AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Del Skrevet 21. mars Er det en deal-breaker for deg om en partner eller date ikke er så god på ski? Men fortsatt liker å stå slik at de bare gjør nybegynner ting og faller ofte? Hva med en som ikke vil stå i det hele tatt? Og for dere som svarer; hvor mye går du på ski selv? Anonymkode: 7238a...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 21. mars #2 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 0.12): Er det en deal-breaker for deg om en partner eller date ikke er så god på ski? Ekspander Så absolutt ikke, men så kan ikke jeg fordra ski eller det meste av sport for den saks skyld. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 21. mars #3 Del Skrevet 21. mars Så absolutt. Er også svært opptatt av at hun har riktig mobilmerke og andre overfladiske ting. ironi. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 21. mars #4 Del Skrevet 21. mars Sist jeg hadde ski på beina var for 30 år siden, så det er ikke min naturlige fremdriftsaktivitet om vinteren nei. Jeg har ingen behov for at partner står/går eller faller på ski og skulle behovet være der for min partner får han heller stå/gå eller falle på ski uten meg. Jeg freser avgårde på akebrett, bruker piggsko på fjellturer eller holder meg inne med en varm kopp kakao (gjerne i tosomhet med min kjære). Så nei for meg var det ingen deal-breaker da jeg fant ut at mannen er like lite ski entusiastisk som meg. Vi har sammenlignet og ledd over de tragiske utfallene av våre ski historier og koser oss med at den "gleden" vi begge føler med bare tanken på å gå på ski får heller være noen andre sin fritidssysler som heller gleder de mer enn oss to. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #5 Del Skrevet 21. mars Etter 15 år med en mann som ikke liker ski og snø så kan jeg si at de siste årene så har det plaget meg litt. Jeg liker ski mer og mer, han misliker mer og mer. Jeg har lyst på hytte i fjellet, det e det verste han kunne tenke seg. Nå skal det sies at vi har andre utfordringer, så hadde vi hatt det helt topp så hadde det kanskje ikke plaget meg. Men akkurat nå føles det som han ødelegger min drøm om hyttelivet på fjellet. Jeg reiste på vinterferie på fjellet med ungene alene f.eks, det var egentlig litt trist. Så hvis dette er snakk om en som elsker ski og en som ikke liker i det hele tatt så ville jeg tenkt meg om. Er det derimot en interesse den «uerfarne» har lyst å utforske er saken en annen. Det kommer kanskje an på hvor mye annet som klaffer. Er det drømmepartner så skal det vel kanskje ikke stå på skiene…❤️ Anonymkode: 57611...b11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 21. mars #6 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 0.12): Er det en deal-breaker for deg om en partner eller date ikke er så god på ski? Men fortsatt liker å stå slik at de bare gjør nybegynner ting og faller ofte? Hva med en som ikke vil stå i det hele tatt? Og for dere som svarer; hvor mye går du på ski selv? Anonymkode: 7238a...8f9 Ekspander Står på ski, men når en bor i Bergen er det ikke så ofte. Absolutt ikke en dealbreaker. Har forøvrig aldri skjønt hva som skal være morro med lange skiturer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #7 Del Skrevet 21. mars Hadde ikke vært en dealbreaker, men hadde uten tvil vært kjipt. Er glad for at jeg og mannen min deler interesse for ski, og det var han som fikk meg interessert. Faktisk en av tingene jeg er veldig glad for at forholdet mitt tilbyr. Anonymkode: 1aa9e...f51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #8 Del Skrevet 21. mars Det hadde det bare vært fordeler med så hadde han sluppet å stå på ski aleine for jeg hadde ikke blitt med på skigåing. Liker det ikke og skjønner ikke fascinasjonen. Anonymkode: cdf74...ed3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #9 Del Skrevet 21. mars TS her! Er glad for å se disse svarene! Jeg ble dumpet av en fyr en gang fordi jeg falt da jeg sto på ski, han skjønte jo at jeg ikke var erfaren, bare stått er par ganger før det. Men jeg var hele tiden i godt humør selv etter fallet, syntes det var gøy. Da jeg så hvor kald og spydig han ble syntes jeg hele greia ble en kjip opplevelse. ski for han var ekstremt viktig. Motsatt hadde jeg ikke dumpet noen over dette… synes det er helt greit å gå lange turer isteden.. Anonymkode: 7238a...8f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #10 Del Skrevet 21. mars Jeg tror jeg hadde slitt litt med det. Jeg er født inn i en skifamilie, gått på ski siden jeg kunne stå, har drevet med både langrenn og alpin på konkurransenivå, og er nokså ofte på hytta i skisesongen. Må innrømme at jeg trolig hadde syntes det var litt turn off at jeg hadde en mann på slep som stavret rundt som Bambi. Har opplevd det motsatte - at det muligens var dealbreaker for dem. Jeg har datet et par menn som har snakket varmt om egne skiferdigheter, men som ikke helt skjønte hvor hardt jeg og resten av familien min kjører i slalåmbakken. De ble så stille i løpet av hytteturen, og datingen tok slutt relativt raskt etterpå. Ingen kommenterte noe, men de følte kanskje på noe..? Heldigvis ble jeg gift med en som hadde fordypning i langrenn på idrettshøgskolen! Anonymkode: 3721c...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #11 Del Skrevet 21. mars Nei, ski er dritkjedelig, så det betyr lite. Anonymkode: f04fb...8ec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #12 Del Skrevet 21. mars Er det kanskje sånn at du fremstiller deg selv som veldig glad i det, men er helt håpløs bør du jo si dette veldig tydelig fra starten. Blir jo like rart å si man elsker å synge, men er tonedøv. Hvis du fremmer synging. Møttes dere feks på Tinder, er det dessverre mange som fremstår som noe de ikke er. Alle egenskaper vil jo på et tidspunkt bli røpet. For meg er ingen spesielle ting av aktiviteter dealbreaker, men for en som leter aktivt etter en like aktiv dame med akkurat denne interessen vil det være det. Jeg synes personlig det er sært noen setter spesielle krav av interesser selv. Det er en hyggelig bonus at man har et par like ting til felles. Jeg var sammen med en ekstremsporter,men er en danske på ski selv. Dette var ingen dealbreaker. Vi hadde naturen, musikk, dyr og andre ting til felles. Jeg sa i fra på første date faktisk hvor latterlig jeg var på ski, at jeg ikke trodde det ville gå pga hans ekstreme interesser der. Man må bare være dønn ærlig. Han synes jeg var kjempe søt og lo av feilene mine. Var ikke pga forskjeller der det ble slutt for å si det sånn. Anonymkode: ccc4d...038 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #13 Del Skrevet 21. mars Med så grunnleggende motstridende interesser synes jeg det er rart at enkelte finner hverandre. Da har man virkelig ignorert fornuftig tankegang. Ser jo også det at flere som har ski som hobby er langt mindre åpen for en uten ski interesse en omvendt. Sagt det i alle år. Ski folk er en egen rase. Men hadde ikke og har ikke latt det gå ut over valget av kjærester. Vi har bare blitt enige om å gjøre forskjellige ting de gangene trangen for å gå på ski har kommet opp. Å motsatt når det var noe hun ikke likte som f.eks tur til Asia,båttur eller motorsykkeltur etc. Skal sies at jeg er ikke overrasket hvor mange rasshøl man finner i skibakkene. Så takk å lov for at jeg ikke har den interessen,eller liker hytteliv,snø og kaldt. Anonymkode: 12fae...2ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #14 Del Skrevet 21. mars Det er nok en viss sorg for mannen at jeg verken er interessert, eller god. Men jeg er jo med på hytteturer, alpeturer og slikt, da det betyr mye for han. Vi har en fin løsning der vi gjør litt sammen, og så får han alltid lov til å være litt egoist å gå alene noen timer da jeg vet det gir han enormt mye. Det å ikke møte hverandres interesser, til en viss grad, ville nok vært en dealbreaker for begge. Anonymkode: 674db...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #15 Del Skrevet 21. mars Jeg elsker å stå på ski, og også å gå og jogge i naturen når det ikke er skiføre. Mannen min har ikke ski, og jeg får ham ikke med på å vandre i fjellheimen akkurat. Litt turer går vi sammen da, vi har hund som han er like glad i som meg. Uansett, jeg er fortsatt sammen med ham, så noen dealbreaker er det ikke. Det har hendt jeg har tenkt at det var gøy om vi delte interessen for å være ute i naturen, men det er så mye annet som er fint, så det går helt greit. Nå har vi barn hvorav ett av dem liker å være med meg på ski også. Dessuten har jeg ei venninne som mer enn gjerne blir med meg ut de vinterdagene det er nydelig skiføre. Hennes mann går heller ikke på ski. Anonymkode: aab02...248 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #16 Del Skrevet 21. mars Nå betyr det ikke noe at det var ski du ble dumpet pga. Det kunne vært hva som helst annet som var viktig for den andre og du ikke kunne være med på. Anonymkode: 7760d...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 21. mars #17 Del Skrevet 21. mars Jeg har ikke hatt ski på bena siden 90-tallet tror jeg, så nei, for meg er det absolutt ingen dealbreaker om en potensiell kjæreste ikke er så god på ski. Faktisk ville det være et stort pluss, for da kan vi drite i å gå på ski sammen. 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #18 Del Skrevet 21. mars Det viktigste for meg er å finne aktiviteter som begge kan trives med. Absolutt ingen dealbraker. Noe så tøysete hadde jeg tenkt da. Jeg velger ikke partner basert på aktiviteter, men interesser, og de kan forandre seg. Gøy med en som ikke er redd for å prøve noe nytt. Innenfor rimelighetens grenser. Det er viktig for meg at han kjenner sine egne grenser, og ikke er redd for å si nei til det som ikke passer for han. Hadde han gjort en aktivitet kun for å blidgjøre meg så hadde jeg blitt forbanna. Jeg forventer at han er ærlig når det er aktiviteter han overhodet ikke har noen glede av å gjøre, og da står han fritt til å komme med et annet forslag. Anonymkode: 2f045...3e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidhun Skrevet 21. mars #19 Del Skrevet 21. mars Absolutt ikke. Noe så dust om noen skulle kalle det et rødt flagg😂 Jeg er glad i å gå på ski selv, men hadde veldig fint tålt at en partner ikke var god på det/ ikke likte det. Man trenger ikke ha like interesser/ ferdigheter på alt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #20 Del Skrevet 21. mars Nei. Er lunken til ski selv, så greit om velkommen ikke er skifantast. Eksakt min mente faktisk at han måtte dumpe meg fordi jeg takler kulde dårlig. Good riddece...Han går ikke særlig mye på ski en gang. Ha Anonymkode: 46a63...7be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå