Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, hva tenker dere om dette?

Mannen utsetter og utsetter å få barn, og tiden er i ferd med å renne ut.

Hva med å istedenfor å slå opp med mannen så får han denne beskjeden:

«Hei kjære, jeg skal ha barn. Jeg ønsker at du skal bli pappaen til barnet, men det velger du selv. Om et halvt år starter jeg prosessen for å bli gravid alene med medisinsk hjelp. Gi beskjed hvis du ønsker å bli med på babyprosjektet mitt.

Kanskje det blir vanskelig å fortsette forholdet hvis jeg får barn, men ikke du. Vi kan jo vurdere å bli kjærester igjen i fremtiden hvis vi elsker hverandre så høyt?»

Anonymkode: 98b06...063

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Virker som en dårlig ide. Avklar dette med barn, å gå deretter fra mannen om han fortsatt ikke ønsker barn. Da kan du gå gjennom den prosessen du nevnte, men ikke tving et barn på mannen din. Du må også ta hensyn til et ev barn, at det vokser opp i et hjem der det er ønsket.

Forøvrig, så kan jeg ikke fatte hvorfor folk ikke avklarer dette med barn før man flytter sammen eller gifter seg. Det er en stor avgjørelse og ikke det samme som å kjøpe en ny sofa. 

Anonymkode: 58ac2...fd1

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er helt innafor faktisk, men bare derom du faktisk har tenkt å gjennomføre det, det kan ikek være som et rent pressmiddel. Hvis han ikke ønsker barn må han si det, ikke bare utsette og kaste bort tiden din. Jeg vet faktisk om et par der hun fikk barn alene selv om de fortsatt er sammen. Der hadde han barn fra før og ønsket ikke flere, men han sa aldri at han ønsket barn så hun tok valget om å få barn med donor uten at han hadde kastet bort tiden hennes først, hun var for gammel til å finne noen ny og få barn med denne (hun brukte nok litt tid på å finne ut om hun ønske barn eller ikke selv). Han fungerer som en onkel og mannlig rollefigur. 

Anonymkode: 4eab8...616

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Virker som en dårlig ide. Avklar dette med barn, å gå deretter fra mannen om han fortsatt ikke ønsker barn. Da kan du gå gjennom den prosessen du nevnte, men ikke tving et barn på mannen din. Du må også ta hensyn til et ev barn, at det vokser opp i et hjem der det er ønsket.

Forøvrig, så kan jeg ikke fatte hvorfor folk ikke avklarer dette med barn før man flytter sammen eller gifter seg. Det er en stor avgjørelse og ikke det samme som å kjøpe en ny sofa. 

De fleste gjør nok det, men så er ofte mannen usikker og uærlig. Så han utsetter og utsetter, ikke klar, ikke enda, snart. Så er hun for gammel.

Anonymkode: e1ad2...694

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er innafor. 

Anonymkode: aa0d6...034

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange tror jo de har avklart det helt til partneren begynner å trenere, du sier det som om det aldri har skjedd at en mann/dame  har sagt han ønsker barn når han egentlig ikke er sikker. I tillegg kan man ombestemme seg på veien, og som du sier kan man ikke presse noen til å få barn. 

Anonymkode: 4eab8...616

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit å si "jeg vil ha barn" og det er greit å si at innen "dato" kommer jeg til å gå for dette alene om du ikke er med og ønsker barn. Men slik HI er skrevet får man nesten en følelse av å få en lapp fra en dame om at hun vil ha barn med deg - forhold handler om dialog, ikke om å sende lapper tilhverandre.. 

Anonymkode: b4a09...b6c

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Forøvrig, så kan jeg ikke fatte hvorfor folk ikke avklarer dette med barn før man flytter sammen eller gifter seg...

Mange gjør jo det. Det betyr ikke at folk gjør som de sier og sier som de gjør.

Min eks sa midt i barneprøving at han ikke ville ha barn likevel. Da var barn planlagt fra 6 mmd inn i forholdet, flere år før vi flytta sammen og gifta oss.

Anonymkode: 82cb0...61e

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

«Hei kjære, jeg skal ha barn. Jeg ønsker at du skal bli pappaen til barnet, men det velger du selv. Om et halvt år starter jeg prosessen for å bli gravid alene med medisinsk hjelp. Gi beskjed hvis du ønsker å bli med på babyprosjektet mitt.

Det var en unødig tungvint måte å dumpe ham på. Du slår jo i praksis opp hvis han ikke vil ha barn og du bestemmer deg for å få. 

Anonymkode: 06758...ef8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes i alle fall det er greit å kreve avklaring innen relativt kort tid. Si at om x antall mnd vil du ha et klart svar på om han ønsker barn eller ikke, og hvis han ikke ønsker det, bør du avslutte forholdet.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker det er helt innenfor. Han får da muligheten til å bli med på det, eller ikke.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Beklager men det høres ikke ut som noen god ide i det hele tatt. 

Hva hvis han ikke vil bli sammen med deg igjen etter du har slått opp, noe som faktisk er ganske stor sannsynlighet for? 

Hva hvis du sitter der plutselig uten både barn og mannen du elsket for han ikke vil bli sammen igjen, og han har funnet ny dame og kanskje barn med henne? Det er ingen garanti at du får barn alene eller med en ny mann. 

Endret av GlitrendeSjokolade
  • Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Innafor, også en tidsramme på det. Du ønsker barn, vi kvinner kan ikke få barn i uendelig tid. Kjipt hvis du går glipp av den muligheten fordi han bruker tid og kan ende med at han ikke ønsker barn uansett hvor mye tid du gir han. 

Anonymkode: acfd5...d47

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Elsker du partneren din i det hele tatt? (for det tror jeg  virkelig ikke du kan gjøre).  Hvis nei, hvorfor ikke bare gjøre det slutt? Snakk om å være manipulerende og narsissistisk.

Øv deg på kommisjonsferdighetene dine både før du i det hele tatt tenker på å få barn og kanskje før du blir sammen med et annet menneske igjen.

Anonymkode: 95d64...c6c

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hei, hva tenker dere om dette?

Mannen utsetter og utsetter å få barn, og tiden er i ferd med å renne ut.

Kanskje det blir vanskelig å fortsette forholdet hvis jeg får barn, men ikke du. Vi kan jo vurdere å bli kjærester igjen i fremtiden hvis vi elsker hverandre så høyt?»

Nei. Du sier at barn er viktig for deg, og du velger derfor nå å gå videre med det ønsket . Derfor er forholdet over og prosessen med hussalg (om det er en sak) må settes i gang. Dere elsker jo ikke hverandre høyt uansett. 

Anonymkode: 9aeb8...c0d

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Utsetter han det eller vil han ikke ha barn? Tenker dere må ha en skikkelig dialog angående det med barn. Si at du nå tenker du vil ha barn, og hvis han ikke ønsker dette er det best om dere bryter opp. Hørtes litt rart ut med "hei kjære ,vil du være med på babyprosjektet mitt?". Vil nok ikke fungere hvis dere har ulike ønsker på dette.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Elsker du partneren din i det hele tatt? (for det tror jeg  virkelig ikke du kan gjøre).  Hvis nei, hvorfor ikke bare gjøre det slutt? Snakk om å være manipulerende og narsissistisk.

Øv deg på kommisjonsferdighetene dine både før du i det hele tatt tenker på å få barn og kanskje før du blir sammen med et annet menneske igjen.

Det er ikke manipulerende og narsissistisk å faktisk stå for det man alltid har ment og villet. Hun tvinger ham ikke. Og hvis han har uttrykket et barneønske og haler ut tiden fordi han egentlig ikke vil ha barn, så er det faktisk han som både er manipulerende og narsissistisk. Det er helt greit å ikke ville ha barn, men man bør være ærlig om det.

Jeg elsker mannen min, men mitt barneønske er sterkere enn noen annen kraft og følelse jeg har inni meg. Dessverre kan man kanskje si. Det kan hende jeg ender opp ufrivillig barnløs uansett, men jeg hadde blitt ganske bitter om jeg ikke hadde prøvd absolutt alt for å få barn før tiden renner ut. Vi har en biologisk klokke, så en kvinne må faktisk ta et standpunkt.

Da handler det ikke bare om å elske eller ikke, men å faktisk gripe en sjanse man kanskje aldri får igjen.

Endret av SPOCA
  • Liker 5
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som trussel og overkjøring. Si heller at du avslutter forholdet fordi du vil ha barn og at om han ikke er sæddonor så har han ingen verdi for deg.

Anonymkode: 27146...a8e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Øh. Det er da mange som sier at joda, de har lyst på barn i fremtiden, og enten så tror de sikkert det der og da men ombestemmer seg, eller så løy de rett og slett hele veien fordi de for eksempel var redde for å bli alene.

(Og selv om Exit-Adam er en fiktiv karakter fra en TV-serie, så finnes jo slike menn i virkeligheten: Manipulerende sosiopater som steriliserer seg uten å fortelle det til kona).

Anonymkode: b17b2...1d1

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (4 minutter siden):

Det er ikke manipulerende og narsissistisk å faktisk stå for det man alltid har ment og villet. Hun tvinger ham ikke. Og hvis han har uttrykket et barneønske og haler ut tiden fordi han egentlig ikke vil ha barn, så er det faktisk han som både er manipulerende og narsissistisk. Det er helt greit å ikke ville ha barn, men man bør være ærlig om det.

Jeg elsker mannen min, men mitt barneønske er sterkere enn noen annen kraft og følelse jeg har inni meg. Dessverre kan man kanskje si. Det kan hende jeg ender opp ufrivillig barnløs uansett, men jeg hadde blitt ganske bitter om jeg ikke hadde prøvd absolutt alt for å få barn før tiden renner ut. Vi har en biologisk klokke, så en kvinne må faktisk ta et standpunkt.

Da handler det ikke bare om å elske eller ikke, men å faktisk gripe en sjanse man kanskje aldri får igjen.

Og hvorfor tror du at det å ikke ønske barn er noe svakere ønske eller kraft og  noe som ikke kan føre til like mye bitterhet om en blir presset til å gå imot sitt ønske og behov?

Når en er kommet over den seksuelle lavalder gjør det slutt på en voksen måte og ikke sånn barneskole måte med lapper og tiskeleken med trusler på den måten der. Det hører ikke hjemme i noen forhold enten en står i fare for å bli bitter av den ene eller andre grunnen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...