Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #1 Skrevet 11. mars 2006 Jeg har fått med emg en del frokost-TV-sendinger gjennom tidene, både på TV 2 og NRK1. Synes NRK har hatt meget programleder de siste 3 årene, og jeg synes TV2 har gjort det bra med å få inn Vår Staude, hun var akkurat det kanalen trengte på frokost-sendingene. Når det gjelder Elin Tvedt som programlewder på NRK lurer jeg på om de kan ha gjort et feilvalg. Nå har hun fått tid på seg til å bli "arm i trøya" og jeg synes fortsatt hun sliter. Sliter med å holde tritt med de mer intelligente, skarpe og erfarne medarbeiderne hun jobber med. Greit nok , det bør være representativt for folket (alle kan ikke være lynende skarpe) men jeg synes hvertfall at Elin Tvedt gjør en så dårlig jobb i Frokost-TV at jeg ikke ser på når hun er der. Kan det ikke hende at hun gjør seg bedre i andre mer lette programmer der det ikke kreves så mye skarphet og årvåkenhet? Jeg blir oppgitt av å se henne på feil sted... Hva med dere andre, er dere fornøyd med å ha henne som makker med Claus Wiese?
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #2 Skrevet 11. mars 2006 Jeg har ikke sett så veldig ofte på, men jeg synes egentlig hun virker helt ok. Kanskje ikke den beste makkeren til Wiese - som er mye mer frampå og "brautende", hun forsvinner for mye ved siden av han. Hun er også litt passiv til tider, men jeg tror hun kunne fungert bra alene eller sammen med en litt mer tilbakeholden medprogramleder. Jeg har noen ganger reagert på at Tvedt er nesten litt "usynlig" på skjermen; da hun var programleder på 71 grader Nord måtte jeg hver gang minne meg selv på hvem hun var - og noen ganger husket jeg det ikke før hun åpnet munnen... Synes hun fungerer bedre i Frokost-tv, egentlig, hun virker jo hyggelig og behagelig. Men altså litt for passiv. Synes ellers det er flere de heller kunne byttet ut der - blomsterknekker-masemannen, f eks; jeg blir jo REDD - han burde heller gitt tips om muring og tømmerhogging... Og hun med det bustete håret. Men igjen; jeg synes ikke Tvedt/Wiese virker som en ideell duo.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #3 Skrevet 11. mars 2006 C. Wiese fremstår for meg som intelligent og kunnskapsrik, en oppegående mann. Han ser ut til å ha selvsikkerhet utover normalen, men greit nok. Elin Tvedt virker litt passiv, tilbakeholder, spørrende, usikker og hun ser ofte på C. Wiese for å få bekreftelse på at det hun sier er riktig eller passende. Det blir litt slitsomt synes jeg, for hun har jobbet i TV en god stund. Jeg tror ikke denne formen passer henne og så visst ikke hennes makker. Men hvis NRK bytter ut Claus for en annen mindre reflektert mann, så vil det jo bli veldig lettvint med to programledere som begge er litt enkle. Greit at mange menn synes Elin Tvedt er pen å se på (jeg som kvinne kan ikke forstå det heller, men det er en annen sak), men hennes innsats som verbal programleder der tanken og refleksjonen betyr så mye, bommer NRK på å ha henne der - synes jeg.
Gjest gjesta Skrevet 11. mars 2006 #4 Skrevet 11. mars 2006 Jeg liker henne heller ikke. Hun blir for stille, passiv og virker mindre smart.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #5 Skrevet 11. mars 2006 C. Wiese fremstår for meg som intelligent og kunnskapsrik, en oppegående mann. Han ser ut til å ha selvsikkerhet utover normalen, men greit nok. Elin Tvedt virker litt passiv, tilbakeholder, spørrende, usikker og hun ser ofte på C. Wiese for å få bekreftelse på at det hun sier er riktig eller passende. Det blir litt slitsomt synes jeg, for hun har jobbet i TV en god stund. Jeg tror ikke denne formen passer henne og så visst ikke hennes makker. Men hvis NRK bytter ut Claus for en annen mindre reflektert mann, så vil det jo bli veldig lettvint med to programledere som begge er litt enkle. Greit at mange menn synes Elin Tvedt er pen å se på (jeg som kvinne kan ikke forstå det heller, men det er en annen sak), men hennes innsats som verbal programleder der tanken og refleksjonen betyr så mye, bommer NRK på å ha henne der - synes jeg. ← Jeg synes ikke hovedproblemet er at Wiese er "så mye smartere" enn henne, det har jeg uansett ikke grunnlag for å si så mye om, MEN at han er så dominerende; han er veldig vant til programlederrollen, han er voldsomt selvsikker osv, og jada,; han er flink til å formulere seg osv og er helt klart ikke dum. Jeg synes egentlig ikke det er rart om Tvedt som er mer uerfaren i slike settinger (og i NRK) blir nølende sammen med han, selv om jeg også kan irritere meg når hun spør han om hva neste innslag er og ser på han for å få bekreftelse på at hun sa noe rett.. Men sånt tror jeg faktisk kan skje like mye på grunn av kjemi/styrkeforhold mellom de to som at Tvedt er pr definisjon en dårlig programleder. Jeg synes faktisk hun virker mer spontan og direkte/oppriktig enn Wiese ovenfor gjestene i studio når hun da ikke sitter og nesten ikke sier et ord. Skjønner ikke hvorfor man måtte erstatte Wiese med en mindre glup medprogramleder for at Tvedt skulle kunne framtre mer positivt, i mine øyne dreier det seg ikke så mye om intelligens som hvor mye plass man tar. (og til meg selv som sitter og diskuterer frokost-tv...)
Flowery Skrevet 11. mars 2006 #6 Skrevet 11. mars 2006 Må si meg enig i flere her. Jeg pleide også å se på Frokost-tv, men nå dropper jeg det når jeg ser at det er vær-Elin som er der. Blir helt dårlig av å se på henne. Hun sitter jo bare der og ser og ikke vet hva hun skal si. Og når det kommer en kommentar, så er det så dårlig at ihvertfall jeg får helt fnatt. Jeg holder meg nå heller til God morgen, Norge.
Gjest Margaretha Skrevet 11. mars 2006 #7 Skrevet 11. mars 2006 Kan si meg enig i at Claus Wiese tar mer plass enn Elin Tvedt. Men det blir feil å si til han "kan du ta mindre plass, så din makker kommer mere fram", fordi C. Wiese er jo som han er og det krever en ressursterk oppegående makker til ham hvis de to skal matche. Jeg synes på en måte at E. Tvedt har såpass lang TV-erfaring at vi kan forvente mer av henne. Jeg hadde stor glede av NRKs frokost-sendinger før jeg dro på jobb før E. Tvedt ble programleder der...nå ser jeg bare på TV2 isteden. Litt dumt, for jeg likte egentlig NRK-sendingene best før...de var så profesjonelle og flinke.
Ladyen Skrevet 11. mars 2006 #8 Skrevet 11. mars 2006 Liker henne heller ikke. Passer ikke inn. Hun bare sitter der med et passivt smil og blunker masse med øynene jo... (nesten) En programleder må kunne stå støtt på egne ben OG samarbeide med makker. Det kan ikke hun.
Gjest Gjest_Lena_* Skrevet 12. mars 2006 #10 Skrevet 12. mars 2006 Har hun Elin Tvedt fått fast stilling som programleder der i Frokost-TV? Hvis hun skal være på skjermen der i hele 2006 venter jeg med å se på Frokost-TV igjen i 2007.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #11 Skrevet 12. mars 2006 Er hun på sendingene hver eneste dag, eller bare noen få dager i uken?
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 13. mars 2006 #12 Skrevet 13. mars 2006 Ikke så godt å si hva hun gjør der.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #13 Skrevet 14. mars 2006 Jeg synes den verste opptredenen Elin Tvedt har hatt på TV var et av programmene der hun tok med diverse kjente norske menn til ulike europeiske byer for å intervjue dem (husker ikke hva programmet het). Et av programmene var med Tor Erling Staff, og da han la ut om sine spesielle synspunkter (blant annet hvorfor det ikke var så ille med sex mellom barn og voksen) satt Elin Tvedt og nikket og smilte Hun utfordret ham svært lite på synspunktene hans, noe en god programleder absolutt burde klare.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #14 Skrevet 14. mars 2006 Jeg synes den verste opptredenen Elin Tvedt har hatt på TV var et av programmene der hun tok med diverse kjente norske menn til ulike europeiske byer for å intervjue dem (husker ikke hva programmet het). Et av programmene var med Tor Erling Staff, og da han la ut om sine spesielle synspunkter (blant annet hvorfor det ikke var så ille med sex mellom barn og voksen) satt Elin Tvedt og nikket og smilte Hun utfordret ham svært lite på synspunktene hans, noe en god programleder absolutt burde klare. ← Det har du jammen rett i! En god programleder sitter ikke og smiler og nikker mens intervjuobjektene kommer med slike synspunkt.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #15 Skrevet 14. mars 2006 Og denne tråden ble ikke dyttet opp når jeg svarte fordi?? Sidene ble helt hvite også
Gjest LoisLane Skrevet 15. mars 2006 #16 Skrevet 15. mars 2006 Jeg holder meg selv i øra og kommenterer ikke Elin Tvedt nå. Nevner bare at jeg har sluttet å se NRKs frokost-tv.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #17 Skrevet 17. mars 2006 Jeg så Frokost-TV på NRK1 torsdag og da var var det to andre programledere der, Cille Bierman og en yngre fyr: de fungerer veldig fint synes jeg! Elin Tvedt og Claus Wiese: ingen heldig kombinasjon..Claus er god men han reduserers i Elins selskap. Jeg kan heller ikek se for meg Elin Tvedt som en aktuell programleder i akkurat det programmet, nei. Hvordan i alle verden fikk, hun jobben og hva i all verden tenkte NRK-ledelsen på?!
Gjest Georg Skrevet 18. mars 2006 #18 Skrevet 18. mars 2006 Spør du meg, så spør jeg deg..tror ikke de tenkte seg så godt om før den ansettelsen.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #19 Skrevet 19. mars 2006 Hva med dere andre, er dere fornøyd med å ha henne som makker med Claus Wiese?← Nei, på ingen måte. Hvis det er henne som dukker opp på skjermen i morgen slår jeg over til TV2.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #20 Skrevet 20. mars 2006 Er a fortsatt på skjermen eller er hu tatt av sendingene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå