Btw Skrevet 21. mars #1 Del Skrevet 21. mars Hva tenker dere om folk som forlater sin samboer med barn etter 23år forhold fordi de er lei, spesielt når de beskriver den de forlater som søt, snill og fantastisk? Jeg syns dette er meget kald og trist. Har folk så høye forventninger av samlivet til dags? Villet aldri ha forlatt som jeg har barn med som jeg syns er fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Del Skrevet 21. mars Tenker at da må man gjøre noe selv for at det kan bli bedre. Er det bare enveis, så kan jeg forstå at man kan bli lei og motløs. Kjenne på avmakt. Å bli lei bare for at man ønsker eller er lysten på noe nytt tror jeg er feil. Gresset er grønt der du vanner det som oftest. Med mindre gresset er svidd. Da hjelper det ikke uansett hvor mye man vanner. Anonymkode: db560...df4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #3 Del Skrevet 21. mars Et menneske kan forandre seg mye på 23 år, og bli et annet enn det man falt for. Jeg er derfor forsiktig med å dømme andres brudd, da jeg ikke er flue på veggen i huset deres. Jeg tror ikke at barn har godt av å vokse opp med foreldre som føler avsky mot hverandre, dét er det eneste jeg er sikker på. Og etter 23 år er barna uansett som regel voksne og har flyttet ut. Anonymkode: 86c10...a56 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #4 Del Skrevet 21. mars Btw skrev (6 minutter siden): Hva tenker dere om folk som forlater sin samboer med barn etter 23år forhold fordi de er lei, spesielt når de beskriver den de forlater som søt, snill og fantastisk? Jeg syns dette er meget kald og trist. Har folk så høye forventninger av samlivet til dags? Villet aldri ha forlatt som jeg har barn med som jeg syns er fantastisk. Hvorfor mener du det har verdi for noen å dele livet med et menneske som er lei v å dele livet med dem? Det er da meget kalde og triste mennesker, i så fall? Som dag ut og dag inn kan dele livet med en de er lei og som er lei v dem uten å ta psykisk skade av det?! Anonymkode: cbf82...1ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #5 Del Skrevet 21. mars Jeg bryr meg ikke om så mye hva andre folk gjør jeg. Jeg gjør ting som gjør meg lykkelig. Så får andre folk gjør slik at dem blir lykkelig. Hvorfor skal jeg ha noen tanker om det? Anonymkode: 7499d...bb1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 21. mars #6 Del Skrevet 21. mars Tenker at det kommer helt an på hva man er lei. Det hjelper lite at partneren er søt og snill. Så spørs det om vedkommende synes at personen er så fantastisk når det kommer til stykket. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 21. mars #7 Del Skrevet 21. mars Kommer litt an på hvem det er som sier det. Det er mange som sier sånt bare fordi de er konfliktsky og rett og slett ikke tør si det de egentlig mener. Men så går det jo an å vokse fra hverandre. Utvikle seg i ulike retninger, slik at man ser at den tidligere partneren har gode kvaliteter som en annen nok vil sette pris på. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #8 Del Skrevet 21. mars Altfor mange lever i destruktive forhold fordi de har vært sammen i en evighet. Jeg ser mange av dem rundtomkring. Det ser nitrist ut. Anonymkode: d9dd6...aeb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #9 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Altfor mange lever i destruktive forhold fordi de har vært sammen i en evighet. Jeg ser mange av dem rundtomkring. Det ser nitrist ut. Anonymkode: d9dd6...aeb Ja, sånn som disse forholdene der den ene parten (som oftest mannen) aldri er hjemme. Som oftest middelaldrende eller eldre par, og typiske tilfeller er der mannen alltid jobber (ettermiddag, kveld og helg), trener, driver med en eller annen hobby eller konstant hjelper en eller annen kompis/bekjent med et prosjekt av noe slag. Anonymkode: e8edd...613 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #10 Del Skrevet 21. mars Du vet nok ikke hele sannheten om dette bruddet. Anonymkode: 17bac...6c6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #11 Del Skrevet 21. mars I utgangspunktet tenker jeg at om man ønsker å gå, å heller være singel eller søke lykken et annet sted, enn å være i det forholdet, så er det god nok grunn i seg selv. Man trenger ikke ha verdens beste og mest rasjonelle argumentasjon alltid. Forhold går jo mye på følelser. Naturlig nok. Og noen forhold dør bare ut. Og om man snur på det.. det er mange som er lei partner men lar det skure og gå på grunn av diverse ting, alt fra at det er praktisk rent økonomisk, til at de er konfliktsky eller bare er låst av forpliktelser og rutiner, kan være tusen grunner. Det er jo ikke nødvendigvis sunt det heller, og man kan jo også kalle det for kynisk. At man lar den andre dingle rundt i det forholdet resten av livet og aldri igjen få føle seg virkelig elsket, begjært, beundret, verdsatt eller ønsket. For partner er lei, men synes det er bare sånn passe greit å drifte Familien AS sammen. Det kan jo være at den ene er lei av at den andre er lei også, på en måte. Partner våkner sur, kommer hjem sur, setter seg bare med sine hobbyer eller er bare med venner, deltar ikke eller engasjerer seg ikke i forholdet. Eller det er mye krangling, manipulasjon, utroskap, mye man kan bli regelrett drittlei av. Anonymkode: cf03d...773 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #12 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I utgangspunktet tenker jeg at om man ønsker å gå, å heller være singel eller søke lykken et annet sted, enn å være i det forholdet, så er det god nok grunn i seg selv. Man trenger ikke ha verdens beste og mest rasjonelle argumentasjon alltid. Forhold går jo mye på følelser. Naturlig nok. Og noen forhold dør bare ut. Og om man snur på det.. det er mange som er lei partner men lar det skure og gå på grunn av diverse ting, alt fra at det er praktisk rent økonomisk, til at de er konfliktsky eller bare er låst av forpliktelser og rutiner, kan være tusen grunner. Det er jo ikke nødvendigvis sunt det heller, og man kan jo også kalle det for kynisk. At man lar den andre dingle rundt i det forholdet resten av livet og aldri igjen få føle seg virkelig elsket, begjært, beundret, verdsatt eller ønsket. For partner er lei, men synes det er bare sånn passe greit å drifte Familien AS sammen. Det kan jo være at den ene er lei av at den andre er lei også, på en måte. Partner våkner sur, kommer hjem sur, setter seg bare med sine hobbyer eller er bare med venner, deltar ikke eller engasjerer seg ikke i forholdet. Eller det er mye krangling, manipulasjon, utroskap, mye man kan bli regelrett drittlei av. Anonymkode: cf03d...773 Alle mennesker fortjener en partner som gjør at de føler seg elsket ❤️ Anonymkode: db560...df4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #13 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle mennesker fortjener en partner som gjør at de føler seg elsket ❤️ Anonymkode: db560...df4 Ja, enig! Så er det lett å si, men når man står der med barn, hus, hytte, bil, felles venner og innlemmet i hverandres slekt, og har vært hverandres støtter og livsvitner og bare en stor del av hverdagen, en vegg faller jo ut om den andre forsvinner, livet blir snudd på hodet og fremtiden man trodde man hadde er borte. Da er det nok mange som føler på at de heller vil stå i forholdet selv om den romantiske kjærligheten er død, og man bare er venner, eller i noen tilfeller bare er romkamerater som deler plikter. Mens andre vil bryte ut, de forkaster den fremtiden de ser for seg det blir med partner, og vil heller åpne et nytt kapittel. Jeg forstår begge parter, og det er jo aldri så sort/hvitt som jeg beskriver heller. Anonymkode: cf03d...773 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #14 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, enig! Så er det lett å si, men når man står der med barn, hus, hytte, bil, felles venner og innlemmet i hverandres slekt, og har vært hverandres støtter og livsvitner og bare en stor del av hverdagen, en vegg faller jo ut om den andre forsvinner, livet blir snudd på hodet og fremtiden man trodde man hadde er borte. Da er det nok mange som føler på at de heller vil stå i forholdet selv om den romantiske kjærligheten er død, og man bare er venner, eller i noen tilfeller bare er romkamerater som deler plikter. Mens andre vil bryte ut, de forkaster den fremtiden de ser for seg det blir med partner, og vil heller åpne et nytt kapittel. Jeg forstår begge parter, og det er jo aldri så sort/hvitt som jeg beskriver heller. Anonymkode: cf03d...773 Jeg sier det ikke med lett hjerte. Har stått og vært gjennom et opprivende brudd, så jeg vet hvor vanskelig det kan være. Ingenting endrer seg hvis man ikke virkelig vil det. Jeg vil mye heller være alene, enn i et dårlig ekteskap/samboerskap/forhold. Det løftet har jeg gitt meg selv. Anonymkode: db560...df4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 21. mars #15 Del Skrevet 21. mars Btw skrev (1 time siden): Hva tenker dere om folk som forlater sin samboer med barn etter 23år forhold fordi de er lei, spesielt når de beskriver den de forlater som søt, snill og fantastisk? Jeg syns dette er meget kald og trist. Har folk så høye forventninger av samlivet til dags? Villet aldri ha forlatt som jeg har barn med som jeg syns er fantastisk. Det er jo bra at de ikke snakker dritt om exen sin. Det er mye lettere å bevare et slags vennskap og samarbeide hvis man er respektfulle overfor hverandre. Andre har ikke noe med hvorfor det blir slutt, spesielt ikke om det negative som har vært. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #16 Del Skrevet 21. mars Btw skrev (1 time siden): Hva tenker dere om folk som forlater sin samboer med barn etter 23år forhold fordi de er lei, spesielt når de beskriver den de forlater som søt, snill og fantastisk? Jeg syns dette er meget kald og trist. Har folk så høye forventninger av samlivet til dags? Villet aldri ha forlatt som jeg har barn med som jeg syns er fantastisk. Mennesker kan forandre seg, vokse fra hverandre. Ønske ulike ting. Mange holder bare sammen pga barna! Noen er i dårlige forhold. Og der forholdet er godt kan det være ting som mangler og som trengs for ene parten. Feks sex, bli sett,romantikk osv. Har forhold på snart 25år bak meg, men det er kjærlighet. Vi har våre ting som alle andre. Og vi kommer ikke til å gå fra hverandre! Ser fram til tiden når barna er voksen (ikke barnepass i det hele tatt), så skal vi reise og nyte livet sammen. Men vi er veldig like og trives veldig godt sammen! Ikke alle gjør det! Noen er utro i forholdene sine, noen vil utforske andre ting i sexlivet der de har ett A4 sexliv eller intet sexliv i sitt forhold. Hva jeg, du eller andre gjør med sine forhold er opp til de, ikke til deg! Vi lever en gang, noen ønsker å være lykkelig å ha det bra! Før var mange sammen pga det var tabu å gå fra hverandre, sånn er det ikke lengre, heldigvis! Selvsagt kunne flere jobbet for forholdene sine, men det kreves 2 og ikke alltid det går! Anonymkode: 2563e...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #17 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg sier det ikke med lett hjerte. Har stått og vært gjennom et opprivende brudd, så jeg vet hvor vanskelig det kan være. Ingenting endrer seg hvis man ikke virkelig vil det. Jeg vil mye heller være alene, enn i et dårlig ekteskap/samboerskap/forhold. Det løftet har jeg gitt meg selv. Anonymkode: db560...df4 Det er jeg også enig i ❤️ Jeg heller nok mer mot å skjønne den som vil gå enn den som mener at man skal fortsette å være sammen selv om man er lei hverandre. Det er derfor jeg ikke synes det høres så kaldt og kynisk ut som TS mener. Spesielt om TS er utenforstående... da vet man ingenting om parets indre liv, sammen eller separat. Men er du del av paret, så skjønner jeg at "jeg er lei" ikke er helt tilfredsstillende forklaring, at man gjerne vil litt dypere til bunns i det, om ikke annet så for en følelse av forståelse for hvorfor det gikk som det gikk, og måtte bli som det måtte bli. At man er lei er nok noe som stikker hakket dypere, enn bare et barn som ble lei av leketøyet sitt en dag, syntes det var litt kjedelig og kastet det i sandkassen. Anonymkode: cf03d...773 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #18 Del Skrevet 21. mars Hvis man ikke klarer kommunisere bedre enn "jeg er lei" så er det kanskje like greit. Anonymkode: 4efa6...1cb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 21. mars #19 Del Skrevet 21. mars Jeg tenker at det sikkert er flere gode grunner til at de gikk lei? Det er jo ikke sånn at de dårlige sidene mennesker har utsletter de sidene som er gode, det er helt normalt at man kan gå fra noen av mange forskjellige grunner selv om man vet og anerkjenner at personen har mange gode sider. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #20 Del Skrevet 21. mars Det man sier ved et brudd er ikke nødvendigvis en presentasjon av virkeligheten. Jeg kunne gått fra min mann og sagt det var fordi vi vokste fra hverandre. Jeg kan til og med legge vekt på de mange positive egenskapene han har når jeg gjør det. Da vil sikkert flere lure på hvorfor jeg går. Sannheten er at jeg er utslitt av å være hans psykolog og mor. Det tenker jeg ingen trenger å vite, spesielt ikke barna. De er glad i sin far og andre rundt har strengt tatt ikke noe med grunnen til bruddet. Anonymkode: 5fd7e...260 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå