Gå til innhold

Hva gjør jeg når legekontoret er stengt og trenger en lege?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det får man ikke gjort i helgen?
Forresten ts, hvis du har overskudd kan du prøve dette. Jeg synes det fungerer på selve marerittene, selv om andre nøytrale drømmer fortsatt er mildt sagt intense. 
https://psyche.co/guides/how-to-use-relaxation-and-rescripting-to-calm-your-nightmares

Anonymkode: f5ea7...c47

Ofte kan det hjelpe bare å få snakket ut om plagene og få en vurdering av legen. Å vite at det ikke feiler en noe alvorlig, at man lager en plan, kanskje får beskjed om at en må sykemeldes, vite at hjelp er på vei og få håp om at det snart skal bli bedre. Jeg har hatt ganske god erfaring selv med beroligende medisin. Ja, det kan gi drømmer, men har ikke hatt slike plagsomme mareritt. Det er jo ikke farlig å ha mareritt selv om det er veldig ubehagelig. Det vil gå over av seg selv når stresset går litt ned igjen. Hvis du ser innleggene mine ovenfor så støtter jeg TS i planen om å bruke helgen til meditasjon.

Anonymkode: 460d1...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ofte kan det hjelpe bare å få snakket ut om plagene og få en vurdering av legen. Å vite at det ikke feiler en noe alvorlig, at man lager en plan, kanskje får beskjed om at en må sykemeldes, vite at hjelp er på vei og få håp om at det snart skal bli bedre. Jeg har hatt ganske god erfaring selv med beroligende medisin. Ja, det kan gi drømmer, men har ikke hatt slike plagsomme mareritt. Det er jo ikke farlig å ha mareritt selv om det er veldig ubehagelig. Det vil gå over av seg selv når stresset går litt ned igjen. Hvis du ser innleggene mine ovenfor så støtter jeg TS i planen om å bruke helgen til meditasjon.

Det er sant. Bra du har fått god effekt av beroligende. Jeg bruker vival selv til nødstilfeller, men den gir meg også typisk nok mareritt. 

Føler med deg ts, torturmareritt er virkelig ille nok til å gi veldig vonde tanker om livet. Blir det slik synes jeg du bare skal ringe legevakt og si at du trenger hjelp i dag. 

Anonymkode: f5ea7...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

På automatisk telefonsvarer svarer de: ved akutt sykdom kan man kontakte et annet legesenter, men dette er jo ikke akutt. Og de legene kjenner uansett ikke min hitsorie. 

Jeg sover utrolig dårlig for tiden, med torturdrømmer. Hvis jeg ikke har mareritt, så drømmer jeg om jobben og alt jeg må fikse på, hva jeg skal gjøre. Drømmer også at jeg kollapser fysisk. Det er ikke akutt sykdom. Selvom jeg akkurat nå bare ønsker å slippe alt dette, kroppen verker og føles ut som gele. Jeg vil bare besvime for tiden fordi det er så mye, jeg ønsker hjelp og få tatt noen prøver. Det er så mange ganger jeg er ute på vei til det ene elelr andre og ønsker at jeg bare faller om. Fordi da får jeg kanskje hjelp og jeg får en pause. Hva kan jeg gjøre i dag for å få noe hjelp?  Jeg har prøvd sovemedisiner, men jeg får enda verre og mer intense drømmer av det slik som at jeg skal bli drept av en gjeng balndt annet

Anonymkode: 60580...833

Dette er i aller høyeste grad akutt. Det er fredag, om du ikke har fått legehjelp alt, så kontakter du legevakten. Fordi du skal ikke gå med slikt til du stuper helt. Søk hjelp, du trenger hjelp.

Anonymkode: f8abf...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er i aller høyeste grad akutt. Det er fredag, om du ikke har fått legehjelp alt, så kontakter du legevakten. Fordi du skal ikke gå med slikt til du stuper helt. Søk hjelp, du trenger hjelp.

Anonymkode: f8abf...e46

Var hos legen. Men de fikk ikke gjort noe. Må bare vente på hjelp. Rett etter jeg gikk ut av legekontoret så blir min dps time avlyst fordi behandler er blitt langtidssykemeldt og lurte på om det er greit om jeg kan komme om 2 uker. Da sa jeg nei, jeg trenger time kjapt. Jeg skulle høre noe etterhvert. Føler jeg går inn i denne helgen med stor usikkerhet likevel. Så får bare vente igjen

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Var hos legen. Men de fikk ikke gjort noe. Må bare vente på hjelp. Rett etter jeg gikk ut av legekontoret så blir min dps time avlyst fordi behandler er blitt langtidssykemeldt og lurte på om det er greit om jeg kan komme om 2 uker. Da sa jeg nei, jeg trenger time kjapt. Jeg skulle høre noe etterhvert. Føler jeg går inn i denne helgen med stor usikkerhet likevel. Så får bare vente igjen

Må bare si, så flink du er, som ikke gir deg i jakten på hjelp og er ærlig og forteller hva du behøver. Klapp deg selv på ryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

116117

Anonymkode: 64f8d...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...