AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Del Skrevet 20. mars La oss si du kjøper en profesjonell språkvask av masteroppgaven din, hvordan kan du vite at de ikke bare kjører oppgaven gjennom en AI? Og så stryker du på masteren pga. at oppgaven blir flagget som AI-generert? Anonymkode: 89f54...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 20. mars #2 Del Skrevet 20. mars Det kan du ikke vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Del Skrevet 20. mars De AI-deteksjonsprogrammene er ikke til å stole på. Lite sannsynlig at du blir strøket pga det. Anonymkode: fd3fc...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #4 Del Skrevet 21. mars Når jeg har brukt AI til å forbedre språk har jeg også lagt inn oppgaven å bedt den se om det er noe som tilsier AI i oppgaven, da gir den meg tips. min erfaring er etter snart to år er at så lenge du skriver oppgaven din med korrekt referering men får AI til å gjøre den f.eks mer akademisk så går det helt bra. Såklart dobbeltsjekk overskrifter å se om den har brukt noen uvanlige ord. Anonymkode: 16302...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #5 Del Skrevet 21. mars Jeg så akkurat på retningslinjene på universitetet mitt for bruk av AI på oppgaver/eksamen, og det er helt greit å bruke AI til språkvask, så lenge det ikke står spesifikt i oppgaven at det ikke er lov. Det er først når du begynner å bruke Al til å generere tekst at du har et problem. Du bør uansett gå gjennom teksten nøye etter språkvasken, enten det er gjort av AI eller et menneske. Det er ikke alltid språkvasken endrer riktig, spesielt i faglig tunge/kompliserte tekster. Anonymkode: fd3fc...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #6 Del Skrevet 21. mars Jeg brukte forøvrig menneskelig språkvask på doktorgradsavhandlingen min, betalte mange tusen kroner for at en person med både høyere utdanning og veldig gode engelskkunnskaper skulle sjekke språket mitt. Problemet var bare at dette mennesket ikke kjente fagfeltet mitt! Jeg fikk ikke velge vedkommende selv, men firmaet skulle velge best egnede. Og han rettet på så utrolig mye rart faglig, fordi han skjønte ikke faget.. Jeg jobber mye med AI i dag, og en del ting kan man gjenkjenne som AI-generert. Og hvis man kjenner folk så ser man jo at dette har de ikke skrevet selv. Men sensorer kjenner deg jo ikke, så det er jo ikke et problem. Bare ha kontroll nok på eget fagfelt til at du kan korrekturlese.. Anonymkode: 565cc...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:39 #7 Del Skrevet lørdag kl 09:39 Det er jo den som leverer oppgaven som har et ansvar for å kvalitetssikre både form og innhold etter gjeldende retningslinjer. Det er ikke noe man kan kjøpe seg ut av. Anonymkode: 22203...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:48 #8 Del Skrevet søndag kl 07:48 Tror det vil lett gjenkjennes at det er gjort av AI. Anonymkode: 22c09...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå