Gå til innhold

Hvor i Oslo vil du helst ikke bo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og hvorfor vil du ikke bo der? Oppgi gjerne din alder, etnisitet, alder på barna (skole/barnehage) og politisk ståsted.

Håper vi kan være siviliserte, men også ikke så nærtakende!

Anonymkode: e68ff...b7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Stovner, Ammerud, Grorud, Holmlia. Grønland.

Anonymkode: 8d266...c7d

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klemetsrud, Bjørndal og alle andre steder som har kombinasjonen dårlig kollektivtilbud og dårlige sosioøkonomiske forhold i befolkningen. 

Anonymkode: 73451...6db

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utenfor ring 2. Langt fra sentrum, mindre byfølelse, økt behov for bil og/eller kollektivtrafikk.

Anonymkode: 53912...f75

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Norsk, kvinne, 43, Arbeiderpartiet. Utflyttede barn. 

Vil ikke bo i noe sted i Groruddalen, Søndre Nordstrand, helt øst mot mortensrud eller deler av gamlebyen (tøyen, Grønland, nedre Grünerløkka). 

Årsak er altfor mye kriminalitet. 

Anonymkode: b386a...096

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Majorstuen. 

Har bodd der før. Fulle nordmenn som ikke har respekt for andre. Drikker seg fulle og skriker av full hals. Musikken på nivå maks. Kan være en nabo eller en gjeng med mennesker som bestemmer seg for at under ditt vindu er det perfekte stedet for bråk. 

Anonymkode: a516d...3e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Utenfor ring 2. Langt fra sentrum, mindre byfølelse, økt behov for bil og/eller kollektivtrafikk.

Anonymkode: 53912...f75

Du har hørt om T-bane? Hilsen rett utenfor ring 3 men 12 min til Oslo s.

Jeg har barn og prioriterer da å bo et sted der det er ressurssterke foreldre, men ikke materielt press. Vil ikke bo på vestkanten eller Nordstrand, og vil ikke bo i Groruddalen og søndre Nordstrand.

Anonymkode: 375b1...91a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinne i 30-årene, ingen tydelig politisk tilhørighet. 

Er ikke sååå godt kjent i hele Oslo enda, men vet at jeg ikke vil bo i Groruddalen, Majorstuen eller St.Hanshaugen. Groruddalen pga det miljøet jeg har observert der i form av f.eks. kriminalitet, og skjevfordeling mellom «etnisk» norske og innvandrere. 

St.Hanshaugen har jeg bodd på, og det ble FOR homogent, jeg savnet å se ulikheter. Veldig fint område mtp. parker osv, men jeg trivdes ikke med miljøet ellers. 

Majorstuen, en plass jeg anser som et stort og bråkete veikryss, mistenker at det også er like homogent som jeg opplevde St.Hanshaugen. 

Bor i bydel Gamle Oslo og trives veldig godt, heterogent, godt kollektiv tilbud og fine uteområder i nærheten. 

Anonymkode: a3491...c1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Groruddalen er temmelig nitrist og Søndre Nordstrand er middle of nowhere. Ville ikke bodd opp i holmenkollen heller. To måneder kortere sommer enn i gryta. 

Anonymkode: c5fb0...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

bodde på st hanshaugen, veldig sentrumnært og alt i gå-rekkevidde. mye folk å se på, aldri kjedelig. men mye støy. bråkete naboer. fulle naboer. 

flyttet så til stovner, mye roligere og lite trafikk her. masse barnefamilier, fine turområder, parker. veldig fornøyd med området her.

Anonymkode: 9bcb8...c19

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ullern, Vinderen, Slemdal, Ris.

Årsak: For mye rikfolk og ubehagelig sossete. Jeg vet det, for jeg er oppvokst på Vinderen og Slemdal. (Selv om det absolutt også finnes bra folk i disse bydelene, ville jeg ikke latt barna mine vokse opp omgitt av så mye overflatisk materialisme). 

Jeg ville heller ikke latt barna vokse opp i det best belastede bydelene/områdene i Oslo øst.

Uten barn ville jeg bodd på Grønland, eller i Gamlebyen, på St.Hanshaugen, Fredensborg eller Frogner. 

Anonymkode: 871c9...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...