AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Del Skrevet 21. mars Ble akutt syk, ble sykemeldt - og arbeidsgiver bestrider denne. Opprettet sak hos NAV, men fikk avslag på sykepenger og ser fra vedtaket at arbeidsgiver har løyet om saksgangen. Dette la NAV vekt på i vedtaket. Prøvde å klage, med bildebevis fra korrespondanse med arbeidsgiver som tydelig viser at det slett ikke var sånn arbeidsgiver fremlegger. Men NAV opprettholder avslaget. Er det noen som har erfaring om Trygderetten eventuelt vil omgjøre dette? og eventuelle andre erfaringer med å anke til Trygderetten? Anonymkode: e1174...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Del Skrevet 21. mars Vet ikke svaret på det her. Men det er helt forferdelig hvordan ting har blitt. Det var jo aldri sånn her før i tiden? Anonymkode: c8b9b...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #3 Del Skrevet 21. mars Er du fagforeningsmedlem? De pleier hjelpe til med slikt. Anonymkode: d4d29...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #4 Del Skrevet 21. mars Kan ikke legen din hjelpe deg her? Han må jo kunne dokumentere mer at du faktisk var syk. Anonymkode: f91c0...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #5 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 9.43): Vet ikke svaret på det her. Men det er helt forferdelig hvordan ting har blitt. Det var jo aldri sånn her før i tiden? Anonymkode: c8b9b...18c Ekspander Det er nok bare min leder! (Og finnes sikkert flere sånne som går inn for å gjøre arbeidshverdagen jævlig). AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 9.45): Er du fagforeningsmedlem? De pleier hjelpe til med slikt. Anonymkode: d4d29...741 Ekspander Skal prøve å høre med de, men har ikke fått så god hjelp fra de tidligere. AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 9.46): Kan ikke legen din hjelpe deg her? Han må jo kunne dokumentere mer at du faktisk var syk. Anonymkode: f91c0...1a6 Ekspander Journalnotatet hun skrev, var veldig kortfattet (så legers arbeidspress påvirker pasienter også).. Kunne ikke bli henvist til CT/MR, pga graviditet, så ble litt sånn «ta kontakt etter fødsel» istedenfor noe konstruktivt. Og hun hadde skrevet at hun ikke anså det som at det påvirket arbeidsevnen, så skjønner ikke helt hvorfor hun da sykemeldte meg. Så det gikk i arbeidsgivers favør. Anonymkode: e1174...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #6 Del Skrevet 21. mars Men her har jo arbeidsgiver helt rett. Hvis det du gikk til lege for ikke påvirker arbeidsevnene skal du jo ikke sykemeldes, sp forstår godt at arbeidsgiver ikke vil betale for det. Anonymkode: 74cdd...a4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #7 Del Skrevet 21. mars Jeg tok en sak til trygderetten, men det var ang forsikring. Fikk avslag fra forsikring på midlertidig uføre. Men jeg fikk legen til å skrive ett brev om min helsesituasjon som jeg la med klagen. Ikke bare journal. Jeg brukte advokat for å klage til trygderetten, og forsikringen valgte gjøre om vedtaket sitt. Anonymkode: 891d3...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 21. mars #8 Del Skrevet 21. mars Det er ikke trygderetten som behandler disse sakene, men Ankenemnda for sykepenger i arbeidsgiverperioden. Ankenmenda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #9 Del Skrevet 21. mars Må være noe mer/annet som ligger til grunn her, evt som ts ikke forstår, for Nav avviser jo ikke hvis regelrette feil kan motbevises. Arbeidsgivere kan avvise krav om sykepenger, men det er selvsagt regler å forholde seg til. Jeg har selv som arbeidsgiver avvist krav om sykepenger da en ansatt la inn silikon i puppene. Rene kometiske inngrep gir en ikke rett til sykepenger, selv om man er sykemeldt. Arbeidsgiver skal selvsagt ikke få regningen fordi folk velger å fikse på utseendet. Jeg fikk medhold. Anonymkode: 27104...878 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #10 Del Skrevet 21. mars Står i samme trøbbel selv.. dette vil vi bare se mer av. Nav har 12 mnd behandlingstid på de sakene… Norske borgere har vært naive og har stemt frem partier som har snikinnført usa’s system. Dette startet med blå blå regjering . Anonymkode: 05adc...f0f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #11 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 9.53): Det er nok bare min leder! (Og finnes sikkert flere sånne som går inn for å gjøre arbeidshverdagen jævlig). Skal prøve å høre med de, men har ikke fått så god hjelp fra de tidligere. Journalnotatet hun skrev, var veldig kortfattet (så legers arbeidspress påvirker pasienter også).. Kunne ikke bli henvist til CT/MR, pga graviditet, så ble litt sånn «ta kontakt etter fødsel» istedenfor noe konstruktivt. Og hun hadde skrevet at hun ikke anså det som at det påvirket arbeidsevnen, så skjønner ikke helt hvorfor hun da sykemeldte meg. Så det gikk i arbeidsgivers favør. Anonymkode: e1174...ffc Ekspander Da må legen utdype og dokumentere hvorfor du ble sykemeldt. Anonymkode: c1ceb...274 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #12 Del Skrevet 21. mars I disse sakene legges det stor vekt på hva legen skrev i journalen når du ble sykemeldt. Litt usikker på hva diagnosen er når du ble sykemeldt, men hun mener det ikke påvirker arbeidsevne. Hva har legen sagt i ettertid? Dessverre sett flere saker der dårlig arbeid fra legene går ut over pasienten, derfor journalføring er så utrolig mye mer viktig enn mange tror. Anonymkode: 45d2b...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #13 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 10.11): Men her har jo arbeidsgiver helt rett. Hvis det du gikk til lege for ikke påvirker arbeidsevnene skal du jo ikke sykemeldes, sp forstår godt at arbeidsgiver ikke vil betale for det. Anonymkode: 74cdd...a4d Ekspander Men poenget er jo at jeg ikke kunne ha jobbet, hvor mye jeg enn ville. Da hadde jeg allerede presset kroppen lenge og symptomene hadde fått utvikle seg, og det er journalført, men NAV ser ikke på journalnotater før den aktuelle datoen for sykemelding. AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 10.29): Da må legen utdype og dokumentere hvorfor du ble sykemeldt. Anonymkode: c1ceb...274 Ekspander Må kanskje ta kontakt. Hvis hun husker så langt tilbake.. AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 15.34): I disse sakene legges det stor vekt på hva legen skrev i journalen når du ble sykemeldt. Litt usikker på hva diagnosen er når du ble sykemeldt, men hun mener det ikke påvirker arbeidsevne. Hva har legen sagt i ettertid? Dessverre sett flere saker der dårlig arbeid fra legene går ut over pasienten, derfor journalføring er så utrolig mye mer viktig enn mange tror. Anonymkode: 45d2b...40c Ekspander Har ikke snakket med legen i ettertid. Må kanskje høre med henne, hvis jeg får time hos henne da jeg har byttet fastlege i mellomtiden. Anonymkode: e1174...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå