AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Skrevet 21. mars Planlegger et helt nytt kjøkken fra IKEA. Medium størrelse. Tegning og pris kr 150.000 helt komplett. Da med gode hvitevarer. Jeg synes det er enkelt å slippe vurderinger på hvert enkelt komponent. På den annen side er det kanskje mulig å få bedre produkter til samme pris andre steder. Hva er dine erfaringer? Anonymkode: 46d85...5f2
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Skrevet 21. mars De har fått bedre utvalg (og i bedre kvalitet) av hvitevarer nå enn tidligere. Før ble det anbefalt å droppe hvitevarer fra Ikea, det var stort sett whirlpool de hadde. Nå har de bedre utvalg, og om du styrer unna de rimeligste, vil jo det være det enkleste/greieste for dere. Anonymkode: 4d39a...281
AnonymBruker Skrevet 21. mars #3 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Planlegger et helt nytt kjøkken fra IKEA. Medium størrelse. Tegning og pris kr 150.000 helt komplett. Da med gode hvitevarer. Jeg synes det er enkelt å slippe vurderinger på hvert enkelt komponent. På den annen side er det kanskje mulig å få bedre produkter til samme pris andre steder. Hva er dine erfaringer? Anonymkode: 46d85...5f2 Hadde aldri kjøpt kjøkken eller hvitevarer fra IKEA. Har du fått tilsvarende løsning vurdert av annen kjøkkenprodusent, slik at du kan sammenligne pris? Anonymkode: 9ff10...334
AnonymBruker Skrevet 21. mars #4 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hadde aldri kjøpt kjøkken eller hvitevarer fra IKEA. Har du fått tilsvarende løsning vurdert av annen kjøkkenprodusent, slik at du kan sammenligne pris? Anonymkode: 9ff10...334 Har bestemt meg for IKEA. Ikke vurdert andre. Gidder ikke mer stress. Hvorfor ikke hvitevarer fra IKEA? Anonymkode: 46d85...5f2
AnonymBruker Skrevet 21. mars #5 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde aldri kjøpt kjøkken eller hvitevarer fra IKEA. Har du fått tilsvarende løsning vurdert av annen kjøkkenprodusent, slik at du kan sammenligne pris? Anonymkode: 9ff10...334 Hvorfor ikke? 🤡 Ikea er ikke billigst lenger, men har mye bedre løsninger enn alle de andre masseproduksjonskjøkkenleverandørene! Bare tåpelig å leve i den tro at Ikea er dårligere enn noe annet. Anonymkode: 488d1...aa6 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars #6 Skrevet 21. mars Vi skal ha nytt kjøkken nå. Valgt ikea kjøkken, men hvitevarer har vi kjøpt på elkjøp(integrert). På elkjøp endte vi opp på 60000,- for hvitevarer, og da var det ca 30000,- i rabatt da det var kampanje. Vi sammenlignet tilbakemeldinger fra kunder på hvert enkelt produkt før vi handlet. Anonymkode: 9f14e...82f
AnonymBruker Skrevet 21. mars #7 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor ikke? 🤡 Ikea er ikke billigst lenger, men har mye bedre løsninger enn alle de andre masseproduksjonskjøkkenleverandørene! Bare tåpelig å leve i den tro at Ikea er dårligere enn noe annet. Anonymkode: 488d1...aa6 Fordi IKEA kjøkken er det bare tull med. Har enda tilgode å snakke med et eneste menneske med kjøkken fra IKEA som ikke har fått halvferdig kjøkken, og venter i uker og måneder før kjøkkenet er ferdig. På lik linje med kjøkken fra de som selger hvite og brunevarer. Så lykke til. Anonymkode: 9ff10...334 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars #8 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi IKEA kjøkken er det bare tull med. Har enda tilgode å snakke med et eneste menneske med kjøkken fra IKEA som ikke har fått halvferdig kjøkken, og venter i uker og måneder før kjøkkenet er ferdig. På lik linje med kjøkken fra de som selger hvite og brunevarer. Så lykke til. Anonymkode: 9ff10...334 Har du veldig liten bekjentskapskrets? 😂 Eller i hvertfall snakket med svært få om Ikea-kjøkken... Eller så blander du med de som har prøvd å kjøpe Epoq-kjøkken fra Elkjøp. Der er det veldig mange historier om deler som aldri kommer! Anonymkode: 488d1...aa6 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars #9 Skrevet 22. mars Vi valgte IKEA kjøkken for ca 10 år siden, da vi visste vi skulle selge i løpet av få år. Hvitevarene fungerte helt utmerket de årene vi bodde der, og var ikke gjenstand for noen spørsmål eller oppmerksomhet da vi solgte. Montering og service var også MYE bedre enn da vi få år senere kjøpte et Kvikk kjøkken med dyre hvitevarer. Anonymkode: 334cd...020
AnonymBruker Skrevet 22. mars #10 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har bestemt meg for IKEA. Ikke vurdert andre. Gidder ikke mer stress. Hvorfor ikke hvitevarer fra IKEA? Anonymkode: 46d85...5f2 Har bare dårlig erfaring med hvitevarer fra IKEA. Holder knapt i noen år før det er noe galt med dem. Alle jeg kjenner som har hvitevarer fra IKEA har hatt både en og to runder med reparasjoner eller måtte byttet pga feil. Anonymkode: 4f2db...02a 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #11 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fordi IKEA kjøkken er det bare tull med. Har enda tilgode å snakke med et eneste menneske med kjøkken fra IKEA som ikke har fått halvferdig kjøkken, og venter i uker og måneder før kjøkkenet er ferdig. På lik linje med kjøkken fra de som selger hvite og brunevarer. Så lykke til. Anonymkode: 9ff10...334 Vi fikk kjøkken fra IKEA for to år siden. Ingen ting manglet ved levering på avtalt dato. Vi ville ha benkeplate i naturstein, så denne ble ikke levert av IKEA. Vi hadde ikke montering via IKEA, da. Hele kjøkkenet ble renovert så montering ble utført av snekkeren som gjorde alt det andre. Anonymkode: 347c0...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #12 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har bare dårlig erfaring med hvitevarer fra IKEA. Holder knapt i noen år før det er noe galt med dem. Alle jeg kjenner som har hvitevarer fra IKEA har hatt både en og to runder med reparasjoner eller måtte byttet pga feil. Anonymkode: 4f2db...02a IKEA produserer ikke hvitevarer. Hvilket merke var det? Anonymkode: 334cd...020 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars #13 Skrevet 22. mars Kjøpte hvitevarer fra ikea for ti år siden, det er Electrolux, fungerer fortsatt, og ikke vært ødelagt underveis. Ovn, koketopp, mikro og oppvaskmaskin Anonymkode: 5bc45...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #14 Skrevet 22. mars Jeg kjøpte et nytt kjøkken fra Ikea, for to år siden. Jeg vil fraråde på det sterkeste å kjøpe kjøkken derfra. Hvitevarene er bra, men hele prosessen har vært preget av dårlig kundeservice. Jeg mottok blant annet feil komponenter, og måtte selv ta ansvar for å returnere og bestille nye. Selv om det var Ikea som hadde gjort feil. Jeg måtte også betale for frakten av de komponentene som hadde blitt feil-levert. Kundeservice fremstod som en gjeng med tenåringer, som ikke visste hva de snakket om. Og det først etter å ha kranglet med en ubrukelig chat-bot. Det er nesten umulig å få tak i Ikea på telefon, lang ventetid eller ikke svar i det hele tatt. Selv om kjøkkenet er nesten nytt er det flere ting som har begynt å knirke, feks festet til armaturet. Jeg anbefaler på det sterkeste å velge en annen kjøkkenleverandør. Anonymkode: 3f755...3e6
Agatha Skrevet 22. mars #15 Skrevet 22. mars Vi har hatt ikea-kjøkken nå i ett år, montert av snekkere vi hadde selv. Alt kom som bestilt, fikk god hjelp av kjøkkeplanlegger online til å tegne. Fikk returnert det det var for mye av og fikk tilbake penger (vi hadde bestilt ting som det viste seg at ikke trengtes, blant annet en dekkside) Alle hvitevarer funker helt perfekt enn så lenge hvertfall. Vi er veldig fornøyd. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars #16 Skrevet 22. mars Ser det er litt forskjellige meninger om Ikea kjøkken. Jeg har renovert tre hus di siste 12 årene. To kjøkken var fra Ikea. På det eldste var jeg fornøyd med alt, inkludert hvitevarer. Ikea kjøkkenet fra fem år siden var vi veldig fornøyd med kjøkkenet, ingen leveringsproblemer og manglet ingenting. Men, hvitevarene var blitt betydelig dårligere. Helt ubrukelig, selv om alt var det dyreste av sortiment. Nå tredje gang gikk vi for en annnen leverandør som leverte gode hvitevarer, og rett design på kjøkkenet. Det vi savner i forhold til Ikea er plassutnyttelsen til Ikea kjøkken. Di er litt høyere, litt dypere, lavere sokkel etc,. som totalt gir mer lagring på kjøkkenet. Og det merkes. Vi har montert alt selv og har ikke måtte vente på noen andre. Anonymkode: 04dd6...66b
AnonymBruker Skrevet 22. mars #17 Skrevet 22. mars Vi kjøpte kjøkkenskap, benkeplate og hvitevarer fra Ikea for 15 år siden. Med unntak av oppvaskmaskin virker alt tipp topp den dag i dag. Oppvaskmaskinen gikk i stykker etter ti år. Man ser jo at kjøkkenet er brukt, men det skulle bare mangle når seks personer har brukt det så godt som daglig i så mange år. Jeg kan virkelig anbefale Ikea og hvitevarene derfra!! Anonymkode: a5605...e5a 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #18 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kjøpte et nytt kjøkken fra Ikea, for to år siden. Jeg vil fraråde på det sterkeste å kjøpe kjøkken derfra. Hvitevarene er bra, men hele prosessen har vært preget av dårlig kundeservice. Jeg mottok blant annet feil komponenter, og måtte selv ta ansvar for å returnere og bestille nye. Selv om det var Ikea som hadde gjort feil. Jeg måtte også betale for frakten av de komponentene som hadde blitt feil-levert. Kundeservice fremstod som en gjeng med tenåringer, som ikke visste hva de snakket om. Og det først etter å ha kranglet med en ubrukelig chat-bot. Det er nesten umulig å få tak i Ikea på telefon, lang ventetid eller ikke svar i det hele tatt. Selv om kjøkkenet er nesten nytt er det flere ting som har begynt å knirke, feks festet til armaturet. Jeg anbefaler på det sterkeste å velge en annen kjøkkenleverandør. Anonymkode: 3f755...3e6 Man må jo ikke kjøpe kjøkkenarmatur på Ikea. Akkurat kranene til Ikea styrer jeg unna. Anonymkode: 347c0...7e9
AnonymBruker Skrevet 22. mars #19 Skrevet 22. mars Har aldri hatt dårligere hvitevarer enn de fra IKEA. Aldri igjen. Anonymkode: 873e7...d1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå