AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Skrevet 21. mars Eller avoident personlighetstrekk. Hvordan kjenner man igen raskest mulig. Har du hatt forhold til en slik mann. Hvordan gikk det? Anonymkode: 59393...06c
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Skrevet 21. mars De er veldig unnvikende om de blir konfrontert. Min X ble rasende og drev med blameshifting. Brudd. Noen skifter tema om det er ubehagelig, ghosting, hevder de ikke husker osv. Det krever mye tålmodighet. Anonymkode: 6e0ae...bf1 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #3 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): De er veldig unnvikende om de blir konfrontert. Min X ble rasende og drev med blameshifting. Brudd. Noen skifter tema om det er ubehagelig, ghosting, hevder de ikke husker osv. Det krever mye tålmodighet. Anonymkode: 6e0ae...bf1 Ikke tålmodighet, du må bare droppe dem! De er ikke interessert nok! Anonymkode: 17203...9bc 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars #4 Skrevet 21. mars Alt er på deres premisser, det går fort i svingene fra du er det mest fantastiske til de ikke orker å være i samme rom som deg men lyver om at det ikke er slik. Anonymkode: 04c3e...7b8 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #5 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke tålmodighet, du må bare droppe dem! De er ikke interessert nok! Anonymkode: 17203...9bc Dette er ikke noe de bare kan bestemme seg for. Det handler om at de føler seg utrygge i en relasjon. Har ingenting med interesse å gjøre. Når de møter noe som er bra så tror de ikke på det. Hele alarmsystemet i kroppen går av og de går i fight/flight modus. Som regel flight. De kan jobbe mot sine egne impulser om de er reflekterte. Det krever mye jobbing fra deres side, men det er absolutt mulig så lenge man er bevisst på det. Anonymkode: 6e0ae...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #6 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette er ikke noe de bare kan bestemme seg for. Det handler om at de føler seg utrygge i en relasjon. Har ingenting med interesse å gjøre. Når de møter noe som er bra så tror de ikke på det. Hele alarmsystemet i kroppen går av og de går i fight/flight modus. Som regel flight. De kan jobbe mot sine egne impulser om de er reflekterte. Det krever mye jobbing fra deres side, men det er absolutt mulig så lenge man er bevisst på det. Anonymkode: 6e0ae...bf1 Jeg som skrev den kommentaren er en såkalt avoidant selv. Alle eksene mine tror veldig på det, men jeg har nok bare aldri likt dem nok. Det er noe ved dem som ikke kjennes riktig. Tror den dagen jeg treffer min person, så kommer jeg ikke til å ville unnvike mer. Og uansett med deres tålmodig og det at dere tar oss tilbake hele tiden, vi blir litt lei, og mister litt respekt også. Hvorfor gå gjennom alt det? La oss bare gå, eller gå selv er nå min anbefaling. Anonymkode: 17203...9bc 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars #7 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg som skrev den kommentaren er en såkalt avoidant selv. Alle eksene mine tror veldig på det, men jeg har nok bare aldri likt dem nok. Det er noe ved dem som ikke kjennes riktig. Tror den dagen jeg treffer min person, så kommer jeg ikke til å ville unnvike mer. Og uansett med deres tålmodig og det at dere tar oss tilbake hele tiden, vi blir litt lei, og mister litt respekt også. Hvorfor gå gjennom alt det? La oss bare gå, eller gå selv er nå min anbefaling. Anonymkode: 17203...9bc Ta oss tilbake hele tiden? Det har ikke jeg skrevet noe sted. Jeg bare beskriver hva som er typisk for denne adferden og hvordan det kan være. Det tar lengre tid for en person med unnvikende tilknytningsstil og bli trygg i en relasjon, enn for en som ikke har det. Alle må ta ansvar for seg selv, og sitt liv uavhengig av tilknytningsstil. Anonymkode: 6e0ae...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #8 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ta oss tilbake hele tiden? Det har ikke jeg skrevet noe sted. Jeg bare beskriver hva som er typisk for denne adferden og hvordan det kan være. Det tar lengre tid for en person med unnvikende tilknytningsstil og bli trygg i en relasjon, enn for en som ikke har det. Alle må ta ansvar for seg selv, og sitt liv uavhengig av tilknytningsstil. Anonymkode: 6e0ae...bf1 Du svarer jo ikke på spørsmålet til ts. Hun er nok klar over hva en avoidant er. mitt råd var å unngå dem! Anonymkode: 17203...9bc 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #9 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du svarer jo ikke på spørsmålet til ts. Hun er nok klar over hva en avoidant er. mitt råd var å unngå dem! Anonymkode: 17203...9bc Jeg har beskrevet lengre opp hvordan man kjenner igjen, og hva som er typiske trekk for adferden. #2 og #5. Vet man raskt hva som er typiske tegn, så kan man unngå mennesker med denne tilknytningsstilen om man ønsker det. Anonymkode: 6e0ae...bf1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars #10 Skrevet 22. mars Kom på en til, det er som et hus uten dør, man prøver alt en kan å komme innpå dem men det går ikke. Anonymkode: 04c3e...7b8 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars #11 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (19 timer siden): Eller avoident personlighetstrekk. Hvordan kjenner man igen raskest mulig. Har du hatt forhold til en slik mann. Hvordan gikk det? Anonymkode: 59393...06c Om du er følelsesmessig tilgjengelig selv og viser dette, så vil responsen fortelle deg mye. Du må nesten kunne «utfordre» han følelsesmessig. Anonymkode: 1ea0d...186 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #12 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Om du er følelsesmessig tilgjengelig selv og viser dette, så vil responsen fortelle deg mye. Du må nesten kunne «utfordre» han følelsesmessig. Anonymkode: 1ea0d...186 Sant, de blir stående og ikke skjønne noe som regel. Blank. Anonymkode: 04c3e...7b8 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #13 Skrevet 22. mars Du kan jo tulle med ham, fleipe litt, bruke humor. Slike mennesker har jo ikke humor. Blir han sint eller irritert? Hvis dere lekeslåss, så skjønner han ikke å vise ydmykhet, og slår deg nesten rett ned. Anonymkode: e20c3...7c7
AnonymBruker Skrevet 22. mars #14 Skrevet 22. mars Ts, den beste forsikringen mot å involvere seg med en avoidant, er faktisk i helt motsatt ende: ikke i hvordan de oppfører seg, men hvordan DU oppfører deg. Du kan direkte unngå å bli tiltrukket av disse mennene hvis du healer dine usikre tendenser, for det er pga disse at du tiltrekkes mot avoidants. Det er tidenes viktigste life hack som jeg sårt skulle ønske noen lærte meg flere år tidligere. Det fungerte raskere enn noen som helst psykoanalyse av dem man dater! Anonymkode: b5e9a...cdd 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars #15 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts, den beste forsikringen mot å involvere seg med en avoidant, er faktisk i helt motsatt ende: ikke i hvordan de oppfører seg, men hvordan DU oppfører deg. Du kan direkte unngå å bli tiltrukket av disse mennene hvis du healer dine usikre tendenser, for det er pga disse at du tiltrekkes mot avoidants. Det er tidenes viktigste life hack som jeg sårt skulle ønske noen lærte meg flere år tidligere. Det fungerte raskere enn noen som helst psykoanalyse av dem man dater! Anonymkode: b5e9a...cdd Det er så godt å se at andre har gjennomskuet det. Nøkkelen ligger som regel i oss selv, men det sitter langt inne å leter der når man så enkelt kan legge ansvaret over på andre. Anonymkode: 1ea0d...186 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #16 Skrevet 22. mars denne tråden vil jeg følge med på! Jeg har nemlig fått en unnvikende mann på kroken. Det har krevd mye tålmodighet allerede, men jeg har satt meg som mål å komme helt inn i sjela hans. Det vil nok ta lang tid, men for meg er det helt ok å ha et langsiktig prosjekt ;.) Anonymkode: 6ca7d...340
AnonymBruker Skrevet 22. mars #17 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): denne tråden vil jeg følge med på! Jeg har nemlig fått en unnvikende mann på kroken. Det har krevd mye tålmodighet allerede, men jeg har satt meg som mål å komme helt inn i sjela hans. Det vil nok ta lang tid, men for meg er det helt ok å ha et langsiktig prosjekt ;.) Anonymkode: 6ca7d...340 du skal "inn i sjela" hans? Er ikke det egentlig litt creepy? Om han ikke vil, og du fortsetter å ville inn i sjela, så er det jo som å tvinge seg på. Vil ikke en person, så vil de ikke. Om du tviholder på en som er avoidant, så vil de ihvertfall ikke. Anonymkode: 9479e...b07 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #18 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): denne tråden vil jeg følge med på! Jeg har nemlig fått en unnvikende mann på kroken. Det har krevd mye tålmodighet allerede, men jeg har satt meg som mål å komme helt inn i sjela hans. Det vil nok ta lang tid, men for meg er det helt ok å ha et langsiktig prosjekt ;.) Anonymkode: 6ca7d...340 Kan love deg at du kan bare drite i det. Jeg kasta vekk 15 år på smuler, håp, drømmer, et bein her og der han kasta til meg når han skjønte jeg var på vei vekk, men det var ingenting. Jeg fikk aldri noe, for de er ikke i stand til å gi, de bare skaper det inntrykket så man biter på. Før deres sanne jeg slår inn. Som den over her sa, bruk heller tid og resurser på å fikse deg selv så du ikke kaster vekk livet ditt på å elske noe dødt. Anonymkode: 04c3e...7b8 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars #19 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (24 minutter siden): denne tråden vil jeg følge med på! Jeg har nemlig fått en unnvikende mann på kroken. Det har krevd mye tålmodighet allerede, men jeg har satt meg som mål å komme helt inn i sjela hans. Det vil nok ta lang tid, men for meg er det helt ok å ha et langsiktig prosjekt ;.) Anonymkode: 6ca7d...340 Som ei som har jobbet tett med flere partnere av unnvikende kjærester, lykke til. Statisikken er fullstendig imot deg og du vil mest sannsynlig miste deg selv helt på veien, og ende opp med lavere selvfølelse og bli mange traumer rikere.. Jeg anbefaler at du spør deg selv hva er det i deg som gjør at du har et så stort brhov for å bli valgt av denne mannen? Hvilken del av deg er det som må fylles? Hva kan du se i barndommen din som drar paralleller til dette du nå jakter i han? Nesten alltid er det et iboende sår hvor man ikke føler seg bra nok, og tror at ved å bli valgt av en mann som er "umulig å temme", så vil man endelig føle seg elsket. Eller ofte jakter man egentlig på ens foreldres kjærlighet og omsorg, dersom de ikke var flinke til å se, høre, ta vare på emosjonelt i barndommen. Da blir man tiltrukket av emosjonelt utilgjengelige menn, fram til man leger sårene fra barndommen. Eller, i noen tilfeller, er det foret av eiesyke, sjalusi eller kontroll. Hva er tilfellet for deg? Anonymkode: b5e9a...cdd 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars #20 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): du skal "inn i sjela" hans? Er ikke det egentlig litt creepy? jeg ordla meg vel en smule overdrevet. Det jeg mener er at jeg skal arbeide for at han skal få full tillit til meg. Det tar tid, fordi, selvsagt oppnår man ikke det ved å tvinge seg på! Men jeg har tid. Jeg er godt voksen og har absolutt ikke noe stress mtp barn, familie, giftemål, samboerskap eller hva det nå måtte være. Anonymkode: 6ca7d...340
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå