Gå til innhold

Følte at venninna hans var litt for pushy her

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For litt kontekst; jeg og mannen skal snart reise bort og jeg skal forlate landet et par uker før han. Han skal i en bursdag i Oslo et par uker etter at jeg drar, og jeg må reise tidligere. det er derfor vi skal være fra hverandre i et par uker.

Og vi skal begge ta fly fra Oslo.  Han nevnte selv til meg at vi kan dra til Oslo sammen og besøke venner og familie vi kjenner der rett før jeg drar (og da kan vi være litt mer sammen også). Og vi har allerede kontaktet noen om å være hos de, men ikke akkurat avtalt nøyaktig hvilke datoer. Men de er forberedt på at vi kommer. Og han får ting å gjøre de par ukene han skal være i Oslo. 

Så han forteller venninna at vi skal dra til Oslo og ca hvilken dato og at han skal i bursdag. Siden hun skjønner at han skal være i Oslo i et par uker, nevner hun at han han kan være igjen her med henne mens jeg drar og heller dra til Oslo for bursdagen og når han skal reise. Og hun visste ikke her at vi har avtalt med andre om å møte de (så jeg forstår at hun spurte) så jeg sier til henne at vi har snakket med venner og familie i Oslo om å møte de før jeg flyr. 

Men senere fortsetter hun og sier til mannen «bli igjen her og vi kan finne på ting sammen». Og jeg sier igjen at vi har snakket med andre om å treffe de. Og hun fortsetter å mase og mannen sier ikke noe, tror han syntes det ble litt ubehagelig da han allerede hadde tydelig sagt når vi drar til Oslo sammen. Og det føltes nesten ut som om hun trodde jeg hadde maset meg til at han skulle være med meg, men det var jo han selv som ville det.

Synes hun ble litt vel pushy her? Burde jeg si noe til mannen om at han burde vært tydeligere med henne? Hun kommanderte han jo nærmest til å være igjen. 

Anonymkode: 9e2c1...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du må stå i mot henne. Hun skjønner vel tegninga når han har reist. Vi har ikke akkurat meldeplikt ovenfor venner 

Anonymkode: 4017b...14c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette ble for rotete til å helt henge med på, men alt i alt synes jeg vel at dette kan mannen din ordne opp i selv og svare på?

Litt rart for min del om mannen hadde hengt med en venninne i to uker, men mulig jeg ikke helt skjønte konteksten her. 

Anonymkode: b4d37...0dc

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var litt vanskelig å få grep om tidslinjen/greia her.

Dere skal reise til Oslo samtidig, og være sammen med familie og venner før du skal reise videre, og han skal i bursdag.

Og denne venninnen får høre om bursdagen og vil han skal være igjen etter den?

Det er jo i og for seg greit. Bortsett fra at det er litt rart å pushe på det, uansett hvor gode og nære venner jeg har som kommer til Oslo for den ene eller andre grunn, så har jeg aldri pushet å at de må forlenge oppholdet for min del. 

Men hvorfor kan ikke venninnen være med han før det? 

Jeg skjønner ikke helt. Og med det mener jeg at jeg enten ikke skjønner venninna her, eller skjønner helt hva som er opplegget i utgangspunktet.

Anonymkode: e5d89...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det var litt vanskelig å få grep om tidslinjen/greia her.

Dere skal reise til Oslo samtidig, og være sammen med familie og venner før du skal reise videre, og han skal i bursdag.

Og denne venninnen får høre om bursdagen og vil han skal være igjen etter den?

Det er jo i og for seg greit. Bortsett fra at det er litt rart å pushe på det, uansett hvor gode og nære venner jeg har som kommer til Oslo for den ene eller andre grunn, så har jeg aldri pushet å at de må forlenge oppholdet for min del. 

Men hvorfor kan ikke venninnen være med han før det? 

Jeg skjønner ikke helt. Og med det mener jeg at jeg enten ikke skjønner venninna her, eller skjønner helt hva som er opplegget i utgangspunktet.

Anonymkode: e5d89...8e5

Bursdagen er rett før han skal fly, så hun mener at han ikke burde dra til Oslo før bursdagen. Men jeg nevner jo at vi har snakket med venner og familie om å møte de i Oslo, både før jeg drar og mens han er igjen i Oslo. Og han har i tillegg andre planer i Oslo etter at jeg drar som han ikke nevnte for henne og det ikke er helt i mitt sted å nevne det for henne.

altså, vi har allerede lagt mye planer for den tiden, så det jeg føler er vel at hun ikke helt respekterer det, eller meg (mulig at hun tror jeg pusher han til å dra med meg til Oslo når jeg skal dit, men han ville det selv og har selv kontaktet familie og venner vi skal møte der). 
Vi har tilbrakt mye tid med henne og hennes type den siste tiden, og ikke umulig at vi møter dem igjen før vi drar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bursdagen er rett før han skal fly, så hun mener at han ikke burde dra til Oslo før bursdagen. Men jeg nevner jo at vi har snakket med venner og familie om å møte de i Oslo, både før jeg drar og mens han er igjen i Oslo. Og han har i tillegg andre planer i Oslo etter at jeg drar som han ikke nevnte for henne og det ikke er helt i mitt sted å nevne det for henne.

altså, vi har allerede lagt mye planer for den tiden, så det jeg føler er vel at hun ikke helt respekterer det, eller meg (mulig at hun tror jeg pusher han til å dra med meg til Oslo når jeg skal dit, men han ville det selv og har selv kontaktet familie og venner vi skal møte der). 
Vi har tilbrakt mye tid med henne og hennes type den siste tiden, og ikke umulig at vi møter dem igjen før vi drar. 

Rart at du snakker for han. Han må kunne snakke og svare for seg selv. Ellers er det ufordragelig med mennesker som tråkker over grenser og maser på folk. Kanskje hun vet det pleier å fungere på han. Siden han har fått seg en dame som snakker for han. Jeg tror ikke menn som snakker for seg selv har/finner seg i damer som snakker for de.

Anonymkode: 3a44b...860

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Oj... Det var ikke lettleselig. 

Anonymkode: 34cba...a6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er litt forvirrende at du kaller han mannen din, det indikerer at dere er voksne med jobb og felles liv. Men slik du skriver om relasjoner, bo her og der, venninner og «pliktbesøk», så høres det ut som dere er tenåringer. 

Anonymkode: 658ee...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Rart at du snakker for han. Han må kunne snakke og svare for seg selv. Ellers er det ufordragelig med mennesker som tråkker over grenser og maser på folk. Kanskje hun vet det pleier å fungere på han. Siden han har fått seg en dame som snakker for han. Jeg tror ikke menn som snakker for seg selv har/finner seg i damer som snakker for de.

Anonymkode: 3a44b...860

Hun snakket jo med oss begge samtidig og dette er ting vi har planlagt sammen. Så jeg hadde ikke «svart for» han om jeg ikke selv hadde noe med planene å gjøre. Om det ikke var tilfelle så hadde jeg ikke sagt noe. Har aldri svart for han i noen sammenheng, han bestemmer over seg selv. Han sa jo helt i begynnelsen at vi hadde planer. Men ja, jeg lurer litt på om hun har vært vandt til å få viljen sin siden hun kommanderte slik selv etter at vi sa vi har andre planer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønte ca 10% av problemstillingen her. 

Anonymkode: cfb35...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...