NakenPanda Skrevet 21. mars #21 Del Skrevet 21. mars Ski er vel på lik linje med ski hopp det mest kjedelige som finnes i verden. Å ha en Apple telefon er derimot det som faktisk betyr noe og er godt dumpe grunnlag etter date......... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #22 Del Skrevet 21. mars Nei, det er revnende likegyldig. Nå står jeg ikke på ski selv heller. Men jeg er glad i vannaktiviteter. Det hadde likevel vært irrelevant om en partner ikke kunne eller ønsket å svømme eller bade. Anonymkode: 65071...11f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #23 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): TS her! Er glad for å se disse svarene! Jeg ble dumpet av en fyr en gang fordi jeg falt da jeg sto på ski, han skjønte jo at jeg ikke var erfaren, bare stått er par ganger før det. Men jeg var hele tiden i godt humør selv etter fallet, syntes det var gøy. Da jeg så hvor kald og spydig han ble syntes jeg hele greia ble en kjip opplevelse. ski for han var ekstremt viktig. Motsatt hadde jeg ikke dumpet noen over dette… synes det er helt greit å gå lange turer isteden.. Anonymkode: 7238a...8f9 Dette handler jo ikke om skigåing i seg selv, men om felles interesser og noe å bygge et forhold på. Jeg går mye på ski, både slalåm og langrenn, og jeg sykler, går og løper mye i skogen om sommeren. For meg er det viktig å ha en partner som kan møte meg på disse interessene. Det er lett for deg å si at du ikke hadde dumpet noen over dette, når det ikke er din interesse. Å gå lange turer er ikke det samme som å gå på ski, det er aktiviteter for to ulike sesonger. Du får ikke gått 3 mil på beina i fjellet om vinteren, nettopp fordi det er snø og skispor der. Nå er jeg godt gift med barn, og ville ikke dumpet mannen min om han kom hjem og sa han aldri mer skulle gå på ski. Men det ville betydd betydelige endringer i livsstilen vi har som familie, og det ville jeg synes var vanskelig. Vi er ute naturen så godt som hver helg, bruker betydelig andel av tid og penger på friluftsliv. Vet ikke hvordan det hadde påvirket forholdet vårt om mannen min nektet å bli med på alt. Om han bare ville kutte ut for eksempel langrenn, kunne jeg tilpasset meg det, men ville synes det var trist. Om mannen min døde eller gikk fra meg, sånn at jeg var på utkikk etter ny partner, ville interesse for friluftsliv vært veldig høyt oppe på kravlista. Et aktivt liv er veldig viktig for meg. Anonymkode: 32706...999 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #24 Del Skrevet 21. mars Mannen min kan ikke gå på ski og det har ikke vært noen dealbreaker. Men nå venter vi straks barn nr 2 og synes det er litt sårt om de skal vokse opp uten å dra på vinterferier/skiturer. Håper i alle fall å få med mannen på en vinterferie i fremtiden så i alle fall jeg og barna kan gå på ski. Anonymkode: ea7ad...ec2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #25 Del Skrevet 21. mars Haha, rareste jeg har hørt. Har vært gift i 20 år og ingen av oss har stått på ski i løpet av de årene. Tror sist jeg sto på ski så var jeg 12 år eller noe. Anonymkode: e48cd...026 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #26 Del Skrevet 21. mars Ja, egentlig. Det kjedeligste som fins er å gå/stå på ski med noen som faller og faller og bruker år på å komme seg ned en bakke eller en runde på tur. Og hvis en mann er helt ubrukelig på ski, blir det krise å ha ham med i bakken, da forsvinner all tiltrekning hvis han bare vakler og kløner. Dessverre. Ser at det er veldig grunt av meg. Men jeg elsker ski - slalom, telemark, rando, fjellski, langrenn. Anonymkode: b78db...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 21. mars #27 Del Skrevet 21. mars Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #28 Del Skrevet 21. mars Ja, om det var viktig å nekte eventuelle barn å lære det ordentlig. Jeg er ikke veldig glad i å gå på ski, men jeg tvang meg til det til ungene var store nok til å ville dra på toppturer, da tok pappaen over alene. For meg er det å være antiidrett og antiutdanning like mye rødt flagg. Anonymkode: d8779...7be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #29 Del Skrevet 21. mars Eksen min tvang meg til å kjøpe ski. For henne var det faktisk en dealbreaker om jeg ikke sto på ski. I aim to please, så dum som jeg var gikk jeg med på det. To uker senere sto hun og lo seg skakk på en direkte hånlig og nedlatende måte da jeg gikk på trynet igjen og igjen (og faktisk fikk ordentlig vondt) fordi hytta vi skulle starte fra lå midt i en bratt bakke og jeg ikke hadde verken kunnskap eller teknikk. (Ikke en spesielt hyggelig ferie, hun gikk fra meg flere ganger også og klagde høylytt på hvor treig jeg var.) Jeg tar ikke meg selv spesielt høytidelig og er generelt flink til å le av meg selv, men det er enorm forskjell på å bli møtt med vennlig/omsorgsfull humor og direkte stygg utdriting av det som liksom skal være kjæresten din. Anonymkode: f0af3...e2e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #30 Del Skrevet 21. mars Nei, det er en klar fordel, så slipper jeg at det kastes bort tid og penger på noe jeg ikke kan fordra. Men derimot dealbreaker med en som absolutt skal stå på ski hver helg om vinteren og må stå på ski i vinterferie og påskeferien, sånne folk hadde jeg ikke orket. Jeg KAN stå på ski, fordi jeg ble tvunget til det som barn og ung, både toppturer og skiheis, men jeg har svært lite glede av det. Anonymkode: 5dfb9...720 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #31 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Haha, rareste jeg har hørt. Har vært gift i 20 år og ingen av oss har stått på ski i løpet av de årene. Tror sist jeg sto på ski så var jeg 12 år eller noe. Anonymkode: e48cd...026 Hvorfor det? Lista over mine dealbreakere var lang. Det handler jo om å finne noen som deler det som betyr mye for en selv, noe man ønsker å priroitere tid og penger på, legge ferier til, ha forståelse for at den andre finner stor glede i. Anonymkode: 674db...1c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #32 Del Skrevet 21. mars Jeg er veldig glad i å gå på langrenn, og gjør det ganske ofte. Bor i nord, så gjerne skiføre halve året. Så det hadde jo blitt litt trist om en partner ikke vil være med på det Anonymkode: b1a66...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 21. mars #33 Del Skrevet 21. mars Har gått på ski et par ganger og har falt (lett) begge ganger, så det gidder jeg ikke. Men er hans familie skigal, så bør de ha hytte/leilighet som man kan kjøre eller gå lett til, ikke en man må stå på ski til. Jeg kan heller sørge for de får en god kopp kakao og et godt måltid mat når de kommer tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #34 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, om det var viktig å nekte eventuelle barn å lære det ordentlig. Jeg er ikke veldig glad i å gå på ski, men jeg tvang meg til det til ungene var store nok til å ville dra på toppturer, da tok pappaen over alene. For meg er det å være antiidrett og antiutdanning like mye rødt flagg. Anonymkode: d8779...7be Er man anti-idrett om man ikke spesifikt elsker å stå på ski? Anonymkode: 46a63...7be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #35 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, om det var viktig å nekte eventuelle barn å lære det ordentlig. Jeg er ikke veldig glad i å gå på ski, men jeg tvang meg til det til ungene var store nok til å ville dra på toppturer, da tok pappaen over alene. For meg er det å være antiidrett og antiutdanning like mye rødt flagg. Anonymkode: d8779...7be En skal være ganske firkanta og enkel rett og slett i topplokket om en mener at det å hate ski gåing automatisk gjør deg til en anti idretsmenneske. Da vet en ikke nok om idrett eller har generelt dårlig kunnskap til å uttale seg og den som virker å være dårlig utdannet er kun deg selv. Anonymkode: cdf74...ed3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå