AnonymBruker Skrevet i går, 13:10 #1 Del Skrevet i går, 13:10 Enebolig som ligger ca. 30 min fra Oslo sentrum skal selges. Huset er ca. 30 år gammelt. Hadde det vært i normal stand, ville verdien vært 5-6 millioner. Det er et dødsbo og huset er veldig slitent innvendig. To bad og kjøkken må renoveres + maling alle flater + nye gulv overalt. Mulig vinduer også bør skiftes. Utvendig er huset ok vedlikeholdt, men hagen er overgrodd. Det er også en garasje som ikke er godkjent som må rives av dødsbo eller kjøper. Hva tror dere er best? Selge huset som det er, eller renovere alt eller noe før salg? Bør garasjen rives før salg? Anonymkode: b2f79...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:11 #2 Del Skrevet i går, 13:11 Spørs om hva dere gidder og orker. Hvis dere synes oppussing er kjekt, så go for it. Anonymkode: 4c478...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:15 #3 Del Skrevet i går, 13:15 Å totalrenovere er alltid et tapsprosjekt. To bad og kjøkken koster mye. Vinduer en formue Anonymkode: acdff...9fd 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:17 #4 Del Skrevet i går, 13:17 Dette ville jeg spurt megler om. Avtal tid med et par eiendomsmeglere, og hør hva de sier. Oppussing lønner seg ikke i alle deler av landet og med alle typer objekter, derfor er det bra å snakke med noen som har kunnskap om stedet dette huset ligger. Jeg har vært i en lignende situasjon et par ganger, og har ved begge anledningene brukt eiendomsmeglere på stedet som rådgiver. Mange er redde for å snakke med meglere, og tror de bare er "ute etter å selge". Min erfaring er at de er veldig bra å bruke som rådgivere, og så tenker man jo selv i tillegg såklart. Anonymkode: 5529e...1d1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet i går, 13:17 #5 Del Skrevet i går, 13:17 Jeg tenker at renovering før salg er smart om du har kunnskap og arbeidsevne samt god kjennskap til markedet lokalt. Når du stiller dette spørsmålet slik så er vel svaret gitt. Rydding, maling osv er som regel smart å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet i går, 13:17 #6 Del Skrevet i går, 13:17 Enig med over. Det koster mer enn det smaker å renovere først. Da må man evt være dyktig nok til å påta seg brorparten av arbeidet selv. Ellers er det tap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sorthstudios Skrevet i går, 13:21 #7 Del Skrevet i går, 13:21 Hvis dere får tilstandsrapport fra takstmann vil han komme med råd om hva som eventuelt lønner seg å renovere før salg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet i går, 13:24 #8 Del Skrevet i går, 13:24 sorthstudios skrev (På 21.3.2025 den 13.21): Hvis dere får tilstandsrapport fra takstmann vil han komme med råd om hva som eventuelt lønner seg å renovere før salg. Ekspander Enig at det kan være en god ide, men det koster rundt 15000 også må man ha ny tilstandsrapport etter utbedringer, så allerede her er det relativt store utgifter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:26 #9 Del Skrevet i går, 13:26 Ville solgt som det står. Hvis den overgrodde hagen gjør at kjøpere ikke oppdager fin utsikt eller gode solforhold ville jeg hogd unna. Anonymkode: 2b03d...356 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet i går, 13:33 #10 Del Skrevet i går, 13:33 Mal det som trengs å males og rydd opp i hagen - resten blir for dyrt til at det vil lønne seg uansett. Det viktigste er å fremvise bolig og tomt så rent og fresht som mulig slik at potensielle selgere seg boligens potensiale. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet i går, 13:37 #11 Del Skrevet i går, 13:37 Rotemor skrev (På 21.3.2025 den 13.24): Enig at det kan være en god ide, men det koster rundt 15000 også må man ha ny tilstandsrapport etter utbedringer, så allerede her er det relativt store utgifter. Ekspander 15'000 er ikke store kostnader når man snakker om renovering. Det er ett trelagsvindu med aluminiumskarm det. Et slikt prosjekt vil koste minst 1,5 millioner, og det er ikke sikkert etterisolering får plass i det budsjettet engang. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet i går, 13:40 #12 Del Skrevet i går, 13:40 newman01 skrev (På 21.3.2025 den 13.37): 15'000 er ikke store kostnader når man snakker om renovering. Det er ett trelagsvindu med aluminiumskarm det. Et slikt prosjekt vil koste minst 1,5 millioner, og det er ikke sikkert etterisolering får plass i det budsjettet engang. Ekspander Enig i det forsåvidt. Det kan vanskelig lønne seg uansett om man ikke tar alt arbeidet selv. Jeg tror jeg ville valgt å flikke på det og selge. Men vi har jo ulike forutsetninger for slike prosjekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:45 #13 Del Skrevet i går, 13:45 Jeg ville solgt det som renoveringsobjekt. Det er så mange ulike smaker ute og går, så det dere kan finne på å gjøre, faller ikke nødvendigvis i smak hos potensielle kjøpere. La heller kjøperen bestemme selv, og ta det fra bunnen av, til en pris som rettferdiggjør dette. Anonymkode: 65e06...814 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:56 #14 Del Skrevet i går, 13:56 Hvor ligger huset og hva er verdien på huset i nåværende tilstand? Hilsen på utkikk etter ny bolig Anonymkode: 6197c...eca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:59 #15 Del Skrevet i går, 13:59 Min er faring er at dem som kjøper huset er ikke fornøyd med valgene lell. Så dem pusser det opp selv. Har sett mange ganger at dem bytter ut et helt nytt kjøkken for at det var ikke slik dem ville ha det. Så jeg har bare villa solgt det som det er. Er noe annet å skifte tak og slike ting. Anonymkode: 21e5e...d74 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:00 #16 Del Skrevet i går, 14:00 Selg som det er om dere ikke har tid og mulighet til å gjøre endel egeninnsats tenker jeg.. Anonymkode: 81bc0...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:19 #17 Del Skrevet i går, 14:19 De fleste kjøpere unngår slikt. Man vil gjerne selv ta valg, velge hva man legger penger i og ikke. Så har andre pusset opp blir det gjerne dyrere samlet. Og man er også veldig skeptisk til valgene som er tatt, da man vet det er for salg. Nabohuset til barndomshjemmet ble flippet på den måten. De bodde der et drøyt år, mens de pusset opp. Etter måneder med forsøk på salg (og sikkert dyr mellomfinansiering) ble det solgt for omtrent samme pris som de hadde kjøpt den for. Anonymkode: 45854...80f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:20 #18 Del Skrevet i går, 14:20 Rydd hagen og eventuelt riv garasjen. Gå for all del ikke i gang med bad og kjøkken. Anonymkode: 88dce...ce0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:25 #19 Del Skrevet i går, 14:25 Riv garasjen, og la resten være. Anonymkode: 222dc...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet i går, 14:31 #20 Del Skrevet i går, 14:31 Går det an å få godkjent garasjen og ordne hagen hjelper jo det på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå