AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Del Skrevet 21. mars Hvorfor! Alle I møtet vet at det er tull Andre? Kunne hatt tidlig helg heller Anonymkode: 914cb...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Del Skrevet 21. mars Kan du ikke dra hjem tidlig og ha hjemmekontor resten av dagen? Anonymkode: aaa14...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #3 Del Skrevet 21. mars Min jobb er i alle fall så travel at om jeg ikke kunne ha fått bruke fredager på lik linje med de andre dagene ville jeg ha vært konstant på etterskudd. Fredag er en vanlig arbeidsdag. Hilsen leder. Anonymkode: 134f1...0d1 5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #4 Del Skrevet 21. mars Meningsløse møter har jeg vært med på, og evner å si fra om. Men hvorfor har det noe å si at det er på en fredag? Anonymkode: e2f82...0b4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #5 Del Skrevet 21. mars Meningsløse møter bør unngåes uansett hvilken ukedag det er Anonymkode: 2cd47...5b9 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #6 Del Skrevet 22. mars Regner med det var innenfor arbeidstida? Fredag er ikke fridag. Anonymkode: 260fa...6ae 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #7 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Meningsløse møter har jeg vært med på, og evner å si fra om. Men hvorfor har det noe å si at det er på en fredag? Anonymkode: e2f82...0b4 Fordi folk heller vil ta helg? Anonymkode: 48774...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #8 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Min jobb er i alle fall så travel at om jeg ikke kunne ha fått bruke fredager på lik linje med de andre dagene ville jeg ha vært konstant på etterskudd. Fredag er en vanlig arbeidsdag. Hilsen leder. Anonymkode: 134f1...0d1 Å skryte av at du er så overarbeidet at du ikke kan ta fri tidlig en fredag er ikke en flex. Dersom du tror det. Som ledergruppen her sier: å prioritere bort tilstrekkelig med oppgaver til at jobben kan utføres innenfor normert arbeidstid er en av lederens viktigste oppgaver. Det samme er å løse de resterende oppgavene så effektivt tenkelig mulig. oppsummert: å arbeide mer i ren tid er forrige generasjons arvegods. Ingen nå tenker det er en taktikk som fører til annet enn utbrenthet og ineffektivitet. Ta deg fri 14.30 på fredager - det er flex. Anonymkode: cace2...228 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #9 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi folk heller vil ta helg? Anonymkode: 48774...e0c Du har da en avtalt arbeidstid. Bare fordi du synes noe er unødvendig, så kan du ikke gå 2 timer før bare fordi det er fredag. Anonymkode: e2f82...0b4 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 22. mars #10 Del Skrevet 22. mars Hva er det som skjer med at så mange nordmenn ikke klarer å jobbe fredager på lik linje som andre virkedager? 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #11 Del Skrevet 22. mars Macro skrev (3 minutter siden): Hva er det som skjer med at så mange nordmenn ikke klarer å jobbe fredager på lik linje som andre virkedager? Det er veldig avslørende hvor ufattelig lite kontorrotter gjør på "jobb" hvertfall.... Buhu jeg får ikke fri på fredager pga et kjedelig og meningsløst møte.. wtf Anonymkode: da830...356 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romkom Skrevet 22. mars #12 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): oppsummert: å arbeide mer i ren tid er forrige generasjons arvegods. Ingen nå tenker det er en taktikk som fører til annet enn utbrenthet og ineffektivitet. Du får si til foreldrene av barnet med massivt hjerneødem at siden det er ineffektivt å jobbe mer i ren tid må dessverre barnet dø fordi nevrokirurgene bare jobber fra 8-2. De hadde nemlig ikke fått gjort mer på jobb selv om de jobbet lengre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #13 Del Skrevet 22. mars Romkom skrev (1 time siden): Du får si til foreldrene av barnet med massivt hjerneødem at siden det er ineffektivt å jobbe mer i ren tid må dessverre barnet dø fordi nevrokirurgene bare jobber fra 8-2. De hadde nemlig ikke fått gjort mer på jobb selv om de jobbet lengre. Hva med jobber der mer tid ikke betyr mer ting blir gjort? Feks er jeg key account manager og det er ikke alltid noe å gjøre på fredag etter kl ti, og ikke er det bare å finne på noe heller for sjefene vil ha møte om noe absurd konstant, hadde vært bedre på hjemmekontor så kunne en mutet mikrofon og kamera og ingen hadde merket noe! Anonymkode: 914cb...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 22. mars #14 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 13.40): Hvorfor! Alle I møtet vet at det er tull Andre? Kunne hatt tidlig helg heller Anonymkode: 914cb...c1f Slik du formulerer deg, tenker jeg et slikt møte er helt på sin plass. Jeg vil tippe at sjefen kjenner deg godt, og at du ville skulket jobben om det ikke var møte, og at det er nettopp derfor dette møtet legges til fredag. 🙂 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romkom Skrevet 22. mars #15 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva med jobber der mer tid ikke betyr mer ting blir gjort? Feks er jeg key account manager og det er ikke alltid noe å gjøre på fredag etter kl ti, og ikke er det bare å finne på noe heller for sjefene vil ha møte om noe absurd konstant, hadde vært bedre på hjemmekontor så kunne en mutet mikrofon og kamera og ingen hadde merket noe! Anonymkode: 914cb...c1f At du er i en verdiløs idiotjobb gjør ikke resonnementet mitt mindre sant. I jobber hvor du faktisk tilfører noe av verdi til samfunnet vil du kunne gjøre mer om du jobber lengre. Til tross for dette kan det godt være at den optimale fordelingen mellom produktivitet og timer på jobb innebærer kortere arbeidsdager. Men det å påstå at flere timer på jobb betyr at du kan gjøre mer er en vrangforestilling som bare boomere lider av blir direkte feil. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 22. mars #16 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med jobber der mer tid ikke betyr mer ting blir gjort? Feks er jeg key account manager og det er ikke alltid noe å gjøre på fredag etter kl ti, og ikke er det bare å finne på noe heller for sjefene vil ha møte om noe absurd konstant, hadde vært bedre på hjemmekontor så kunne en mutet mikrofon og kamera og ingen hadde merket noe! Anonymkode: 914cb...c1f Det ligger jo i stillingstittelen din at jobben har lav verdi. Bare å gå tidlig hjem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #17 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med jobber der mer tid ikke betyr mer ting blir gjort? Feks er jeg key account manager og det er ikke alltid noe å gjøre på fredag etter kl ti, og ikke er det bare å finne på noe heller for sjefene vil ha møte om noe absurd konstant, hadde vært bedre på hjemmekontor så kunne en mutet mikrofon og kamera og ingen hadde merket noe! Anonymkode: 914cb...c1f Kanskje du burde ha tatt en annen utdanning slik at du hadde fått en mer meningsfull jobb? Du kan også gjøre ledelsen oppmerksom på at du ikke har arbeid nok til en full arbeidsuke, så kan dere eventuelt bli enige om å redusere stillingen og lønnen tilsvarende. Da har du fri hver fredag etter kl 10. Anonymkode: 2c9a3...1f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #18 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 13.40): Hvorfor! Alle I møtet vet at det er tull Andre? Kunne hatt tidlig helg heller Anonymkode: 914cb...c1f Fordi ledelsen ønsker å ha folk på jobb på fredager.....måtte dere gjøre gruppearbeid i tillegg? Anonymkode: 00776...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #19 Del Skrevet 23. mars Det vil alltid være meningsløse møter innimellom. Skjer det regelmessig må man jo si fra. Anonymkode: 1db7c...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #20 Del Skrevet 23. mars Jeg legger bevisst møter på fredag ettermiddag, bare fordi jeg er lei av å ikke få kontakt med de på 'gjemmekontor' etter kl 11. Anonymkode: d2978...59b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå