Gå til innhold

Meningsløst møte på en fredag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg legger bevisst møter på fredag ettermiddag, bare fordi jeg er lei av å ikke få kontakt med de på 'gjemmekontor' etter kl 11. 

Anonymkode: d2978...59b

Du er vel en av de lederne som bare vil ha et møte for å ha et møte. Mange møter er jo sånn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
William_S skrev (7 minutter siden):

Du er vel en av de lederne som bare vil ha et møte for å ha et møte. Mange møter er jo sånn. 

Jepp. Når de som er ansatt i kundeservice overser gjentatte beskjeder om at arbeidstid er 08.00-16.00, også på fredager, blir det sånn. 

2/3 av de jeg er leder for må møte opp fysisk på arbeidsplassen i den tiden, uten mulighet til å gå tidlig. Skulle bare mangle at siste 1/3 klarer å sitte ved pc hjemme i samme tidsperiode, så kundene kan få den hjelpen de betaler for. Neste steg blir å fjerne muligheten for hjemmekontor. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jepp. Når de som er ansatt i kundeservice overser gjentatte beskjeder om at arbeidstid er 08.00-16.00, også på fredager, blir det sånn. 

2/3 av de jeg er leder for må møte opp fysisk på arbeidsplassen i den tiden, uten mulighet til å gå tidlig. Skulle bare mangle at siste 1/3 klarer å sitte ved pc hjemme i samme tidsperiode, så kundene kan få den hjelpen de betaler for. Neste steg blir å fjerne muligheten for hjemmekontor. 

Du virker som en detaljstyrende sjef. Det å fjerne mulighet for hjemmekontor er gammeldags tankegang for det er mange jobber som ikke trenger stort mer enn en pc og internett for å kunne utføre den. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
William_S skrev (Akkurat nå):

Du virker som en detaljstyrende sjef. Det å fjerne mulighet for hjemmekontor er gammeldags tankegang for det er mange jobber som ikke trenger stort mer enn en pc og internett for å kunne utføre den. 

Det forutsetter at de ansatte også gjør jobben. Vi har åpent til 16.00, da må folk være tilgjengelig. Utrolig hvor mange som tilfeldigvis mistet nettet, glemte å lade telefonen osv fredag ettermiddag. Jeg klarer med ikke med halvparten av de ansatte etter 12.00 på fredag fordi resten vil ha tidlig helg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fredager er de verste dagene på jobben her. Utrolig mye å gjøre. Så tidlig helg har jeg aldri opplevd. Men jet kan heller ta en mandag. Da er  det som regel rolig på jobb. 

Anonymkode: c52e3...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meningsløst, så si ifra. Personlig er jeg en som sier ifra ganske fort når noe sporer av og er bare sløsing med tid. Om det ikke er meningsfult for DEG, så må du spørre om det er viktig at du faktisk deltar, da du har ikke noe å bidra med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk om du var ikke var ferdig før klokken 23 heller du TS, som veldig mange andre som ikke er hjemme før nærmere 23:30 på en fredagskveld.

Endret av k4ren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du arbeidstid på fredag, så er jo den som hvilken som helst annen dag? Skjønner ikke problemet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tør påstå at 80% av møtene jeg har vært på i over 20 år er bortkastet tid og energi. Prat om pavens skjegg og folk som bare eeeelsker å høre sin egen stemme og gjerne gjentar det forrige møtedeltaker sa. Gud gi meg styrke 🙄

Det eneste jeg tenker på under møter er alle arbeidsoppgavene som venter, og at "dette har jeg ikke tid til!".

Ikke rart ledere (sier de) har dårlig tid når de sitter i meningsløse møter hele dagen. 

Møter på fredager er ergo en uting om det ikke brenner på dass og noe må løses NÅ. 

Anonymkode: e8318...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Tør påstå at 80% av møtene jeg har vært på i over 20 år er bortkastet tid og energi. Prat om pavens skjegg og folk som bare eeeelsker å høre sin egen stemme og gjerne gjentar det forrige møtedeltaker sa. Gud gi meg styrke 🙄

Det eneste jeg tenker på under møter er alle arbeidsoppgavene som venter, og at "dette har jeg ikke tid til!".

Ikke rart ledere (sier de) har dårlig tid når de sitter i meningsløse møter hele dagen. 

Møter på fredager er ergo en uting om det ikke brenner på dass og noe må løses NÅ. 

Anonymkode: e8318...a86

Møter er meningsløse når folk saboterer og kommer uforberedt og det ligger ofte langt fra på ledere.  Møter på fredager kan være produktive når folk er interessert i jobben og ikke kun betaling.  

Anonymkode: 60b3c...7fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...