Gjest duehater Skrevet 11. mars 2006 #1 Skrevet 11. mars 2006 Bor i øverste etasje og har en liten balkong. Men i det siste har de jævla duene begynt å sitte der hele dagen. Nå er balkongen full av duedritt Er det noen måte å bli kvitt jævelskapet? Rekkverket har en stang øverst, så det vil være umulig å feste pigger på den. Naboen fleiper om at vi bør legge ut rottegift, men i disse fugleinfluansa-tider ville det nok skremt mange
Gjest gjesta Skrevet 11. mars 2006 #2 Skrevet 11. mars 2006 Tar du kontakt med profesjonelle skadedyr-utryddere kan de sikkert klare å feste pigger der hvor duene sitter.
Gjest GreenSky Skrevet 11. mars 2006 #4 Skrevet 11. mars 2006 For to - tre år siden da jeg leide et rom med balkong, var balkongen invadert av duer. Jeg vasket den grundig, og satte ut møbler. Duene kom ikke tilbake. Tror møblene gjorde utslaget, at duene da mistet territoriet sitt. Pigger synes jeg ikke noe om.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #5 Skrevet 11. mars 2006 Tar du kontakt med profesjonelle skadedyr-utryddere kan de sikkert klare å feste pigger der hvor duene sitter. ← Skulle gjerne gjort det, men jeg leier bare leiligheten. Tror jeg skal prøve med piggtråd. Kommer til å se lekkert ut Lurer på hvordan det er lettest å fjerne duedritt. Blæææh. Kanskje jeg bare skal anskaffe meg rifle
Gjest gjesta Skrevet 11. mars 2006 #6 Skrevet 11. mars 2006 Skulle gjerne gjort det, men jeg leier bare leiligheten. Tror jeg skal prøve med piggtråd. Kommer til å se lekkert ut Lurer på hvordan det er lettest å fjerne duedritt. Blæææh. Kanskje jeg bare skal anskaffe meg rifle ← Du har i hvert fall min fulle medfølelse - jeg hater duer!
Gjest duehater Skrevet 11. mars 2006 #7 Skrevet 11. mars 2006 Du har i hvert fall min fulle medfølelse - jeg hater duer! ← Før jeg flyttet hit, så skjønte jeg aldri hvorfor folk hater duer så mye. Hehe...jaja. Piggtråd innkjøpes på mandag.
Gjest GreenSky Skrevet 11. mars 2006 #8 Skrevet 11. mars 2006 Kan du ikke prøve mitt forslag - det minst voldelige først?
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #9 Skrevet 11. mars 2006 Du kan forsøke med å strø ulike typer sterke indiske og spanske kryddere rundt på balkongen. Da vil fuglene fort forstå at de ikke er velkomne.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #10 Skrevet 11. mars 2006 Kan du ikke prøve mitt forslag - det minst voldelige først? ← Nei ærlig talt, hva er det som er voldelig med piggtråd???? Poenget er jo at duene IKKE vil sitte der... Makan.
Gjest duehater Skrevet 11. mars 2006 #11 Skrevet 11. mars 2006 Du kan forsøke med å strø ulike typer sterke indiske og spanske kryddere rundt på balkongen. Da vil fuglene fort forstå at de ikke er velkomne. ← Kunne jo gjort det, men det er nesten halvannen meter ned til selve balkongen..vil de virkelig lukte det? De sitter bare på rekkverket.
Gjest GreenSky Skrevet 11. mars 2006 #12 Skrevet 11. mars 2006 Nei ærlig talt, hva er det som er voldelig med piggtråd???? Poenget er jo at duene IKKE vil sitte der... Makan. ← De vil jo skade seg om de forsøker å sette seg ned.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #13 Skrevet 11. mars 2006 Spray rekkverket inn med skadedyrsspray. Sett netting der? Kjøp stinkdufter som gjør at de ikke vil nærme seg.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #14 Skrevet 11. mars 2006 De vil jo skade seg om de forsøker å sette seg ned. ← Duer er da ikke dumme.. De setter seg ikke ned på noe med skarpe pigger
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #16 Skrevet 11. mars 2006 Det går an å henge opp plaststrimler e.l som blafrer og gjerne lager litt lyd. Da kan det hende de holder seg unna. Fest dem til rekkverket eller sett opp et klesstativ e.l
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #18 Skrevet 11. mars 2006 Om man fester en tråd eller eller et fiskesnøre slik at det går parallelt med rekkverket men noen sentimeter høyere, greier ikke duene å sette seg der. Dobbelsidig teip vil vel strengt tatt bare forsterke problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå