Gå til innhold

Kan absolutt alle folk klare barnehagelærer utdanning og sykepleier utdanning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hørte rykter om at dette er de to enkleste utdannelsene på bachelor-nivå i Norge. Kan absolutte alle folk fullføre disse bachelorgradene?  

Anonymkode: 96cae...95d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, selvfølgelig ikke. Det finnes ingen utdanninger som ALLE kan klare.

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkle svaret er nei. 

Noen er ikke egnet. 

Noen mangler mental og akademisk kapasitet. 

Men er man normalt oppegående så kanskje. 

Matematikken er tøff for sykepleiere. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så klart ikke.

Barnehagelærer er mye lettere enn sykepleierutdanningen da. 

Noen klarer jo ikke utdannelse i det hele tatt pga feks konsentrasjonsvansker. Man trenger ikke være mindre smart av den grunn. 

Anonymkode: baa6c...7f4

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig ikke. Halvparten stryker for tida på medikamentregning på sykepleien. Og det er jo faktisk folk som har et OK snitt fra videregående. 

Anonymkode: b091a...317

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror begge utdanningene (med praksis) krever folk med spesiell personlig egnethet, vet at studentene blir skjønnsmessig vurdert gjennom hele studieløpet.

Anonymkode: 86047...dd2

• Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei. Sykepleierutdanningen er ikke "enkel". Det stilles faktisk en god del høye krav og det er mye teori. Man skal også være skikket og vise gode holdninger i praksis, og der kan man være ute for mye rart. Så nei jeg tror ikke at hvem som helst hadde klart å fullført sykepleieutdanning hvor de villle blitt utsatt for teoritunge fag, lange praksisperioder og medisinutregning. 

Anonymkode: 37aa0...13a

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er utdanninger veldig mange har en forutsetning for å klare. Men det finnes jo veldig mange andre yrker som er relativt objektivt sett enklere om det er om å gjøre å finne noe veldig lavterskel. Det krever mye å jobbe i yrkene du beskriver (høy belastning) - og er nok bare givende om du brenner for faget. Jeg f.eks. hadde funnet lite glede i disse jobbene. 

Anonymkode: ab685...c33

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nope. Jeg klarte ikke sykepleierutdanningen, men har fullført en sivilingeniørgrad. Alle har unike evner og interesse og egnethet tror jeg spiller inn i større grad enn intellekt. Akkurat på sykepleierutdanningen er det jo medisinregninga man helst skal ha litt orden på, men de virkelig krevende tinga i yrket handler om helt andre ting. For meg gikk det helt i surr, særlig i praksis. Jeg klarte ikke å lære meg hvilke bandasjer som skulle brukes til hva etc. Jeg glemte hvilke pasienter jeg hadde målt ting på og hvor ofte jeg skulle gjøre det. Helt krise. Jeg har også jobba i barnehage, det er en krevende jobb hvis man skal gjøre den bra. Samtidig er det drøssevis av folk jeg har møtt som jobber som sivilingeniør, som jeg personlig synes er helt håpløse, men som har stått i den jobben i åresvis. 

Anonymkode: 399bd...4ff

• Liker 6
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

matten på sykepleie på medikament er beinhard for noen som ikke kan matte for eksempel, tror ganske mange ville strøket på den alene, så kommer alt det andre i tillegg som veldig mange ikke er så god på.. Så nei, definintvt ikke sykepleie for alle.. 

Barnehagelærer vet jeg ikke så mye om men jeg ser for meg en hel haug med mennesker som ville feilet stort der også! Mange av dem sitter daglig på KG :P

Anonymkode: fcc4a...257

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hørte rykter om at dette er de to enkleste utdannelsene på bachelor-nivå i Norge. Kan absolutte alle folk fullføre disse bachelorgradene?  

Jeg tror de letteste bachelorene er noen av de som ikke har praksisperioder.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig feil! 
Sykepleien er det hvert år 30% stryk på anatomi. Stryker man flere ganger får man ikke gjennomføre. Sykepleier er et veldig viktig yrke, og er absolutt ikke enkelt.

Barnehagelærer er et bachelorstudie, og absolutt ikke enkelt. Ja, du kan gli gjennom med veldig lave karakterer, men det kan folk med et ok hode i de fleste studier. Det betyr ikke at du får noe ut av studiet, eller får jobbe som barnehagelærer for den saks skyld

Anonymkode: 02055...73b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ikke absolutt alle kan. Det er nok av de bachelorgradene det ofte er enklere å hangle seg gjennom også med mediokre akademiske forutsetninger, selv om det også er massevis av skoleflinke både barnehagelærer- og sykepleiestudenter, men det er virkelig ikke sånn at alle kan komme gjennom. Jeg er også enig i at praksisperioder i seg selv utelukker at alle, eller for den saks skyld nesten alle, kan komme seg gjennom et studium.

Anonymkode: 184e5...833

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nei, en venninne av meg prøvde å bli sykepleier, men klarte det ikke.

Anonymkode: 80b41...0ad

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selve sykepleiegraden er lættis, men den innbefatter en del ubetalt praksis, som gjør den vanskeligere.

Anonymkode: dc181...c81

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig ikke. 
For det første er sykepleier-og barnehagelærerutdanningen to helt forskjellige bachelorer.

Er sykepleier selv, og vet om mange som har måttet slutte på sykepleierutdanningen. Enten har de fått sjokk i praksis, eller så har de strøket flere ganger i anatomi/fysiologi og/eller medikamentregning. 

Medikamentregning er ikke rakettforskning, men har du lav tallforståelse går det bare ikke. Det er dessuten krav om null feil på passeringstesten. 
Mine medstudenter uten realfaglig bakgrunn slet ekstremt med anatomi og fysiologi. På eksamen må du vise at du forstår kompliserte biologiske og kjemiske prosesser i menneskekroppen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ryktene du hørte var rykter og kun det

Anonymkode: 40680...d4c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette enda en tråd der man skal shame de som utdanner seg til barnehagelærer/sykepleier? 

Kan ikke du ts ta bachelor i sykepleie og barnehagelærer og gi tilbakemelding til oss om 3-4 år?

Anonymkode: 1decd...c16

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stan skrev (31 minutter siden):

Det enkle svaret er nei. 

Noen er ikke egnet. 

Noen mangler mental og akademisk kapasitet. 

Men er man normalt oppegående så kanskje. 

Matematikken er tøff for sykepleiere. 

Matematikken er enkel for sykepleiere. Det er på ungdomsskolenivå. Men prøven må børe feilfri. Jeg klarte den uten problem, og hadde 3 i matte på videregående. 

Anonymkode: 1264b...2ef

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At dere virkelig mener at anatomien og matten er vanskelig er veldig bekymringsverdig 

Anonymkode: 1cf96...e2c

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...