AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Del Skrevet 20. mars Jeg har vært på resturant flere ganger hvor resturanten drives av kurdere. Jeg kommer ofte i prat med servitører, smalltalk etc...og de sier selv at resturanten er drives av kurdere og alltid er det baklava på dessertmenyen. Ikke noe galt med det 😋, men hvorfor akkurat baklava? Er det typisk for regionen? Anonymkode: 79c38...c3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #2 Del Skrevet 20. mars Det er typisk for øst-Europa og deler av Midtøsten, enten det er kurdere eller andre som lager maten. Anonymkode: 36c56...6d0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyoscyamus Skrevet 20. mars #3 Del Skrevet 20. mars Baklava har vel sin opprinnelse fra det ottomanske imperiet, så det er jo naturlig at det serveres på en kurdisk restaurant:) 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 20. mars #4 Del Skrevet 20. mars Det er vel som kanelbollen. Den er multinasjonal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Del Skrevet 22. mars Capazitet skrev (På 21.3.2025 den 0.08): Det er vel som kanelbollen. Den er multinasjonal. Eh, nei. Kanelboller er allsidig, men baklava er liksom,, ja vet ikke. Har vært med kurdere/tyrkere så klarer ikke mer av den kulturen. 🙈 ble tvunget til å spise baklava. 🤢 Anonymkode: 56e23...6cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet lørdag kl 21:48 #6 Del Skrevet lørdag kl 21:48 Ryddet for avsporinger. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:03 #7 Del Skrevet søndag kl 08:03 Tyrkia og Hellas, ingen kurdisk baklava. Anonymkode: ed51e...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet søndag kl 08:12 #8 Del Skrevet søndag kl 08:12 Baklava er typisk mange land https://en.m.wikipedia.org/wiki/Baklava Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet søndag kl 10:59 #9 Del Skrevet søndag kl 10:59 Baklava er veldig godt, og jeg pleier å bestille det til kaffen de gangene jeg spiser på syrisk resturant. Ellers er den beste baklavaen jeg har spist den min kosovo-albanske kollega pleide å lage. Den var nesten himmelsk god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå