i noen år allerede, så jeg antar de har mye av det man trenger i en husholdning allerede.

Anonymkode: 19c3b...203

Når hun er så pass nær familie som deres niese, synes jeg dere burde gi en gave uansett! Men hadde nok gitt en finere gave om jeg var invitert i bryllupet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...