Gå til innhold

Gir man gave til bryllup når man ikke er invitert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Inspirert av en annen tråd: Mannens niese skal gifte seg i vår, og vi er ikke invitert. Greit nok det, vi har ikke så mye kontakt uansett, uten at det er noen grunn til det.

Men gir man gave uansett? Og hva / til hvilken pris? Vi bor på ulike kanter av landet, så det bør tas med i betraktningen. Og hun og den tilkommende har hus og har bodd sammen i noen år allerede, så jeg antar de har mye av det man trenger i en husholdning allerede.

Anonymkode: 19c3b...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, ingen invitasjon, ingen gaver. 

Anonymkode: 28423...520

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det tror jeg verken er vanlig eller forventet

Anonymkode: 7c9f4...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Inspirert av en annen tråd: Mannens niese skal gifte seg i vår, og vi er ikke invitert. Greit nok det, vi har ikke så mye kontakt uansett, uten at det er noen grunn til det.

Men gir man gave uansett? Og hva / til hvilken pris? Vi bor på ulike kanter av landet, så det bør tas med i betraktningen. Og hun og den tilkommende har hus og har bodd sammen i noen år allerede, så jeg antar de har mye av det man trenger i en husholdning allerede.

Nei 

Gave er kun ved invitasjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i så nære relasjoner gjør det, men det synes jeg ikke er nødvendig. 

Ville gjort det om jeg følte for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville gitt gave. En presang er en oppmerksomhet og en gratulasjon til de som gifter seg, ikke en inngangsbillett til en bryllupsfest. 

Anonymkode: a3020...563

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gjør du hvis du føler for det. 

Anonymkode: c0bf2...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei ingen invitasjon,ingen gave! 

Anonymkode: a669f...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gitt.

Da vi giftet oss fikk vi gaver fra tante/onkler selv om de ikke var bedt. Var begrenset med plass. 

Vi fikk og fra naboer, bor på bygda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I sånne tilfeller gir jeg gave. Det er tross alt i familien, selv om en ikke er invitert.

Anonymkode: fa4cb...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hvor god relasjonen er.  I utgangspunktet hadde ikke jeg ikke gitt gave hvis jeg ikke var invitert.

Har gitt bryllupsgave til kollegaer selv om jeg ikke var invitert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde gitt gave, men ikke så dyr. Mer som en oppmerksomhet og tillykke. 300kr kanskje

Anonymkode: a7fa5...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om det er et bryllup med 200 gjester onkel med familie ikke blir invitert til, eller en liten intim feiring med de brudeparet omgås oftest. 

Det ene sier noe om at det trolig ikke finnes en viktig relasjon der, det andre er bare en praktisk greie som ikke sier noe om relasjonen. 

Hvis det er gode grunner for at dere ikke er invitert ville jeg gitt en hyggelig oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Giftet oss under pandemien, men som introverte ønsket vi oss et lite bryllup så det passet oss perfekt å gripe muligheten da vi ikke kunne være mange.

Vi opplevde likevel å få mengder med gaver og blomster av folk fra fjern og nær, så det ble mange takkekort å sende ut.

Nå var det jo en annen tid, men ble likevel veldig overraska, hadde ikke forventa å få noe som helst.

Anonymkode: 2b14f...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har mannen din veldig mange søsken?

I min familie ville det vært utenkelig å feire bryllup uten å invitere onkler og tanter. Men om man ikke ble invitert så ville det ikke blitt gitt noen gave, nei.

Anonymkode: a5444...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge ikke resten av tanter og onkler er invitert ville jeg sendt noe lite. 

Anonymkode: a514b...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har mannen din veldig mange søsken?

I min familie ville det vært utenkelig å feire bryllup uten å invitere onkler og tanter. Men om man ikke ble invitert så ville det ikke blitt gitt noen gave, nei.

Anonymkode: a5444...3f4

Nei, de er fire i søskenflokken, og et par er single og uten barn, så det er ikke slik at det hadde blitt så mange hvis alle onkler/tanter hadde blitt invitert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...