Gå til innhold

Valentino bags, merkeforvirring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg leter etter den perfekte shoppingveska, har lett en stund. Er ikke spesielt opptatt av mote og «riktige» merker, vil bare ha en ok fin og grei veske. Fant en litt kul en på Zalando, og det sto Valentino på den. Jeg stusset fordi den kostet 1500.- og ikke typ 50.000, så jeg begynte å lure på om Zalando solgte knock offs (det er så lite peiling og interesse jeg har for å være «in» :ler: ) så jeg måtte google litt.

Skjønner da at det er ulike merker som heter Valentino. Det er en gammel veskeprodusent fra Italia som heter Mario Valentino, også er det den Valentino som er kjendis-hypet og vilt overpriset, Valentino Garavani. Viktig for de som synes sånt er viktig.

Spørsmålet mitt er nå om jeg gidder å kjøpe denne vesken. Jeg bryr meg ikke om at det ikke er «riktig» Valentino, men jeg vil ikke se ut som jeg tror jeg har kjøpt en designerveske men gått på en smell, eller måtte forklare «nei, det er ikke DEN Valentino» hver gang jeg bruker den.( Jeg ville ikke kjøpt ting med digre, flashy logoer selv om jeg hadde vært interessert i å bruke absurde summer på mote, heller.)
For dere som er mer erfarne shoppere, ville dere gått med den vesken? I kategorien Valentino bags på Zalando er det masse kjempefine vesker, synes jeg, og logoen er stilren og diskret, men det står like fullt Valentino. Hva er sjansene for misforståelser? Vet folk flest forskjellen?

Anonymkode: 7bd59...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Velantino Bags og Valentino Garavani er to vidt forskjellige merker. Faktisk er VB et eldre merke enn VG, men det er det siste som er mest kjent og det vi forbinder med Valentino. 

Jeg samler på Vintage vesker, men kjøper verken Valentino eller Valentino Bags da jeg synes navnet er litt ødelagt og vannet ut av denne likheten. Hvis du kjøper noe fra Valentino Bags så sjekk meterialet, de bruker som oftest fake skinn.

Anonymkode: 7353e...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Velantino Bags og Valentino Garavani er to vidt forskjellige merker. Faktisk er VB et eldre merke enn VG, men det er det siste som er mest kjent og det vi forbinder med Valentino. 

Jeg samler på Vintage vesker, men kjøper verken Valentino eller Valentino Bags da jeg synes navnet er litt ødelagt og vannet ut av denne likheten. Hvis du kjøper noe fra Valentino Bags så sjekk meterialet, de bruker som oftest fake skinn.

Takk, litt samme tanker jeg hadde, bare veldig irriterende, for jeg likte veska så godt!

Prøver uansett å unngå skinn, så akkurat det er ikke så farlig, men kjedelig med kommersialisering. Kanskje det var en idé, finne en vintage veske :) 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk, litt samme tanker jeg hadde, bare veldig irriterende, for jeg likte veska så godt!

Prøver uansett å unngå skinn, så akkurat det er ikke så farlig, men kjedelig med kommersialisering. Kanskje det var en idé, finne en vintage veske :) 

ts

Uekte skinn ser fint ut men varer ikke lenge før de flasser er sprekker. Derfor gikk jeg over til pent brukte eller vintage vintage. 

Er budsjettet ditt 1500,- kan du finne mye bra fra Michael Kors og Marc Jacobs. Der er kvaliteten veldig bra på eldre vesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uekte skinn ser fint ut men varer ikke lenge før de flasser er sprekker. Derfor gikk jeg over til pent brukte eller vintage vintage. 

Er budsjettet ditt 1500,- kan du finne mye bra fra Michael Kors og Marc Jacobs. Der er kvaliteten veldig bra på eldre vesker.

Og Ralph Lauren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...