AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Merker at mange har begynt å bruke disse. Skal disse brukes for schizofrene mennesker med psykiske vrangstillinger, siden man benytter flertall og ikke entall? Anonymkode: 81616...e23 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden "They" i entall har blitt brukt i hundrevis av år. Du sier da "somebody forgot their wallet" hvis du finner en gjenglemt lommebok, uten at du dermed antar at den som har glemt lommeboken sin er noe annet enn enten mann eller kvinne. "Their" er bare bøyningen av "they". Du ville vel sånn sett også sagt "they left their wallet behind" om en du ikke visste kjønnet til. Jeg er ikke spesielt opptatt av dette kjønnsmaset og skjønner meg ikke alltid helt på det selv heller. Men dette er jo, i tillegg til den kanskje mest platte spøken på en stund, helt misforstått språklig sett også. Man kan selvfølgelig synes det er unaturlig at det nå har blitt et alternativ til de to vanlige kjønnspronomen vi har, men at det skulle bety at man er flere personer er rett og slett helt misforstått og avslører at man ikke har noen verdens peiling på grammatikk. Da har jeg ikke engang nevnt at schizofreni og dissosiativ identitetsforstyrrelse også er helt forskjellige ting. Jeg trodde oppriktig ikke det fantes voksne som trodde schizofreni betød "å bytte mellom personligheter" lenger. Anonymkode: ab866...48a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden I noen kulturer brukes "de" istedet for "du" som en form for respekt når man skal snakke til de som er eldre enn seg. Men slik som den brukes i Vesten nå, har med helt andre ting å gjøre. Anonymkode: 7e8b0...09b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden De/dem/they/them har blitt brukt lenge. At du først nå begynner å henge deg opp det, sier mer om deg enn det gjør om dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): "They" i entall har blitt brukt i hundrevis av år. Du sier da "somebody forgot their wallet" hvis du finner en gjenglemt lommebok, uten at du dermed antar at den som har glemt lommeboken sin er noe annet enn enten mann eller kvinne. "Their" er bare bøyningen av "they". Du ville vel sånn sett også sagt "they left their wallet behind" om en du ikke visste kjønnet til. Jeg er ikke spesielt opptatt av dette kjønnsmaset og skjønner meg ikke alltid helt på det selv heller. Men dette er jo, i tillegg til den kanskje mest platte spøken på en stund, helt misforstått språklig sett også. Man kan selvfølgelig synes det er unaturlig at det nå har blitt et alternativ til de to vanlige kjønnspronomen vi har, men at det skulle bety at man er flere personer er rett og slett helt misforstått og avslører at man ikke har noen verdens peiling på grammatikk. Da har jeg ikke engang nevnt at schizofreni og dissosiativ identitetsforstyrrelse også er helt forskjellige ting. Jeg trodde oppriktig ikke det fantes voksne som trodde schizofreni betød "å bytte mellom personligheter" lenger. Anonymkode: ab866...48a En undersøkelse blant journalister for noen år siden viste at 75% av dem holdt fast ved at schizofreni betyr splittet personlighet. Det er sikkert ikke så ulikt befolkningen generelt. Hvorfor trodde du oppriktig at ingen voksne personer lenger var av en slik oppfatning? Anonymkode: 03551...456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå