Michelle98 Skrevet 20. mars #1 Skrevet 20. mars Hei, jeg trenger å lufte litt tanker her inne da jeg blir helt søkegal på nettet! I 2018 gikk jeg imellom hastekeisersnitt ettersom dattera mi lå i seteleie (har hjerteformet livmor) så fikk beskjed at det ville bli en heftig vaginal fødsel men det var tryggere å gjennomføre vaginal enn planlagt keisersnitt mente de på sykehuset. Etter mange timer med smerter måtte det hasterkeisernsitt til. nå er jeg gravid igjen i uke 21 og jeg kjenner at jeg gruer meg helt forferdelig! Jeg skal i samtale med annemone på sykehuset i mai for å snakke om planlagt keisersnitt! Jeg ønsker dette så innmari da jeg har ganske så skrekken for samme opplevelse igjen som sist. Det som skremmer meg mest er at om det blir planlagt keisersnitt er om de planlegger keisersnittet tidlig nok før jeg går i fødsel. Forrige graviditet kom frøkna 2 uker før termin og jeg er livredd for at fødselen skal starte før timen rett og slett.. Er det noen her inne som har noen erfaringer ifht planlagt keisersnitt? Hvor tidlig fikk dere det og hvordan var formen etterpå?
AnonymBruker Skrevet 20. mars #2 Skrevet 20. mars Men om du går i fødsel så tar de jo bare keisersnitt? Anonymkode: 4567c...51c 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Skrevet 20. mars Har todelt livmor og to svangerskap bak meg. Begge gangene har babyen ligget i seteleie, og det har blitt satt opp planlagt keisersnitt. Første gangen startet fødselen før datoen for planlagt keisersnitt. Da gjennomførte de keisersnittet noen få timer etter at jeg kom inn på føden (de så an forløpet hos meg vs et par andre som var inne på føden da, og endte med å holde igjen meg litt for å være i beredskap for en annen som endte med hastesnitt). Jeg fikk ikke gjort forberedelsene som man ellers gjør ved planlagt keisersnitt (f.eks faste), og hadde rier da jeg ble lagt på operasjonsbordet, men ellers gikk det rolig og pent for seg. Den andre gangen satte de opp datoen for planlagt keisersnitt to uker før termin, og da startet ikke fødselen på forhånd. Kom meg raskt etter operasjonen begge gangene, lite smerter. Anonymkode: 41f2a...a92
AnonymBruker Skrevet 21. mars #4 Skrevet 21. mars Jeg har vært igjennom plnlagt keisersnitt, så ikke på det som en vond opplevelse i det hele tatt. Ble godt ivaretatt. Ble satt opp til keisersnitt i uke 37+0. Men selvfølgelig man er jo mer redusert til å gjøre ting i etterkant, så det kreves litt mer av far. Anonymkode: aa834...e67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå