AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Del Skrevet 21. mars Tørr nesten ikke skrive dette, føler meg så forferdelig.. men jeg håper noen kan betrygge meg på et dette går fint, fremfor å komme med pekefinger. Jeg pleier vanligvis ikke ta smertestillende, men de siste dagene har jeg hatt uutholdelige smerter. Jeg har da tatt paracet, ikke at det har hjulpet stort men det har samtidig vært ulevelig uten. Jeg synes det er stressende og måtte ta både paracet og andre medikamenter for å få bukt med sykdommen da jeg er gravid. Jeg har tatt anbefalt maksdose paracet, noen ganger med litt kortete intervall mellom dosene (3,5 time istedet for 4), og den ene dagen ble det ved en glipp 5g døgndose istedet for 4. Dette synes jeg er veldig vanskelig å forholde meg til, og er redd barnet i magen kan ha tatt skade? Er 14 uker på vei. Tok paracet over 4 dager, med 1 dag 5g og noe kortete intervall mellom, mens resterende dager 4g med 6 timer i mellom. Nå biter jeg tenna sammen og lar være, i frykt for å allerede ha gjort skade. Håper noen har betryggende svar til meg Anonymkode: 7b187...08b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Del Skrevet 21. mars Du kan sende e-konsultasjon til legen din og spørre. Gjort er gjort uansett. Tipper det går fint. Men generelt om paracetbruk så leste jeg forskning på sammenheng mellom det og ADHD hos barnet så man bør nok uansett ikke ta mer enn ytterst nødvendig. Anonymkode: ced82...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #3 Del Skrevet 21. mars Tryggmammamedisin.no Giftinformasjonen Anonymkode: 34da5...125 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 21. mars #4 Del Skrevet 21. mars (endret) Kjære trådstarter! Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Tråden er også ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Vi minner om følgende regelpresisering Sitat * Det er ikke tillatt å diskutere dosering av medisiner, kosttilskudd og lignende. Diskusjon rundt dosering av medisiner og kosttilskudd, og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til legemidler/dosering kan man konferere med Felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. Med vennlig hilsen Perelandra, mod. Endret 21. mars av Perelandra La til regelpresisering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg