Gå til innhold

Overgangsalder og sexlyst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 50 år og i overgangsalderen. Bruker østrogen spray og har hormonspiral for å beskytte livmoren. Dette fungerer fint! Men sexlysten er borte vekk! Jeg er mer frustrert over dette enn samboeren min, som sier at «dette er en fase og det går seg nok til igjen». Ære være ham for det🥰Er det noen der ute som er like frustrerte som meg? Noen som har tips..?

Anonymkode: c8e33...1de

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor får du hormonspiral fremfor Provera - det skjønner jeg ikke. Går du til gynekolog? Min gynekolog tok ut spiralen og sa at "denne gjør ingen nytte lengre". 

Vår situasjon er nok litt ulik etter som jeg giftet meg med min livs kjærlighet for få år siden og har like lyst på han nå som i starten. Tror jeg kom i OGA omtrent da vi møttes, sexlyst på han (ingen andre) var da veldig bra. Etterhvert ble jeg ble satt på hormonterapi (gel + Provera) -da jeg hadde så mange andre symptomer. 

Vet ikke om jeg svarer på spm ditt, men jeg anbefaler deg til å gå til gynekolog - evt en ny.

Endret av Nooni
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snodig. Jeg ble da ferdig med overgangen for 10 år siden,er da like viril nedentil som da jeg var i tenårene da som nå.

Anonymkode: 55ba6...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg tror vi er forskjellig. Jeg har alltid vært hyperseksuell og. var i et forhold lenge som ikke dekket behovet mitt. i mitt nåværende var det sex x flere om dagen. Vi har fått to barn, jeg fyller 43 og har mistet sexlysten. Det er helt merkelig. Heldigvis når vi først kommer i gang er jeg med. 

håper min kommer tilbake.

Anonymkode: e8867...f8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er også 51 og i overgangsalder. Går på plaster og utrogestan for å beskytte livmor. Sexlysten er bedre enn aldri før.

Har du hatt hormonspiral hele tiden, eller har du fått den nå? Jeg har hørt at den kan drepe sexlysten til mange (gjorde det hos meg da jeg var yngre, så jeg ville ikke ha den driten i kroppen min igjen)

Anonymkode: f5bed...012

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i begynnelsen av 40-årene, peri-menopause, og kjenner at det begynner å dabbe litt av nå. Blir vanskeligere å kjenne lyst og ting tar lenger tid. Har ikke noen tips, men ville ikke at du skulle føle deg unormal siden du bare har fått svar fra "tenåringer" så langt. Tror ikke det er såå vanlig at lysten forblir den samme hele livet. 

Anonymkode: 9e0a8...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 47 år og vært i overgangsalderen et par år allerede. Bruker ingen hormoner da jeg enn så lenge ikke har noen plager. Men tenkte på det for en stund siden, jeg har et avstandsforhold, vi møtes ganske sjelden (ca 1 gang i mnd), og har da sex de gangene vi møtes. Men jeg har sjelden lyst på sex på forhånd, jeg er med når vi starter altså. Når jeg tenker meg om er det ganske lenge siden jeg har kjent på sexlyst. Siden jeg ikke har samboer eller mann så blir det nok mindre merkbart. Fysisk nærhet derimot er veldig viktig for meg.

Anonymkode: 02ae4...97d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...