AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Del Skrevet 21. mars Hei Kanskje det er noen der ute som er i samme situasjon som oss. Og opplever at NAV og Skatteetaten ikke "kommuniserer". Vi er en familie på 4 Gift ett felles barn og ett barn fra tidligere forhold Ukrainsk. Jeg er fra Ukraina og Min mann er norsk . Vi har vært gift i 6 år. Min mann er da stefar til mitt barn og det går helt fint. Jeg har tatt språkkurs og jobbet en del som assistent ved 3 forskjellige skoler. Pga kommuneøkonomi fikk jeg ikke jobbe lenger. Så nå er jeg arbeidsledig/sykevikar/arbeidspraksis. Jeg blir så utrolig frustrert over "hjelpen" fra NAV ... <les mer om ...på nav.no> Det er en jungel. Hva bør jeg fortsette med, av de 3 nevnte for å få best økonomi. Jeg ser ut til å miste "lønn" som arbeidspraksis. Ikke fått noe med NAV på 2 mnd. Hvilke støtte kan jeg få/søke om på NAV..? Barnetillegg. dekket barnehage.. og lignende. Blir stefars inntekt lagt samen med min inntekt... Han har jo overhodet ingen rettigheter for mitt barn .. bare vårt felles.. Der dukker jo Skatteetaten opp og da ser det ut som mitt barn ikke er registrert under stefars "vinger" Hvorfor skal skatteetaten da bruke felles inntekt , ja og det gjør også NAV. Det er sikkert noen der ute som kan "alt" om NAV men jeg føler jeg går meg vill i jungelen til NAV /Skatteetaten.. Kan noen gi noe innspill her, så blir jeg utrolig takknemlig Anonymkode: 4d965...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Del Skrevet 21. mars Ja, nav er en jungel. Og vanskelig å forholde seg til. Ringer man inn får man ofte feil informasjon også, så det er veldig gøy🫠 Så lenge du og partner er samboere og gift vil det være en del stønader som blir regulert ut fra det. Slik sett vil du ikke ha rett til dobbel barnetrygd for ditt særkullsbarn. Jeg vil ikke anbefale deg å være arbeidsledig. Jeg var det en periode, men nav er den mest rotete institusjonen jeg har vært borti, så etter tre mnd klarte jeg heldigvis å få meg en jobb så jeg slapp nav. Men så lenge du ikke har noe fast er det best for deg å være arbeidsledig og sende meldekort samtidig som at du tar på deg vikarjobb. Da er du garantert inntekt selv om det ikke er vikarbehov. Redusert betaling i barnehage søker du om via kommunen. Ta kontakt med barnehagen din, så kan de sende deg informasjon om hvordan man gjør det. Retten til redusert betaling blir regnet ut etter husstandens samlede inntekt, og satsene skal stå på kommunens nettsider. Anonymkode: 91107...ba8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #3 Del Skrevet 21. mars Enkelt. Dere får skille dere. Ekteskap har noen juridiske plikter. Folk her inne på kg er så utrolig flinke til å ikke lese og forstå hva de går inn i. Enten det er ekteskap eller en forsikringsavtale. Anonymkode: d1c41...d76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå