AnonymBruker Skrevet 21. mars #21 Del Skrevet 21. mars Ville brukt den som ispose. Er liksom det den egner seg til. Anonymkode: 98fe4...490 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #22 Del Skrevet 21. mars Enten stekt ris eller blande i medisterfarse ig steke lunsjkaker🥰 Anonymkode: 1f465...df3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #23 Del Skrevet 22. mars Jeg ville lagd en stor porsjon sin carne og hatt i posen i gryten mot slutten av koketiden. Og jeg sier stor porsjon nettopp fordi du da kan fryse den ned i porsjoner ta opp av fryseren når du ønsker noe raskt og enkelt. Anonymkode: f846b...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #24 Del Skrevet 22. mars Steker den, og har den til karbonade med potetmos, putter soyasaus over den etter steking. Anonymkode: 4450b...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 24. mars #25 Del Skrevet 24. mars Jeg bruker amerikansk blanding når jeg lager pølsegrateng Ikke hele posen såklart, men tar en dæsj av den i frossen tilstand (mtp at man ikke skal drive å tine opp og fryse ned igjen mat flere ganger…..så har en pose ganske lenge) og putter den oppi kokevannet til makaronien i noen minutter til den er tint og kokt i noen minutter (å putte den frosne blandingen rett i hvitsausen fungerer ikke, selv etter at formen har stått i stekeovnen i 30min så er grønnsakene harde……har testet det ut) Ganske enkel og god rett; kok makaroni og putt grønnsakene oppi på slutten av koketiden, ta ei litt stor gryte og lag en litt tykk hvitsaus (jeg bruker å krydre sausen med salt, pepper og muskatnøtt) la sausen putre litt på svak varme for å få bort smaken av mel. Kutt opp pølser i biter. Bland pølsebitene, makaroni og grønnsakene oppi den hvite sausen. Ta gryten bort fra den varme platen og ta i 1-2 never revet ost og rør rundt til den løser seg opp. Rør tilslutt inn ett egg. Tøm over i ei ildfast form, strø over revet ost (og gjerne oregano oppå osten om du liker det ) Stekes midt i ovnen på 200g i 25-30min. Jeg bruker alltid å lage for mye sånn at det er nok til en restemiddag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #26 Del Skrevet 24. mars Takker så mye for tips og vil gjerne ha flere! I går lagde jeg for første gang stekt ris. Stekte ris tilsatte sesamolje, chilli krydder og hvitløk, soya olje (sopp) sesamolje og sweet chili dressing og sitronsaft .Amerikansk blanding og scampi med hvitløk og chilli. Kjempe godt! Dette lager jeg gjerne igjen. I dag lager jeg noe tilsvarende med ris og amerikansk blanding til fiskepanetter! Takk! Anonymkode: b6cee...1d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #27 Del Skrevet 24. mars Jeg blander den i hjemmelaget fiskegrateng. Min mor har den i kjøttpudding (først et lag farse, så grønnsaksblanding, og så mer farse). Anonymkode: ca7a5...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 25. mars #28 Del Skrevet 25. mars Ane Rikke skrev (På 21.3.2025 den 14.53): Lunsjkaker. Nam! Nam 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #29 Del Skrevet 25. mars Har brukt det i havregrøt som jeg lager med vann og buljong. Anonymkode: fe7f4...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 25. mars #30 Del Skrevet 25. mars Ganske nøytral smak på den, så den kan vel puttes i nesten alle slags gryter og supper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #31 Del Skrevet 25. mars Denne er ikke så dum: https://www.godt.no/oppskrifter/groennsaker/boenner-og-linser/10287/gratinert-linsebolognese Anonymkode: 10c02...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #32 Del Skrevet 25. mars Slike resteposer havner alltid i supper her. Amerikansk blanding smaker ingen ting så det gir bare litt tyggemotstand i supper. Anonymkode: 7fa49...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LuriAnnie Skrevet 25. mars #33 Del Skrevet 25. mars (endret) Jeg har det i medisterdeig,sånn ferdig fra gilde, og steker lunsjkaker 😊 Har gjerne litt purrebiter, kanskje litt løk og noen osteterninger i også. Godt på rundstykker i matpakka! Og kjekt å ha i fryseren. Eller som flere skriver, stekt ris 😊 Hender jeg koker vann og har i amerikansk blanding i vannet før jeg har i pulver til potetmos også. Lettvint måte å få i unga grønnsaker på, hvis ettermiddagen er ekstra travel 😊 Endret 25. mars av LuriAnnie Skriveleif 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #34 Del Skrevet 25. mars Mammas pølsegrateng fra jeg var liten 😊 Kjøttpølser delt i biter (stek gjerne litt først med krydder for smak) , bland med grønnsaksblanding (tin den og sil godt så det ikke blir masse vann i bunnen), potetmos over og revet ost på toppe. Mengde tilpasset du egentlig selv, stek til osten er gyllen. Veldig barnevennlig. Anonymkode: 9a1e5...a47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #35 Del Skrevet 25. mars Bland det i risengrynsgrøt Anonymkode: b037e...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helikopter Skrevet 25. mars #36 Del Skrevet 25. mars Vi kaller dette chowder: Stek løk. Ha i kyllingkraft, amerikansk blanding, små biter med potet, kokt skinke/grillet kylling/stekt kjøttdeig. La koke svakt i 15-20 minutter. Rør inn en pakke tine kremost med urter til suppa er helt jevn. Kjempegodt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illumi Skrevet 26. mars #37 Del Skrevet 26. mars I omelett 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #38 Del Skrevet 26. mars Om du blander det med kyllingkjøtt, så blir det grei hundemat Anonymkode: 909ee...7e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå