Gå til innhold

Er det et rødt flagg om daten vil du kler deg annerledes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det et rødt flagg hvis dagen kommenterer negativt på måten du kler deg på og vil at du rett og slett har en makeover til babe stil?

Anonymkode: c94db...c62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke kalle det ett rødt flagg,men jeg hadde visst at da var ikke vi noe for hverandre visst jeg måtte endret meg pga han

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det et rødt flagg hvis dagen kommenterer negativt på måten du kler deg på og vil at du rett og slett har en makeover til babe stil?

Vanligvis virker det mer kontrollerende om typen ønsker at du skal kle på deg i stedet for av deg.

Babe stil, så han vil du skal kle deg mer utfordrende, vise mer hud, farge håre, vipper, lepper osv? 

Synes ikke det er red flag på samme måte som mitt første eksempel, men jeg hadde uansett aldri latt noen bestemme hvordan jeg skulle kle meg. 

Men hvis mannen min sier at du er skikkelig fin i den kjolen der, jeg elsker at du bruker den, da kunne jeg brukt kjolen ekstra mye. 

Anonymkode: 2d08e...c58

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva du definerer som rødt flagg. Det kan jo være noe greier der. Men likevel. Vil du virkelig bli sammen med noen som ønsker å gjøre deg om til en «babe»? Nei, takk spør du meg! Take it or leave it

Anonymkode: ed8c4...800

AnonymBruker
Skrevet

Det korte svaret her er ja. Dette hadde ikke fungert i det hele tatt for mitt vedkommende. Å kommentere hva en liker, gi komplement når den andre har på seg noe en synes er fint osv er helt innenfor men know your place. Kontrollerende oppførsel finnes ikke sjarmerende og "babe stilen" er så langt i fra meg at han kunne like gjerne funnet seg en annen dame om det var det han ønsket i en kvinne.

Anonymkode: 82700...302

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Apropos det så er der en annen tråd her om hvordan man kan oppdage at en mann er manipulativ i datingfasen.... 

Anonymkode: 68b02...eb3

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Når du er i datingfasen så har du mulighet til å bli kjent med personen du dater, og der er en rekke ting som kan være dealbreakere, og du må selv definere hva du syns er ugreit og ikke noe du kan leve med. Personlig hadde jeg ikke fortsatt å treffe noen som vil at jeg skal endre meg. 

Anonymkode: 1a288...a4b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om han prøver å endre deg og din personlighet så er det et veldig stort 🚩

Har han et ønske eller en forespørsel, om du kan gå med et bestemt plagg, så hadde jeg ikke tenkt noe særlig over det. Hadde blitt litt smigret over at han bryr seg om hva jeg går med. 

Et mønster er som regel et 🚩. Det er tegn på kontrollerende adferd. 

Anonymkode: 24123...d82

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ledd. Betalt min halvdel om vi var på restaurant eller noe. Og gått hjem. 

Anonymkode: d3869...422

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Hei Kanye West.

Ja, det er red flag. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare begynt le høyt, og takket for meg.

Anonymkode: 5f28d...4a0

• Liker 1
Skrevet

Ja,  det er tegn på kontroll og manipulasjon.  Så absolutt et rødt flagg. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, ja, og atter ja. 
Når noen du dater ønsker å endre på deg før dere i det hele tatt har blitt et par, bør både røde, gule og blå varsellamper lyse. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde ledd. Betalt min halvdel om vi var på restaurant eller noe. Og gått hjem. 

Anonymkode: d3869...422

Samme her. 👍

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, det er et rødt flagg da han er kontrollerende.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Allerede da jeg lest overskriften til det innlegget ute på oversikten over "Nye Inlegg", så føyk øyenbrynene mine i været. JA, det er et rødt flagg og jeg hadde blitt både fornærmet og ikke giddet å ha mer med fyren å gjøre, om han begynte å legge seg opp i og kritisere hvordan jeg kler meg!

Jeg hadde ikke giddet. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Litt ot, men har et vennepar som vi ofte gjør ting sammen med i helgene. Der han faktisk bestemmer hennes antrekk for turer ut på byen. Har ikke tall på alle de gangene hun har kommet midt på kaldeste vinteren i lårkort skjørt/kjole og pensko med høye hæler. Festlig når man bor et sted med snø og ustabilt vær flere mnd i året. Da er det ekstra kjekt å stå i taxikø i de sene nattetimer. Skal sies at de ikke akkurat er likeverdige i forholdet.

Hadde ikke latt en mann, hverken en date eller kjæreste, bestemme hva jeg har på meg på date. Liker å kle meg feminint og sexy, men bestemmer da vitterlig selv hva jeg skal ha på meg. Hadde en date begynt sånn hadde det vært skikkelig turnoff.

Anonymkode: c2658...ed6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en potensiell partner prøver å endre på deg, så er det alltid et rødt flagg.

Anonymkode: 3e879...a66

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva tror du? Bruk hodet ditt bittelitt, hver så snill. Dette er hverken rødt eller grønt flagg, han viser deg hvem han er og hva han liker. Synes du det er ok og du er komfortabel med den stilen, kjør på. Liker du det ikke og føler det går over grensene dine, avslutt. Man må få lov til å fortelle hva man liker og ikke liker, både du og han. Herregud jeg blir så oppgitt av dette tullet her

Anonymkode: 63a98...7cc

Skrevet

Jeg overhørte det i begynnelsen og lo det bort, så ble det virkelig alvor, jeg fikk ikke lov å forlate huset uten at han sjekket antrekket.. eller lagde et helvete i i uker etterpå, det ble kjapt slutt. Ta det på alvor, det er ikke bra.

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, det er et digert rødt flagg. Helt uakseptabelt.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...