AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Del Skrevet 21. mars Hei. Sist fredag måtte jeg ringe inn sykt barn da barnet hadde skyhøy feber og jeg valgte å være hjemme. Jeg og samboer prøver å dele de dagene så godt det lar seg gjøre. Nå denne fredagen våknet jeg av at barnet kastet opp. Samboer er bortreist på jobb og kunne derfor ikke ta sykt barn, så da måtte jeg gjøre det igjen. Har derfor ringt inn to dager, sist fredag og i dag. Sliter skikkelig med dårlig samvittighet og lurer på om sjefen tenker hvorfor samboeren min ikke kunne bruke sykt barn. Uff. Overdriver kanskje nå men, måtte bare få det ut.. Tanker? Anonymkode: 241ec...d0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 21. mars #2 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei. Sist fredag måtte jeg ringe inn sykt barn da barnet hadde skyhøy feber og jeg valgte å være hjemme. Jeg og samboer prøver å dele de dagene så godt det lar seg gjøre. Nå denne fredagen våknet jeg av at barnet kastet opp. Samboer er bortreist på jobb og kunne derfor ikke ta sykt barn, så da måtte jeg gjøre det igjen. Har derfor ringt inn to dager, sist fredag og i dag. Sliter skikkelig med dårlig samvittighet og lurer på om sjefen tenker hvorfor samboeren min ikke kunne bruke sykt barn. Uff. Overdriver kanskje nå men, måtte bare få det ut.. Tanker? Anonymkode: 241ec...d0b Hvorfor sier du ikke bare til sjefen at samboer er bortreist på jobb, da? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shakini Skrevet 21. mars #3 Del Skrevet 21. mars Jeg har brukt nesten alle mine i år, mens mannen min har brukt to. Jeg skal ut i mammaperm, så det gir ikke mening å dele på. Det har gått utover masse ting på jobb, frister som ikke har blitt holdt, møter avlyst osv. Men jeg har ingen dårlig samvittighet. Barnet mitt sitt behov for omsorg ved sykdom er viktigere enn jobben. Samfunnet tjener enorme summer på å ha både kvinner og menn i jobb, men da må det også følge med en del fravær pga omsorgsoppgaver, ellers hadde det vært en helt grusom ordning for de svakeste i samfunnet vårt. Man skal ikke bøye hodet for at man benytter seg av sånne rettigheter. Da blir det altfor lett for høyresida å ta dem fra oss. Det er en selvfølge. En del av samfunnskontrakten. Og mannen din får nok sin andel av disse dagene utover året, skal du se. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #4 Del Skrevet 21. mars Sjefen din vet vel ikke om samboeren din var hjemme med barnet feks i går. Eller forrige torsdag. 😊 Anonymkode: b7d5f...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #5 Del Skrevet 21. mars Den såkalte "samfunnskontrakten" er over for lenge siden. Anonymkode: 5825d...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #6 Del Skrevet 21. mars Det er bare å gi F. Arbeidsgiver ville ikke hatt dårlig samvittighet for å kun gi deg som arbeidstaker the bare minimum, så hvorfor skal du unnskylde deg og gjøre deg selv liten for jobben? Du har rett til å være hjemme med sykt barn, og har egentlig ikke noe valg. legg fra deg tanken på jobb, og ta deg av barnet ditt 💕 Anonymkode: 7b78c...9f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:40 #7 Del Skrevet lørdag kl 19:40 Du skal absolutt ikke trenge å ha dårlig samvittighet, men forstår deg godt. Er selv der at jeg føler jeg må fortelle sjefen min når sambo er hjemme med ungene/legetime osv. Fordi vedkommende er overbevist om jeg tar langt mer enn han. Problemet for meg er at jeg jobber i bhg, så når jeg ringer inn syke barn akutt, så står de øvrige ansatte med en mindre. Og sjansen er liten for vikar. Men arbeidsmengden er lik om vi er alle eller en i manko. Arbeidet venter ikke på meg til neste dag slik det oftest gjør hos sambo. Noe som sliter på min psyke. Så klart er ungene mine først, og noe jeg aldri kommer til å vike bort fra. Men forstår godt at du kjenner på en dårlig samvittighet, og at det kan være vanskelig. Særlig 2 fredager på rad. Men et råd er å snakke med sjefen, ha en åpen dialog, fortelle hvordan ting er. Eks "pappan var hjemme i går. Så jeg tar i dag" eller "pappan er på jobbreise. Så jeg har ikke annet valg". Sjefen skal ikke trenge å få denne infoen. Men det kan gjøre det lettere for at sjefen møter deg med forståelse. Enn om du ikke sier annet enn "sykt barn. Må være hjemme" Anonymkode: 13975...997 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:49 #8 Del Skrevet søndag kl 07:49 Det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Sykt barn er sykt barn. Anonymkode: 4bba3...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå