AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:36 #161 Del Skrevet mandag kl 12:36 I Grosny skrev (59 minutter siden): Men legene har vel også mer tid til anatomistudiet? Jeg tror anatomi er mye lettere for de som bruker mye tid. Sykepleierne har såpass få måneder at de får mindre oversikt. Mer tid, men også mye mer detaljert. Sammenlignet med medisinstudiet er anatomi++ for sykepleie bare oversikt. Jeg jobbet med professor som underviste i anatomi og fysiologi både på sykepleie og medisin og hun var ofte rimelig fortvilet over hvor vanskelig det var å nå inn til sykepleiestudentene og hun merket ekstremt tydelig at på sykepleie hadde veldig få biologi 1/2 og kjemi 1/2 fra vgs å bygge på. Kjemi 2 er krav på medisin. Anonymkode: 0c989...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet mandag kl 12:44 #162 Del Skrevet mandag kl 12:44 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mer tid, men også mye mer detaljert. Sammenlignet med medisinstudiet er anatomi++ for sykepleie bare oversikt. Jeg jobbet med professor som underviste i anatomi og fysiologi både på sykepleie og medisin og hun var ofte rimelig fortvilet over hvor vanskelig det var å nå inn til sykepleiestudentene og hun merket ekstremt tydelig at på sykepleie hadde veldig få biologi 1/2 og kjemi 1/2 fra vgs å bygge på. Kjemi 2 er krav på medisin. Anonymkode: 0c989...e8b Mitt inntrykk er at bare oversikt blir litt puslete, at det ikke er nok til å få oversikten og fordi det ligger så mye i detaljene, f.eks. om celleoppbygging, synapser og blodlegemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:26 #163 Del Skrevet mandag kl 13:26 I Grosny skrev (39 minutter siden): Mitt inntrykk er at bare oversikt blir litt puslete, at det ikke er nok til å få oversikten og fordi det ligger så mye i detaljene, f.eks. om celleoppbygging, synapser og blodlegemer. Men det er nok mer på studentene enn studiet. Jeg hadde f.eks ikke studert teknologifag uten realfag, ikke økonomi uten økonomifag på vgs, men sykepleiedtudenter velger ikke realfag som hadde gjort tilnærmingen til teorien litt enklere, Anonymkode: 0c989...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:38 #164 Del Skrevet mandag kl 13:38 I Grosny skrev (2 timer siden): Jeg tror det også er vanlig at disse voksenopplæringskursene har bare en klasse, og hvis fornorskning blir prioritert så kan det gå på bekostning av akademisk skriving. Det kommer nok lite an på størrelsen i kommunen hvor mange klasser de har. Men det akademisk nivået er nok ikke høyt på påbygg eller voksenopplæring, uansett opphav på elevene. Anonymkode: 267cb...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet mandag kl 14:11 #165 Del Skrevet mandag kl 14:11 Tror nok barnehage utdannelse er noe av det enkleste man kan gjøre, lav stryk har de også (5%) Sykepleie har store strykprosenter (15%) og spesielt på kursene som nevnes her i tråden der de som konter stryker over en lav sko igjen og igjen. Tannpleier og vernepleier er også ganske ille. Hvis det er noen trøst stryker også ingeniørstudenter like mye så mannfolk yrker er ikke mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:17 #166 Del Skrevet mandag kl 21:17 AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 8.04): Jeg tror ikke på deg. Hvor studerte du, og hvor mange og hvor lange praksisperioder hadde du? Hva var din første eksamen i, og når hadde du den? Anonymkode: 645d4...8bd Jeg skal sitte her å forsvare at jeg tok en sykepleierutdanning? Det er 17 år siden. Første eksamen mener jeg var anatomi og fysiologi. Hadde praksis i hjemmesykepleien, kirurgisk, medisinsk, psyk, ledelse(er disse jeg husker, mulig det var noe annet også). Mener å huske at hver praksisperiode var på rundt 8 uker, med unntak av ledelse som var noe kortere. Gikk i Oslo, føler faktisk ikke for å spesifisere skole. Anonymkode: 8c042...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå