AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Del Skrevet 21. mars I flere år (5+) har jeg hatt en greie med en fyr. Det har vært ett fwb opplegg, men hvor jeg har klart å falle helt sykt. Til tross for at han aldri introduserte meg for venner/familie, aldri inkluderte meg i livet sitt eller hadde meg som en prioritet. Jeg har klamret meg fast til det lille jeg har fått, med det resultat at selvbilde og selvtilliten er knust. Han har printet inn at jeg ikke er verdt innsatsen og at jeg kun funker til sex. Nå er det helt over. Har vært det i 1 mnd, og jeg sliter skikkelig med å se fremover. Han kuttet kontakten på dagen over en misforståelse (han har sagt det selv i ettertid) Venninnene mine sier jeg må bygge meg selv opp, legge det bak meg. Men hvordan? Hvor starter man når man i så mange år har holdt fast på en fyr, har venta og håpa på at han skulle få opp øya? Jeg klandrer meg selv, jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å være så forbanna teit. Han lever nå det glade liv uten å ofre meg en tanke, jeg sliter med å komme gjennom dagen. Anonymkode: 74717...058 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Del Skrevet 21. mars Ingen som har tips? Anonymkode: 74717...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #3 Del Skrevet 21. mars Du er ikke alene om å ha det sånn. Følelsene dine var helt ekte så du må ikke si du var teit. Du tråkket over egne grenser i håp om å få kjærlighet tilbake. Det du må begynne med er å gi deg selv den kjærligheten du trenger. Det føles nok rart og feil i starten, men det er derfor du havnet i denne situasjonen i utgangspunktet. Du valgte han over deg. Nå må du velge deg selv. Anonymkode: 3fd38...77b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars Jeg var så redd for å virke for på, for ivrig, at jeg sluttet å ta kontakt først, sluttet å ta initiativ til å møtes. Kanskje det er derfor han kuttet kontakten? Fordi han ble lei av å alltid ta kontakt, og alltid spøre om å møtes 😔 denne synes jeg er veldig vanskelig å akseptere. At min redels for å virke påtrengende kan ha ført til at ikke følte seg verdsatt Anonymkode: 74717...058 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg var så redd for å virke for på, for ivrig, at jeg sluttet å ta kontakt først, sluttet å ta initiativ til å møtes. Kanskje det er derfor han kuttet kontakten? Fordi han ble lei av å alltid ta kontakt, og alltid spøre om å møtes 😔 denne synes jeg er veldig vanskelig å akseptere. At min redels for å virke påtrengende kan ha ført til at ikke følte seg verdsatt Anonymkode: 74717...058 Eh nei: AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 16.03): Han har printet inn at jeg ikke er verdt innsatsen og at jeg kun funker til sex. Anonymkode: 9be3c...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #6 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh nei: Anonymkode: 9be3c...25d ? Anonymkode: 74717...058 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #7 Del Skrevet 23. mars Tenker at du bør begynne med å bli ferdig med ham. Det er nok ikke lurt å hoppe på noe nytt før du har stablet deg på beina. Han virket forøvrig ikke særlig snill når han sier slik til deg, du klarer å finne bedre. Neste gang bør du og være ærlig med at du ønsker deg kjæreste. Hvis greia er FWB, så er det jo strengt tatt en avtale om å ikke være mer enn venner med fordeler. Ta vare på deg selv. M40 Anonymkode: f2813...5c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #8 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Tenker at du bør begynne med å bli ferdig med ham. Det er nok ikke lurt å hoppe på noe nytt før du har stablet deg på beina. Han virket forøvrig ikke særlig snill når han sier slik til deg, du klarer å finne bedre. Neste gang bør du og være ærlig med at du ønsker deg kjæreste. Hvis greia er FWB, så er det jo strengt tatt en avtale om å ikke være mer enn venner med fordeler. Ta vare på deg selv. M40 Anonymkode: f2813...5c6 Ja jeg er på god vei. Han har aldri sagt det til meg, men handlingene har jo vært tydelige. Når vi inngikk avtalen var jeg nettop kommet ut av ett voldelig forhold og var ikke klar for mer. Men etterhvert som årene gikk ble jeg klar og ville da ha han Anonymkode: 74717...058 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #9 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 13.02): Jeg var så redd for å virke for på, for ivrig, at jeg sluttet å ta kontakt først, sluttet å ta initiativ til å møtes. Kanskje det er derfor han kuttet kontakten? Fordi han ble lei av å alltid ta kontakt, og alltid spøre om å møtes 😔 denne synes jeg er veldig vanskelig å akseptere. At min redels for å virke påtrengende kan ha ført til at ikke følte seg verdsatt Anonymkode: 74717...058 Tror neppe han har droppet deg fordi du ikke var pågående nok. For meg høres det ut som om du tviholder på et håp, men det hjelper ikke at du sitter og overtenker og analyserer alt du har gjort. Vil han ha deg, så dropper han deg ikke. Så enkelt tror jeg at det er. Gå videre, kom deg ut av hekten og slutt å overanalysere. Det hjelper ikke. Anonymkode: 38409...557 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 23. mars #10 Del Skrevet 23. mars (endret) Eneste som hjelper er å ta tiden til hjelp. Og lær av dine feil, når en mann sier han ikke vil ha deg på heltid så stoler du på det. Og la være å kalle det et brudd. Det forsterker bare din egen oppfatning av at dette var et forhold, og det var det ikke. Endret 23. mars av Macro 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #11 Del Skrevet 24. mars Han forlot deg på dagen, sterkere følelser hadde han ikke. Og han ville aldri introdusere deg til familie eller venner, det sier ALT. Slik er situasjonen, og du går videre. Jeg vil anbefale deg å være single en lang periode. Kom deg ovenpå og kjenn på at du klarer deg godt alene. Du er ikke avhengig av å leve med en mann. Når du føler deg klar for det, kan du se etter en kjæreste, men vokt deg for å havne i samme sporet som de siste du har vært sammen med, og der den ene var voldelig og den andre totalt likeglad. Skygg banen umiddelbart om du får det minste signal om at det er en fyr som ikke er verdt tiden din. Du burde gjort det ganske raskt med han du var sammen med nå, helt horribelt at du gikk over fem år og fant deg i den behandlingen. Anonymkode: aafbc...408 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #12 Del Skrevet 24. mars Kan du oppsøke en psykolog eller åpne deg opp til en nær venn for å bearbeide alt og gå videre? ❤️ Du nevner at du kom ut av et voldelig forhold for så å være sammen med en som ikke er emosjonelt tilgjengelig. Du må nesten forstå hvordan og hvorfor du havner i sånne situasjoner som ikke gangner deg. At det går løs på selvtilliten er ikke rart, men du tok deg dessverre ikke tid til å bygge det opp igjen. Vær så snill ikke prøv å bygge det opp basert på oppmerksomhet eller hva du får av en annen. Du må bli glad i deg selv og forstå din verdi uavhengig av å være i ett forhold. Jeg skriver ikke dette for å være hard. Jeg har nemlig gått litt i den fellen selv etter å komme ut av et langt forhold. Så jeg synes det passet meg utmerket noe uten forpliktelser mens jeg fant meg selv igjen. Vel, følelsene gikk jo alle veier og han kunne vifte med kortet «jeg sa jo at jeg ikke ville være i et forhold» hele veien. Enden på visen her var kortere og jeg ble lei av å få smuler. Men så giftet han seg med en kun måneder etter. Det var vondt å få bekreftet at det var meg han ikke ville ha. Men for en erfaring å ha i bakhodet! Det ordnet seg med kjærligheten, men det var kun da jeg lærte meg å ikke leve av smuler. Masse lykke til! 🤞 Anonymkode: 25ebe...ff9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #13 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan du oppsøke en psykolog eller åpne deg opp til en nær venn for å bearbeide alt og gå videre? ❤️ Du nevner at du kom ut av et voldelig forhold for så å være sammen med en som ikke er emosjonelt tilgjengelig. Du må nesten forstå hvordan og hvorfor du havner i sånne situasjoner som ikke gangner deg. At det går løs på selvtilliten er ikke rart, men du tok deg dessverre ikke tid til å bygge det opp igjen. Vær så snill ikke prøv å bygge det opp basert på oppmerksomhet eller hva du får av en annen. Du må bli glad i deg selv og forstå din verdi uavhengig av å være i ett forhold. Jeg skriver ikke dette for å være hard. Jeg har nemlig gått litt i den fellen selv etter å komme ut av et langt forhold. Så jeg synes det passet meg utmerket noe uten forpliktelser mens jeg fant meg selv igjen. Vel, følelsene gikk jo alle veier og han kunne vifte med kortet «jeg sa jo at jeg ikke ville være i et forhold» hele veien. Enden på visen her var kortere og jeg ble lei av å få smuler. Men så giftet han seg med en kun måneder etter. Det var vondt å få bekreftet at det var meg han ikke ville ha. Men for en erfaring å ha i bakhodet! Det ordnet seg med kjærligheten, men det var kun da jeg lærte meg å ikke leve av smuler. Masse lykke til! 🤞 Anonymkode: 25ebe...ff9 Jeg har snakket mye med mine nærmeste venninner. Psykolog er dyrt, og jeg må ta fri fra jobb, så det er ikke ett alternativ. Men ja, jeg skal være singel singel ei god stund og bare fokusere på meg og mitt Anonymkode: 74717...058 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå