AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Del Skrevet 21. mars Noen som har erfaringer med å være hjemme med barnet til det er 2 år? Har en sønn som er født i oktober, synes å starte i bhg nå i august er tidlig og vurderer derfor å bli hjemme til august neste år, da blir han snart 2 år. Noen som har erfaringer med det som vil dele? Anonymkode: 08b59...3df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Del Skrevet 21. mars Vurderte det samme. Gruer meg veldig til oppstart i bhg. Det er noe unaturlig med å levere fra seg et så lite barn, skjønner veldig godt tankegangen din. Vi valgte likevel å starte i bhg, ble for dyrt å gå hjemme et helt år ekstra, men vi holdt oss til korte dager, maks 6 timer. Og vettu, det har gått så fint! Han lærer så utrolig mye og merker at det virkelig er et positivt tilskudd i hverdagen hans. Da han var 1,5 priset jeg meg lykkelig for at vi hadde barnehagen. Der er han trygg og glad og får masse stimuli vi voksne ikke greier å komme i nærheten av å gi. Det er en krevende alder med masse energi og jeg tror rett og slett jeg hadde gått på veggen om jeg skulle underholdt han hver dag ut og inn alene fra han var 1,5 og helt frem til 2 😂 tro meg, det er next level! Anonymkode: 6a7ab...0ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #3 Del Skrevet 21. mars Vært det med begge barna våre. Absolutt ikke angret på det! Så takknemlig for at vi ikke måtte sende de i barnehagen før det. Ja, det blir aktive dager - hvor man må opp og ut, men det var verdt det. Hver eneste dag. Anonymkode: 63aab...f97 3 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #4 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vurderte det samme. Gruer meg veldig til oppstart i bhg. Det er noe unaturlig med å levere fra seg et så lite barn, skjønner veldig godt tankegangen din. Vi valgte likevel å starte i bhg, ble for dyrt å gå hjemme et helt år ekstra, men vi holdt oss til korte dager, maks 6 timer. Og vettu, det har gått så fint! Han lærer så utrolig mye og merker at det virkelig er et positivt tilskudd i hverdagen hans. Da han var 1,5 priset jeg meg lykkelig for at vi hadde barnehagen. Der er han trygg og glad og får masse stimuli vi voksne ikke greier å komme i nærheten av å gi. Det er en krevende alder med masse energi og jeg tror rett og slett jeg hadde gått på veggen om jeg skulle underholdt han hver dag ut og inn alene fra han var 1,5 og helt frem til 2 😂 tro meg, det er next level! Anonymkode: 6a7ab...0ac Helt greit valg å ta. Men ikke si at foreldre ikke klarer å gi nok stimuli til en 1,5 åring. Det er dritslitsomt men helt fint mulig. Bare ikke mange som orker eller gidder eller har råd, og det er ok også. Men vær ærlig, ikke påstå at bhg er BEDRE enn å ha ettåringer hjemme. Anonymkode: 8f8bd...114 7 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #5 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Helt greit valg å ta. Men ikke si at foreldre ikke klarer å gi nok stimuli til en 1,5 åring. Det er dritslitsomt men helt fint mulig. Bare ikke mange som orker eller gidder eller har råd, og det er ok også. Men vær ærlig, ikke påstå at bhg er BEDRE enn å ha ettåringer hjemme. Anonymkode: 8f8bd...114 For noen barn er barnehagen fint, eks de som søker seg ut og til andre opplevelser og barn, ikke alle har mulighet til å omgås andre barn da de fleste er i barnehagen. Anonymkode: 25633...74f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #6 Del Skrevet 21. mars Hadde min hjemme til han var 1,5. Skulle gjerne hatt ham hjemme lengre, men det gikk ikke økonomisk. Syns personlig permisjonen er altfor kort i Norge. Jada, det er en av de bedre, men det ER tidlig å sende barn i barnehagen når de knapt er et år gamle. Og det er tidlig for far å overta før amming er mindre viktig. Tenker egentlig at mor burde ha hele permisjonen ( 1år) og så et halvt år etter det til far. Da er det enklere for far å overta, amming er mindre viktig og barnet er mer klar for å klare seg uten mor og far vil nok ha mer glede av samværet med barnet. Haha - nå kommer Kvinneguiden og tar meg. Jeg sa det jeg sa! Anonymkode: c0192...498 4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #7 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hadde min hjemme til han var 1,5. Skulle gjerne hatt ham hjemme lengre, men det gikk ikke økonomisk. Syns personlig permisjonen er altfor kort i Norge. Jada, det er en av de bedre, men det ER tidlig å sende barn i barnehagen når de knapt er et år gamle. Og det er tidlig for far å overta før amming er mindre viktig. Tenker egentlig at mor burde ha hele permisjonen ( 1år) og så et halvt år etter det til far. Da er det enklere for far å overta, amming er mindre viktig og barnet er mer klar for å klare seg uten mor og far vil nok ha mer glede av samværet med barnet. Haha - nå kommer Kvinneguiden og tar meg. Jeg sa det jeg sa! Anonymkode: c0192...498 De fleste er jo enig i dette, men når ordningen først ikke er slik så opplever også de fleste at det går helt fint å sende barnet i barnehagen og at det trives. Anonymkode: 25633...74f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimma Skrevet 21. mars #8 Del Skrevet 21. mars Gå i noen faste åpne barnehager, babysvøm, babysang, babytrim e.l så flyr tiden. Blir hjemme med mitt oktoberbarn til aug. året hun fyller to selv 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #9 Del Skrevet 21. mars Du må jo ikke starte i august, du kan søke i flere barnehager med oppstart tidligere på året. Vår gutt var hjemme til han var 19 måneder. Da merket jeg på ham at han ble veldig orientert mot andre barn (pekte på barnehager når vi gikk forbi). Jeg fikk tatt fars permisjon, og etter det jobbet jeg hjemmefra. Da han nærmet seg halvannet år begynte det å bli krevende, i tillegg til at jeg følte jeg måtte sette igang ting, vi var på babysvømming og besøkte familie med jevnaldrende barn hver helg. Vi hadde halvannen uke med tilvenning (var der et par-tre timer, sov hjemme), og etter det ca 6-timers dager. Anonymkode: b69ae...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #10 Del Skrevet 21. mars Jeg gjorde det fordi jeg ikke klarte å sende ettåringen min i barnehagen. Vi deltok 1 dag i uka på åpen barnehage, også var vi på babysvømming. Jeg satser på at vi kan ta oss råd til å gjøre det med nestemann også. Anonymkode: 8a565...a5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #11 Del Skrevet 21. mars Hvis han er født i oktober har han vel rett til å starte i oktober? Eldste min var 14 måneder da han starta. Han var klar, han var veldig sosial, og det var korona så ingen åpne barnehager eller andre mulige aktiviteter og alle vi kjente var begynt i barnehage. Men han gikk 4 dager i uken og hadde korte dager. Det var nok verre for meg enn for ham, han kunne ikke gå feks, og jeg var veldig redd for at han skulle ta sine første skritt i barnehagen 🤭 Andremann var 16 måneder ved oppstart, for meg var det mye bedre, han kunne både gå og si noen ord da han begynte, i tillegg til at broren var der. Det var enorm forskjell på min som var rett over 16 måneder og septemberbarnet som begynte 3 uker før fylte 1 år! Satser på at 3. mann får termin tidlig på året så jeg «må» være hjemme litt lenger. Det er herlig å følge dem så tett når det skjer så mye! Anonymkode: 7cfaf...578 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #12 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Satser på at 3. mann får termin tidlig på året så jeg «må» være hjemme litt lenger. Det er herlig å følge dem så tett når det skjer så mye! Anonymkode: 7cfaf...578 Min er født i januar, og jeg fikk så mange kommentarer om at "huff, vanskelig med barnehageplass da!". Men det hadde ikke vært aktuelt for meg å sende ham rett i barnehage om han var født i juni, juli eller august heller, så det er noen ganger greit å ha en unnskyldning 😅 Han endte med å begynne i september selv om han kunne begynt i august, så de fleste skjønte vel at jeg ventet av egen vilje... Anonymkode: b69ae...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #13 Del Skrevet 21. mars Jeg var hjemme med begge mine til de var litt over 2 år. Det var en helt fantastisk fin periode. Aldri angret ett sekund. Var så nydelig å ha god tid sammen, en rolig og perfekt start på livet, for oss. Det er veldig synd det er ganske så umulig for de fleste å kunne ta dette valget. Barna mine ble stimulert mer enn godt nok hjemme, men vi var også på åpen barnehage innimellom, vi var på biblioteket, svømmehallen, lekeland ++ Anonymkode: 76b8b...2be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #14 Del Skrevet 21. mars Min eldste var rett under 15 mnd da han startet. Jeg ønsket egentlig å vente et par mnd, men det gikk veldig fint. Var i barnehagen 5 timer det første halvåret før vi økte til 5,5-6 timer andre halvåret. Lav terskel for å være hjemme, og blir tatt ut av barnehagen titt og ofte for å være sammen med oss eller annen familie. Full påske og juleferie. 😊 Nestemann ble født i januar i år og jeg har ikke stresset med å få plass til hun fyller året. Tenker hun starter i august når hun er 18 mnd og får samme opplegget med korte dager. Syns barnehagen for mye pes her på kvinngeguiden, og det er ufortjent. Det kan være fantastisk for barna å være der, men jeg tror de har det best hjemme når de er så små. I allefall burde man satse på korte dager om man har mulighet 😊 Ville absolutt vært hjemme til de var 2 år om jeg kunne! Eventuelt hatt oppstart når de var 18 mnd med halv plass og korte dager! Anonymkode: c20d8...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #15 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har erfaringer med å være hjemme med barnet til det er 2 år? Har en sønn som er født i oktober, synes å starte i bhg nå i august er tidlig og vurderer derfor å bli hjemme til august neste år, da blir han snart 2 år. Noen som har erfaringer med det som vil dele? Anonymkode: 08b59...3df Veldig glad vi hadde de hjemne lengre ja. Gode minner. Bedre for barna, mindre stressende! Anbefales! Anonymkode: 06a21...713 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #16 Del Skrevet 21. mars Første var vi hjemme til han ble 2 år. Han burde ha begynt før. Han er en supersosial unge, og merket hvordan han strålte da han startet. Han kjedet seg rett og slett hjemme siste halve året. nr 2 begynte dagen før hun var ett år. Var hakket for tidlig etter min mening, men hun elsket livet fra første sekund. Aldri levert henne gråtende fra meg de 3 årene hun har gått der. Men for meg føltes det feil å levere så tidlig. nå nr 3 skal begynne ved 15 mnd. håper at hun liker det så godt som de andre. eldste skal slutte i bhg nå og begynne på skolen. Det gruer jeg meg til fordi han elsker barnehagen så høyt! Anonymkode: b285a...754 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #17 Del Skrevet 21. mars Jeg har desemberbarn, så han var hjemme til han var 20 mnd. Veldig, veldig glad for å ha et barn som kunne forstå litt og å gå når han begynte i barnehagen. Så jeg ser for meg at vi gjør noe lignende med nestemann. Men jeg syns det var sinnsykt krevende og intenst å være hjemme med en 1,5-åring, selv om det også er fine minner 😊 Anonymkode: 6d57e...4eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #18 Del Skrevet 21. mars Mine har vært mellom 2 og 3 ved start og det har vært fantastisk! Elsket det. Kan anbefales på det sterkeste. De er veldig små når de er rundt 1, og har så mange fordeler når de er litt eldre. Vi har brukt åpen barnehage bla. Anonymkode: d35a3...0bf 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. mars #19 Del Skrevet 21. mars Her var frøkna 2 år og 3 mnd da hun begynte i barnehagen og jeg er veldig glad vi drøyde så lenge. Tre ganger i uken fra hun var 5 mnd gikk vi i såkalt åpen barnehage fra kl 10 til 14 og det hadde vi stor glede av. Hun var veldig klar da hun begynte i bhg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #20 Del Skrevet 21. mars Jeg sendte datteren min i bhg i august 2024. Da var hun 13 måneder. Egentlig så angrer jeg på det nå. Under tilvenning skreik hun seg blå når jeg skulle «tilbake trekkes». Det var hyling ved levering i 2 måneder men de ansatte mente på at hun smilte og lekte med engang jeg var borte. Helsestasjon og venner trodde datteren min var sjenert fordi hun var lite sosialisert så da var kanskje bhg et godt alternativ til henne. Men Hun er mer sjenert nå enn når hun begynte i bhg🤷♀️ Anonymkode: a5232...777 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå