Gå til innhold

Noen som vet hvor man kan kaste møbler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På gjenvinningsstasjonen vi hører til så ser jeg at det kun er sofaer og madrasser som kan kastes av møbler. Det står ikke at man ikke kan kaste andre møbler, men jeg tenker at det kanskje hadde stått hvis man kunne det?

Har et vitrineskap, en stresless og en toseter jeg skulle ha kastet. Å før noen kommer med at jeg burde prøve å annonsere møblene, så har jeg annonse under "Gis bort" på finn, men disse møblene er ikke av interesse. 

Anonymkode: d5776...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Rest på fyllingen. Pass på at de ikke har satt idiotiske gebyrer på restavfall som i Tromsø. Da er det sankthansbålet som er løsningen.

Anonymkode: 9d4af...70d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På gjenvinningsstasjonen vi hører til så ser jeg at det kun er sofaer og madrasser som kan kastes av møbler. Det står ikke at man ikke kan kaste andre møbler, men jeg tenker at det kanskje hadde stått hvis man kunne det?

Har et vitrineskap, en stresless og en toseter jeg skulle ha kastet. Å før noen kommer med at jeg burde prøve å annonsere møblene, så har jeg annonse under "Gis bort" på finn, men disse møblene er ikke av interesse. 

Viteineskapet kan du sikkert demontere og kaste som treverk. Om det ikke spesifikt anvist plass til andre møbler enn sofa og madrass, hadde jeg lempa stolen i containeren for restavfall. Har aldri hørt om en gjenvinningsstasjon som ikke tar imot en stol. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Rest på fyllingen. Pass på at de ikke har satt idiotiske gebyrer på restavfall som i Tromsø. Da er det sankthansbålet som er løsningen.

Anonymkode: 9d4af...70d

Ok, takk for svar :)

Fant faktisk opplysning om kasting av møbler, å det er restavfall, koster 1,70 kr pr kg. 

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Påkrevd skrev (1 minutt siden):

Viteineskapet kan du sikkert demontere og kaste som treverk. Om det ikke spesifikt anvist plass til andre møbler enn sofa og madrass, hadde jeg lempa stolen i containeren for restavfall. Har aldri hørt om en gjenvinningsstasjon som ikke tar imot en stol. 

Takk for svar :) 

Har aldri kastet møbler før, bare restavfall og elektriske apparater.

Her koster det 100,- for en sekk restavfall, også fant jeg etterhvert ut at møbler går i restavfallet og koster 1.70 kr pr kg for møbler.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar :) 

Har aldri kastet møbler før, bare restavfall og elektriske apparater.

Her koster det 100,- for en sekk restavfall, også fant jeg etterhvert ut at møbler går i restavfallet og koster 1.70 kr pr kg for møbler.

Ts

Her er det (heldigvis) en billigere ordning. Personbiler kan fylles opp så mye man vil, så mange ganger man vil gratis (så lenge bilen er registrert på en av kommunens innbyggere). Kun betaling om man har henger eller varebil. Jeg har stasjonsvogn, så jeg har ikke betalt ei krone på et tosifret antall år😁👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har du sjekket om dere har et "gjenbrukshjørne" der? Her er det en slags stor brakke hvor man kan sette igjen ting som fortsatt er brukbare, så kan folk plukke med seg hva de vil derfra. Den ligger inne på gjenvinningsstasjonsområdet (herregud, for et ord), men ikke på samme sted som der man kaster ting.   

Anonymkode: 6eab7...7a2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok, takk for svar :)

Fant faktisk opplysning om kasting av møbler, å det er restavfall, koster 1,70 kr pr kg. 

Ts

Her koster det 4 kr kiloen å kvitte seg med noe på søppeldynga, så gled deg over den lave prisen. 

Anonymkode: 33226...73a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Billigste å brenne det! 

Anonymkode: d3374...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Påkrevd skrev (8 timer siden):

Hvis vitrineskapet er behandlet, går det som restavfall.

Anonymkode: fc862...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller egen container for behandlet/impregnert treverk. Det er litt forskjellige varianter rundt omkring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bayonettsag gjør alle tremøbler til "treverk" så lenge de er under 1 meter og kan dermed leveres på miljøstasjon her i Oslo.

De ser på meg men kan ikke gjøre noe med det.

Tror det er 20 ganger gratis med møbler på fylinga uansett hvilke møbler her i Oslo, men de har akkurat fjernet avfall fra bygninger/oppussing i denne gratis potten så det kommer vel snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du sjekket om dere har et "gjenbrukshjørne" der? Her er det en slags stor brakke hvor man kan sette igjen ting som fortsatt er brukbare, så kan folk plukke med seg hva de vil derfra. Den ligger inne på gjenvinningsstasjonsområdet (herregud, for et ord), men ikke på samme sted som der man kaster ting.   

Anonymkode: 6eab7...7a2

Har ikke noe sånt. Det står også på nettsiden at det ikke er lov å plukke med seg ting.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her koster det 4 kr kiloen å kvitte seg med noe på søppeldynga, så gled deg over den lave prisen. 

Anonymkode: 33226...73a

Ja, jeg regnet med at det ville være dyrere :D 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Billigste å brenne det! 

Anonymkode: d3374...8b7

Da skal man ha et sted å brenne det.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er glass i noen av dørene og div beslag på skapet, så det er ikke reint trevirke. Glasshyllene inni skapet regner jeg med at kan kastes i egen kontainer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...