AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Del Skrevet 21. mars Har du en meningsløs jobb? Hvorfor? Jeg er lærer, og det er fullstendig meningsløst. Jeg skal nå gjøre noe annet, men det eneste jeg har jobbet med som ikke var meningsløst var å jobbe på sykehjem. Men der var lønna så elendig at jeg må gjøre noe annet. Håper derfor å kunne styre unna noe ved å lese i denne tråden Anonymkode: cd6f0...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 21. mars #2 Del Skrevet 21. mars Jeg tenker det er veldig bra at du ser etter noe annet hvis du mener at det å være lærer er meningsløst. Jeg er selv lærer, og føler min jobb er veldig meningsfull. Derimot følte jeg at min jobb som reklamebud i min ungdomstid var relativt meningsløs. 18 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #3 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 11.02): Har du en meningsløs jobb? Hvorfor? Jeg er lærer, og det er fullstendig meningsløst. Jeg skal nå gjøre noe annet, men det eneste jeg har jobbet med som ikke var meningsløst var å jobbe på sykehjem. Men der var lønna så elendig at jeg må gjøre noe annet. Håper derfor å kunne styre unna noe ved å lese i denne tråden Anonymkode: cd6f0...14a Ekspander Uten utdannelse er det vel bare sykehjem, butikk, renholder, kommer ikke på andre yrker Anonymkode: 0c12a...6cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekumseh79 Skrevet 21. mars #4 Del Skrevet 21. mars Lønn og mening henger ofte sammen, dessverre. Som igjen henger sammen med utdannelse. Med kommuneøkonomien i Norge i dag, i hvertfall i kommuner utenom de største byene, er det dårlig råd. Folk med lite utdanning og lite lønn har meningsløse jobber og lite påvirkning på egen hverdag. Da snakker jeg mitt felt, vaktmester/driftsoperatør/vaktmester, renholder, skole/barnehageassistent/barne- og ungdomsarbeider, helsefagarbeider/assistent/hjelpepleier osv. Mannsdominert yrke som krever noe utdanning gir best lønn, vilkår og mest mening tror jeg. Og i dag er det populært med alt som har med miljø og bærekraft å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #5 Del Skrevet 21. mars Det er jo veldig subjektivt hva som gir mening, TS, så det er helt nytteløst å høre hva andre mener. Du må jo finne en jobb som gir mening for deg. Anonymkode: cc159...027 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #6 Del Skrevet 21. mars Tekumseh79 skrev (På 21.3.2025 den 11.16): Lønn og mening henger ofte sammen, dessverre. Som igjen henger sammen med utdannelse. Med kommuneøkonomien i Norge i dag, i hvertfall i kommuner utenom de største byene, er det dårlig råd. Folk med lite utdanning og lite lønn har meningsløse jobber og lite påvirkning på egen hverdag. Da snakker jeg mitt felt, vaktmester/driftsoperatør/vaktmester, renholder, skole/barnehageassistent/barne- og ungdomsarbeider, helsefagarbeider/assistent/hjelpepleier osv. Mannsdominert yrke som krever noe utdanning gir best lønn, vilkår og mest mening tror jeg. Og i dag er det populært med alt som har med miljø og bærekraft å gjøre. Ekspander Du sier ikke noe om hva ditt felt er, men at de uthevede jobbene skal være meningsløse er jo så feil som det kan få blitt. Underbetalte og lite verdsatte, ja. Men meningsløse? NEI! Virker som om du ikke forstår ordets betydning. Anonymkode: 1b34d...91e 16 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 21. mars #7 Del Skrevet 21. mars (endret) Jeg blir sjokkert over at noen mener læreryrket er meningsløst. Du burde finne deg noe annet å gjøre. Selv er jeg helsefagarbeider og mener jeg har et veldig meningsfullt yrke. Endret 21. mars av Phoenix Heart 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #8 Del Skrevet 21. mars Har ikke en meningsløs jobb, men har sjefer som har det 😅 Anonymkode: 0f7a6...f0c 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #9 Del Skrevet 21. mars Å jobbe som dovasker, men samtidig må noen vaske dasser. Anonymkode: e4cf3...061 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekumseh79 Skrevet 21. mars #10 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 11.29): Du sier ikke noe om hva ditt felt er, men at de uthevede jobbene skal være meningsløse er jo så feil som det kan få blitt. Underbetalte og lite verdsatte, ja. Men meningsløse? NEI! Virker som om du ikke forstår ordets betydning. Anonymkode: 1b34d...91e Ekspander Det oppleves meningsløst å gå å gjøre ting man blir kommandert til, uten å ha påvirkningskraft, uten å få mulighet til å utvikle deg eller å avansere. Altså oppleves det som en meningsløs jobb. Men selvsagt er det en mening med det man gjør - det trengs for å få samfunnet til å gå rundt. Jeg har fagbrev innen to av disse feltene, og har opplevd det samme på begge områder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #11 Del Skrevet 21. mars Phoenix Heart skrev (På 21.3.2025 den 11.37): Jeg blir sjokkert over at noen mener læreryrket er meningsløst. Du burde finne deg noe annet å gjøre. Selv er jeg helsefagarbeider og mener jeg har et veldig meningsfullt yrke. Ekspander For min del så synes jeg det er meningsløst å jobbe som lærer, ja. Elevene kommer og går som de vil, sitter på mobilen hele timen, de har ikke med noe utstyr, de lærer null og niks, de er overhode ikke interessert. Det som gjenstår er at læreren skal ha tusen møter med tusen ulike instanser og dokumentere alt sammen. Og sånn går dagene. Meningsløst. Anonymkode: cd6f0...14a 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #12 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 12.01): Å jobbe som dovasker, men samtidig må noen vaske dasser. Anonymkode: e4cf3...061 Ekspander Det er jo ikke meningsløst. Renhold er ikke meningsløst, det er jo faktisk viktig. Bare synd folk ser ned på alle som jobber på gulvet og gjør den viktige jobben. Anonymkode: 0b916...887 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #13 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 13.40): Det er jo ikke meningsløst. Renhold er ikke meningsløst, det er jo faktisk viktig. Bare synd folk ser ned på alle som jobber på gulvet og gjør den viktige jobben. Anonymkode: 0b916...887 Ekspander Hva som føles meningsløst er ganske subjektivt. Jeg hadde i mange år sommer og feriejobb innen renhold og for MEG var det hele så hjernedødt og meningsløst. Gørrkjedelig med kollegaer uten ambisjoner og ikke noe interessant å snakke om. Mine behov og ambisjoner ble ikke møtt og jeg hadde totalt klikket om dette skulle vært livet mitt. Det betyr ikke at det passer for andre å ha en fysisk jobb hvor man kan slippe jobben når man drar derfra. Jeg derimot elsker å sitte på kontor, jeg koser meg med excel og andre systemer, lage planer, organisere, mm. Fra vi fikk vår første datamaskin på midten av 80-tallet har jeg i stor grad vært digitalisert. Jeg merker jo hvor ekstremt mange som har helt angst for alt digitale og er som digitale analfabeter. Igjen, jeg snakker kun ned hva visse jobber hadde betydd for meg. Jeg finner mening gjennom utfordringer, læring og utvikling. Slik realiserer jeg meg selv. Min subjektive vurdering handler derimot ikke om en generell vurdering av f.eks renholdsyrkets verdi i samfunnet. Anonymkode: 530c9...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #14 Del Skrevet 22. mars Renholder i barnehagen! Helt poengløst når det blir skittent igjen rett etter vask og Ingen setter pris på jobben som blir gjort. Anonymkode: e86fa...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 22. mars #15 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 11.02): Har du en meningsløs jobb? Hvorfor? Jeg er lærer, og det er fullstendig meningsløst. Jeg skal nå gjøre noe annet, men det eneste jeg har jobbet med som ikke var meningsløst var å jobbe på sykehjem. Men der var lønna så elendig at jeg må gjøre noe annet. Håper derfor å kunne styre unna noe ved å lese i denne tråden Anonymkode: cd6f0...14a Ekspander Alle jobber har en funksjon i samfunnet. Det er mer meningsløst å ikke jobbe! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #16 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 18.46): Renholder i barnehagen! Helt poengløst når det blir skittent igjen rett etter vask og Ingen setter pris på jobben som blir gjort. Anonymkode: e86fa...2e5 Ekspander Av renhold i barnehage og renhold i fabrikk med masse menn vil jeg si at det er mye renere i bhg… ingen som satt pris på rene toaletter i fabrikken. Anonymkode: 530c9...de8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #17 Del Skrevet 22. mars Frisør! Anonymkode: cbf88...418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #18 Del Skrevet 22. mars Noe av det mest meningsløse i mitt hode er mellomledere. Anonymkode: faedf...a92 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 22. mars #19 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 18.46): Renholder i barnehagen! Helt poengløst når det blir skittent igjen rett etter vask og Ingen setter pris på jobben som blir gjort. Anonymkode: e86fa...2e5 Ekspander Så du mener at de skal la være å vaske bhg fordi det blir møkkete igjen dagen etter? «Logisk»… Renholder er jo en veldig viktig jobb! 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 22. mars #20 Del Skrevet 22. mars At en jobb ikke er givende er noe annet enn at den er meningsløs. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå