AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Del Skrevet 21. mars På automatisk telefonsvarer svarer de: ved akutt sykdom kan man kontakte et annet legesenter, men dette er jo ikke akutt. Og de legene kjenner uansett ikke min hitsorie. Jeg sover utrolig dårlig for tiden, med torturdrømmer. Hvis jeg ikke har mareritt, så drømmer jeg om jobben og alt jeg må fikse på, hva jeg skal gjøre. Drømmer også at jeg kollapser fysisk. Det er ikke akutt sykdom. Selvom jeg akkurat nå bare ønsker å slippe alt dette, kroppen verker og føles ut som gele. Jeg vil bare besvime for tiden fordi det er så mye, jeg ønsker hjelp og få tatt noen prøver. Det er så mange ganger jeg er ute på vei til det ene elelr andre og ønsker at jeg bare faller om. Fordi da får jeg kanskje hjelp og jeg får en pause. Hva kan jeg gjøre i dag for å få noe hjelp? Jeg har prøvd sovemedisiner, men jeg får enda verre og mer intense drømmer av det slik som at jeg skal bli drept av en gjeng balndt annet Anonymkode: 60580...833 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 21. mars #2 Del Skrevet 21. mars Ring det legesenteret de oppgir, si at det er akutt og at du trenger hjelp nå. Lykke til 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #3 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På automatisk telefonsvarer svarer de: ved akutt sykdom kan man kontakte et annet legesenter, men dette er jo ikke akutt. Og de legene kjenner uansett ikke min hitsorie. Jeg sover utrolig dårlig for tiden, med torturdrømmer. Hvis jeg ikke har mareritt, så drømmer jeg om jobben og alt jeg må fikse på, hva jeg skal gjøre. Drømmer også at jeg kollapser fysisk. Det er ikke akutt sykdom. Selvom jeg akkurat nå bare ønsker å slippe alt dette, kroppen verker og føles ut som gele. Jeg vil bare besvime for tiden fordi det er så mye, jeg ønsker hjelp og få tatt noen prøver. Det er så mange ganger jeg er ute på vei til det ene elelr andre og ønsker at jeg bare faller om. Fordi da får jeg kanskje hjelp og jeg får en pause. Hva kan jeg gjøre i dag for å få noe hjelp? Jeg har prøvd sovemedisiner, men jeg får enda verre og mer intense drømmer av det slik som at jeg skal bli drept av en gjeng balndt annet Anonymkode: 60580...833 Jeg vil si dette haster! Jeg har vært involvert med lege og psykiske.plager før og de sier alltid at det er lav terskel for å ringe legevakt om det blir verre. Mentale plager tas på alvor! Lykke til! Anonymkode: 7eee8...2c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #4 Del Skrevet 21. mars Enten kan det vente til mandag eller så er det akutt. Sånn du beskriver det høres det ut som det er en dårlig idé å vente til mandag, så da er det akutt og du kan ringe det andre legekontoret. Anonymkode: dff9e...df4 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #5 Del Skrevet 21. mars Når du har det såpass vondt som du har det nå, da kan du ringe det andre legekontoret. Håper du får hjelp! Lykke til! Anonymkode: 460d1...e32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #6 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når du har det såpass vondt som du har det nå, da kan du ringe det andre legekontoret. Håper du får hjelp! Lykke til! Anonymkode: 460d1...e32 De ville ikke ta meg i mot. Og nevnte det jeg nevnte her, men de ville ikke ta meg i mot. Måtte vente til over helgen til å kontakte mitt eget legekontor. Eller så kunne jeg kontakte legevakten om det blir verre. Skal prøve å ha en så avslappet helg som mulig med meditering. Ts. Anonymkode: 60580...833 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #7 Del Skrevet 21. mars Da ville jeg ringt legevakten eller vurdert å dra privat. Det koster jo litt men da kan du få time på dagen. Håper du klarer å finne roen nå som det snart er helg ❤️ Anonymkode: dc7b6...59b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #8 Del Skrevet 21. mars Det høres jo ut som om det er stress som er grunnen til plagene dine. Da er nok meditasjon en god idé. ❤️ Anonymkode: 460d1...e32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #9 Del Skrevet 21. mars Hørt om legevakta? Anonymkode: 2dd24...d68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #10 Del Skrevet 21. mars Synes dette hørtes akutt nok ut jeg! Ring for all del, og hør hva de sier. Anonymkode: f3aa3...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #11 Del Skrevet 21. mars Jeg hr det i perioder på samme måte. Det som skjer da er at jeg våkner hver gang jeg sovner i panikk, og «tørr ikke sove». Føler jeg blir kvalt av å ligge, stillheten om natten er helt forferdelig osv. Min løsning ble faktisk i disse periodene å være våken så lenge som mulig, for da sovner jeg uansett, og sover faktisk bedre. Jeg ville uansett tatt kontakt med lege, men hvis du ikke ønsker det, så prøv dette. Prøv også mindfullness og gode pusteøvelser. Det hjelper gull. Angående mareritt og drømmer om jobb osv, , så er det viktig å ikke spise sene måltider, ikke se på mobilen overhodet siste 2 timer før du legger deg. Dette har så mye å si for meg. Anonymkode: f3aa3...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #12 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hørt om legevakta? Anonymkode: 2dd24...d68 Terskelen er så høy ved å ringe legevakta. Men jeg ser jo at det er det jeg kommer til å gjøre. Jeg tenker jo fortere jeg får hjelp jo bedre. ts Anonymkode: 60580...833 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 21. mars #13 Del Skrevet 21. mars Legevakt, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #14 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hr det i perioder på samme måte. Det som skjer da er at jeg våkner hver gang jeg sovner i panikk, og «tørr ikke sove». Føler jeg blir kvalt av å ligge, stillheten om natten er helt forferdelig osv. Min løsning ble faktisk i disse periodene å være våken så lenge som mulig, for da sovner jeg uansett, og sover faktisk bedre. Jeg ville uansett tatt kontakt med lege, men hvis du ikke ønsker det, så prøv dette. Prøv også mindfullness og gode pusteøvelser. Det hjelper gull. Angående mareritt og drømmer om jobb osv, , så er det viktig å ikke spise sene måltider, ikke se på mobilen overhodet siste 2 timer før du legger deg. Dette har så mye å si for meg. Anonymkode: f3aa3...864 Takk for gode tips! Anonymkode: 60580...833 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #15 Del Skrevet 21. mars Men altså dette er jo ikke akutt, det er noe som fint kan vente til fastlegen på mandag. Evt oppsøk privat lege, dr.droping leler volvat f.eks. Anonymkode: 1ca51...9d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #16 Del Skrevet 21. mars Hva skal en lege gjøre med dette egentlig? Sliter med det samme selv, og så vidt jeg vet finnes det bare en medisin som kanskje funker mot mareritt, men den må legen søke om å få bruke. Andre legemidler gir mer mareritt, som du også erfarer. Anonymkode: f5ea7...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #17 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva skal en lege gjøre med dette egentlig? Sliter med det samme selv, og så vidt jeg vet finnes det bare en medisin som kanskje funker mot mareritt, men den må legen søke om å få bruke. Andre legemidler gir mer mareritt, som du også erfarer. Anonymkode: f5ea7...c47 Det er jo det underliggende man må behandle på sikt, altså grunnen til at man får mareritt. Anonymkode: 460d1...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #18 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo det underliggende man må behandle på sikt, altså grunnen til at man får mareritt. Anonymkode: 460d1...e32 Det får man ikke gjort i helgen? Forresten ts, hvis du har overskudd kan du prøve dette. Jeg synes det fungerer på selve marerittene, selv om andre nøytrale drømmer fortsatt er mildt sagt intense. https://psyche.co/guides/how-to-use-relaxation-and-rescripting-to-calm-your-nightmares Anonymkode: f5ea7...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #19 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): På automatisk telefonsvarer svarer de: ved akutt sykdom kan man kontakte et annet legesenter, men dette er jo ikke akutt. Og de legene kjenner uansett ikke min hitsorie. Jeg sover utrolig dårlig for tiden, med torturdrømmer. Hvis jeg ikke har mareritt, så drømmer jeg om jobben og alt jeg må fikse på, hva jeg skal gjøre. Drømmer også at jeg kollapser fysisk. Det er ikke akutt sykdom. Selvom jeg akkurat nå bare ønsker å slippe alt dette, kroppen verker og føles ut som gele. Jeg vil bare besvime for tiden fordi det er så mye, jeg ønsker hjelp og få tatt noen prøver. Det er så mange ganger jeg er ute på vei til det ene elelr andre og ønsker at jeg bare faller om. Fordi da får jeg kanskje hjelp og jeg får en pause. Hva kan jeg gjøre i dag for å få noe hjelp? Jeg har prøvd sovemedisiner, men jeg får enda verre og mer intense drømmer av det slik som at jeg skal bli drept av en gjeng balndt annet Anonymkode: 60580...833 Legevakt? Anonymkode: d1bb7...80b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #20 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Legevakt? Anonymkode: d1bb7...80b Legevakt om det gjelder akutt sykdom og skade, men som noen skriver over så er dette noe som man trenger å komme til bunns med. Ingen medisiner gjør at du blir kvitt det ila.timer....det kan være akutt, men ser ikke for meg det finnes "akutt" behandling for dette. Jeg slet med søvnen i ca.9 år, gjør det enda. Selv samtaleterapi hjalp ikke. Prøvd ulike sovemedisiner, men dette er ingen quickfix. Anonymkode: d1bb7...80b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå