AnonymBruker Skrevet i går, 07:55 #41 Del Skrevet i går, 07:55 Har hatt nesen fast i stubbe. Neida. Joda. Neida. Men jeg har hatt innpåslitne "ville bare prate litt"-menn etter meg. Anonymkode: 273a1...3a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:07 #42 Del Skrevet i går, 08:07 AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 0.03): Har dere opplevd noe skummelt i norsk natur før? Har selv vært veldig tett på aggressive elg men alltid kommet meg unna. Kunne tenkt meg å se en gaupe eller et villsvin men har enda ikke opplevd det. Anonymkode: a6838...7fb Møter ofte store, viltre, løse hunder i marka. Blir redd av det 🥲 f eks når de bjeffer og knurrer, evt hopper opp. Har kommet hjem med masse små blåmerker på lårene av hunder som «er så snille og bare vil hilse». Jeg vil faen ikke hilse, jeg vil at de skal overse meg. Ikke alltid eieren er å se. Anonymkode: 30128...958 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet i går, 08:12 #43 Del Skrevet i går, 08:12 ltfutt skrev (15 timer siden): Hadde en elgkalv rundt huset som var forlatt av moren. Den gikk og spiste epler som lå på plenen, og ble rimelig tam etterhvert. Vi fortsatte å mate den med gulrøtter, epler++. Den ble faktisk så tam at den kom til døra for å "tigge" etter mat. Merkelig nok ble den bare mer og mer "mannevond" og det endte med at den sparket bollen vi hadde matet den fra ut av nevene, og jagde etter oss. Den gikk så til angrep på matbollen og knuste den til pinneved. Etter dette hadde vi en livsfarlig elg gående rundt huset helt til jævelen heldigvis fikk ei kule under elgjakta. Så dere temte et vilt dyr, som er ulovlig... Og ikke bare et vilt dyr, men et av de farligste ville dyra vi har i landet! Er vel passende karma at den ble hisig etter hvert. Bra den holdt seg runt huse dit da, du kune jo utsette mange andre for mye fare når du lærer et så farlig dyr som elg å oppsøke menesker! Får håpe du lærte noe av dette, selv om det ikke kommer frem i det du skriver om du forstår hvor uansvarlig du oppførte deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:12 #44 Del Skrevet i går, 08:12 Jeg er mest redd for å møtte huggorm på tur, fordi at med en stor hund blir det ikke barebare å komme seg til bilen og dyrlegen. Etter det er det beitedyr som er agressive/stresset. Finnes ikke redd for ville dyr, har gått på elg med bikkja løs der bikkja var ganske nære, så føler meg trygg på at det skal gå fint med hjortedyr. Ulv, gaupe og bjørn tenker jeg ikke vil ha noe som helst med meg å gjøre😅 Men hadde dog ikke sluppet bikkja (selvom hun holder seg rundt meg) i områder med ulv og bjørn, har jo skjedd noen ganger at ulv har tatt hunder (ihvertfall hunder på jakt). Bikkja mi hadde nok helst invitert til lek med ulven ho😂 Anonymkode: 4d41d...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet i går, 11:14 #45 Del Skrevet i går, 11:14 Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Så dere temte et vilt dyr, som er ulovlig... Nei. Den var allerede "tam". Den var aleine og levde av epler som var i hagen. Om det var ulovlig tar jeg dette på min kappe da jeg bare var i konfirmasjonsalder på den tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet i går, 11:25 #46 Del Skrevet i går, 11:25 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Oi, da hadde hadde jeg nok blitt skvetten, men en mannevond hund kan være like ille å møte på, om ikke verre, da den ikke har noen sperrer når det kommer til mennesker, som de fleste ulver har innarbeidet. Rare er att med "min" ulv, var det ingen følelse av aggresjon, bare rein nysgjerrighet. Jeg var ikke redd eller stresset av det dyret i det hele,- vi gikk nå bare tilfeldigvis nedover på samme stien. Jeg hadde jo aldri møtt på ett rovdyr på denne størrelsen, og en skulle tro jeg ville reagert annerledes, men det gjorde jeg ikke, iallefall ikke instinktivt. - Tiuren jeg møtte året før var det derimot 100 ganger mer aggresjon i, det sto ut i alle porer på han att her var det bare å søke dekning, nakkehåra mine sto beint ut når jeg søkte dekning. Men denne ulven var ett ungdyr, ikke særlig skvetten av seg i begynnelsen , da han var rundt om i distriktet og tidvis relativt nær folk, han hadde også god tilgang på mat og hadde nok akkurat da lite stress i livet. Egentlig litt for kontaktsøkende til ulv å vere Anonymkode: 02381...16a Fin historie med ulven. Ser den for meg. Ensom ulv som ville ha en ny venn kanskje 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet i går, 11:32 #47 Del Skrevet i går, 11:32 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Møtt på en liten bjørnunge. Aldri løpt raskere til bilen noen gang, fikk panikk. Anonymkode: ef547...02a Mamma fortalte en historie om en gammelonkel. Det var den tida barna jobbet som gjetere i fjellet, det var ikke strøm, ikke TV og folkene på gården satt rundt grua og fortalte hverandre skumle historier vinteren gjennom. Det var litt etter den tiden «mannbjørnen» herjet litt lenger nord i fylket (søk opp den skumle historien på NRK). Hvertfall, Theodor på 10 skulle gjete krøtter den sommeren. På beina; tresko. Plutselig hørte han rasling i buskene, og fikk det for seg at det var BJØRNEN. Stakkaren fikk panikk, lot krøtter være krøtter og sprang det han klarte ned Åssiden til bygda og tryggheten. Treskoene lå igjen i fjellsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:05 #48 Del Skrevet i går, 16:05 Ikke så skummelt, men ekkelt. Gikk forbi tre store padder som hadde trekant. Anonymkode: 54604...749 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:14 #49 Del Skrevet i går, 16:14 Vært mye borti elg med kalv, hoggorm og har masse gaupe ved hytta men de eneste gangene det nesten har gått galt har vært med kyr. Forbanna digre Hereford beist som er en plage. Anonymkode: 5cf09...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:03 #50 Del Skrevet i går, 19:03 Ikke i villmarken akkurat, men måker som beskytter ungene sine kan være skumle! Anonymkode: fb6e0...5fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metalbitch Skrevet i går, 19:23 #51 Del Skrevet i går, 19:23 Det skumleste jeg har opplevd var på løpetur på fjellet. Når jeg kom til varden, begynte det å hagle. Jeg bare snudde for å løpe ned igjen. Med musikk på øret, tolket jeg ikke situasjonen riktig. Der smalt det som faen!! Lynet slo ned like i nærheten ⚡️-så nære at øreklokkene ble ødelagte! Jeg var livredd og løp så fort jeg klarte ned fra toppen. Etter dette er det ikke sjans at jeg drar på fjellet om det er meldt lyn/torden eller er de spesielle blåsvarte skyene! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:28 #52 Del Skrevet i går, 19:28 Jeg og guttungen var på fisketur på fjellet på høsten - i skumringen. Han skulle bare kaste en gang til, så skulle vi gå. Så hører vi det brøler oppi skogen og lyden av et par dyr som tramper nedover mot der vi er! Vi kaster oss bak noe og gjemmer oss. Dyrene ser vi aldri, men de løper forbi oss og ut i lysningen der vi skal gå ned. Stakkar gutten min, kanskje 6-7 år. Han var så redd! Jeg var jaggu ikke høy i hatten selv, men må være voksen her. Det var en lang tur gjennom den mørke skogen! Anonymkode: a8b86...ea0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet i går, 19:41 #53 Del Skrevet i går, 19:41 Metalbitch skrev (8 minutter siden): Det skumleste jeg har opplevd var på løpetur på fjellet. Når jeg kom til varden, begynte det å hagle. Jeg bare snudde for å løpe ned igjen. Med musikk på øret, tolket jeg ikke situasjonen riktig. Der smalt det som faen!! Lynet slo ned like i nærheten ⚡️-så nære at øreklokkene ble ødelagte! Jeg var livredd og løp så fort jeg klarte ned fra toppen. Etter dette er det ikke sjans at jeg drar på fjellet om det er meldt lyn/torden eller er de spesielle blåsvarte skyene! Åh det hadde jeg glemt. Jeg var bare 14-15 år da jeg gikk på fjellet alene. Akkurat da jeg var oppe på flaten på toppen begynte det å lyne noe helt forferdelig. Jeg var høyeste punkt både forover og bakover i lang omkrets, og løp som ville helvete mens jeg talte sekunder mellom lys og smell inni meg og registrerte at det var nærmere og nærmere over meg. Etterhvert lynte og smalt det omtrent samtidig. Løp sammenkrøpet for å være minst mulig. Slapp unna med skrekken heldigvis. Jeg var virkelig livredd den gangen. Ja tåka har også tatt meg en gang, men da var jeg ikke livredd. Bare oppgitt og sliten etterhvert. Usikker på om jeg gikk i riktig retning. (Kravlet langs bakken for å se hvor det var spor.) Det gjorde jeg heldigvis, og de som jobbet på ulriksbanen sto og ventet på meg, selv om egentlig stengt. ❤️ Min far hadde informert dem om situasjonen. ❤️ Ung og dum i begge situasjoner. Sjekket ikke værmeldingen før jeg dro avgårde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet i går, 19:42 #54 Del Skrevet i går, 19:42 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg og guttungen var på fisketur på fjellet på høsten - i skumringen. Han skulle bare kaste en gang til, så skulle vi gå. Så hører vi det brøler oppi skogen og lyden av et par dyr som tramper nedover mot der vi er! Vi kaster oss bak noe og gjemmer oss. Dyrene ser vi aldri, men de løper forbi oss og ut i lysningen der vi skal gå ned. Stakkar gutten min, kanskje 6-7 år. Han var så redd! Jeg var jaggu ikke høy i hatten selv, men må være voksen her. Det var en lang tur gjennom den mørke skogen! Anonymkode: a8b86...ea0 Råbukk eller hjort? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:48 #55 Del Skrevet i går, 19:48 Ikke akkurat villmark, men jeg møtte grevlinger med unger i hagen for en del år siden. Jeg rygget ganske sakt inn i huset igjen. Anonymkode: 44ae9...336 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:14 #56 Del Skrevet i går, 20:14 Samboer feilvurderte forholdene da vi skulle krysse Jæren i Sagaen vår en sommer. Vi fikk bølgene fra helvete, med tre barn med oss i båten. Jeg måtte ligge flatt ut og klamre meg fast med toåringen oppå meg, var redd han skulle få shaken baby syndrome av smellene når båten ble kastet ned i bølgedalene (og lol, jeg vet at en toåring ikke er en baby og at det ikke var et realistisk scenario men anyway). Anonymkode: 7c61c...df6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AuroraB Skrevet i går, 20:20 #57 Del Skrevet i går, 20:20 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ikke akkurat villmark, men jeg møtte grevlinger med unger i hagen for en del år siden. Jeg rygget ganske sakt inn i huset igjen. Anonymkode: 44ae9...336 De er jo stort sett bare skjønne og fredelige og langt mer redde for deg enn du er for dem. Jeg har vokst opp med dem snøftende rundt hushjørnene og om du ikke truer dem eller har hund som bjeffer på dem så er vagger de rundt med sitt. Sett deg rolig ned og se på de neste gang. Kanskje du til og med får nysgjerrige grevlingunger som snuser rundt føttene dine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå