Gå til innhold

Bitter venninne og hyttetur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal på hyttetur 😄 Men det ble ganske mye dyrere enn planlagt. Ender på 3-4000 pr pers (mat, drikke, bensin, hytte). Pga pris har ei meldt avbud. Hun sier det er horribelt dyrt, og ja, det er det. Men jeg vil fortsatt bruke penger på det.

Hun tar opp hytteturen hele tiden i alle mulige settinger. «Åja, du handler, pga hytteturen?» «åja, du fyller bensin, pga hytteturen?» «åja, dere snakket sammen pga hytteturen?» i en litt spydig tone og lagt vekt på ordet hyttetur

Hun virker sur for at jeg fortsatt skal dra. Sur for at hun ikke har råd, virker nesten som hun mener jeg skal sponse henne. Jeg har ikke en krone å avse. Vi har hatt 1 år på å spare, da hun dro ut på byen hver sommer i fjor så sparte jeg. 

Hvordan kan jeg si ifra at jeg ikke liker den negative energien hennes rundt hytteturen?

Anonymkode: 6ce0d...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åja, du lager en tråd pga hytteturen???? 

:)

Bare jatt med henne. Si at du er litt lei av å høre om det.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 0d725...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 0d725...33d

37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
visp skrev (2 minutter siden):

Åja, du lager en tråd pga hytteturen???? 

:)

Bare jatt med henne. Si at du er litt lei av å høre om det.

😂😂😂

For å gi mitt svar på HI; hva om du neste gang prøver å gå direkte mot kommentarene hennes ved å spørre "du, hva er egentlig intensjonen med kommentarene om hytteturen? Er det fordi du føler på noe vondt rundt det? jeg er lei for at du ikke kan bli med for jeg hadde gledet meg, men jeg har også gledet meg veldig til turen og har spart lenge for denne ferieturen"

Etc etc etc?

Anonymkode: eea12...fdc

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange skal på denne turen da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde satt hardt mot hardt. «Jepp, planlegger og handler til hytteturen, dette har jeg spart lenge til og gledet meg til, det skal bli HELT MAX» Si noe sånt tilbake hver gang hun spør, så ser du hun slutter snart.

Anonymkode: 5957b...de4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Minitroll skrev (1 minutt siden):

Hvor mange skal på denne turen da? 

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: e86f1...47c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis dere er en tett venninnegjeng som alle skal utenom henne, så er hun nok salty.. 

og det blir jo dyrere for resten om en trekker seg. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan ha svært mye med saken å gjøre.

Anonymkode: db7cd...e1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Minitroll skrev (2 minutter siden):

Hvis dere er en tett venninnegjeng som alle skal utenom henne, så er hun nok salty.. 

og det blir jo dyrere for resten om en trekker seg. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan ha svært mye med saken å gjøre.

Det har selvfølgelig ingenting med saken å gjøre. Kvinnen er 37 år, ikke 17 år. Når du er i den alderen så skal man ha lært seg å bite i seg i stedet for å komme med slike hint og stikk. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun er vel lei seg for at hun ikke får vært med da… 

Er det sånn at dere er en jentegjeng hvor alle andre utenom henne skal med? Isåfall hadde jeg vurdert å avtale med de andre å spandere den turen for henne. Koster dere jo uansett mer hvis hun trekker seg (i leie for hytte, drivstoff som deles på uansett, og mat for en ekstra er liksom ikke all verden..) 

Men det er meg da 🙂

Anonymkode: 40ee5...ce1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har selvfølgelig ingenting med saken å gjøre. Kvinnen er 37 år, ikke 17 år. Når du er i den alderen så skal man ha lært seg å bite i seg i stedet for å komme med slike hint og stikk. 

Forøvrig kan det også være greit å ikke alltid bruke anonym-funksjonen for meningsløse svar som dette.. hva er du redd for? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det sånn at dere er en jentegjeng hvor alle andre utenom henne skal med? Isåfall hadde jeg vurdert å avtale med de andre å spandere den turen for henne. Koster dere jo uansett mer hvis hun trekker seg (i leie for hytte, drivstoff som deles på uansett, og mat for en ekstra er liksom ikke all verden..) 

Men det er meg da 🙂

Nei det er urettferdig tenker jeg. Det kan jo være andre i denne gjengen som har dårligere økonomi enn hun som ikke blir med - bare at de har spart penger til det og prioritert det...

Anonymkode: 7098c...48d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var vel litt vel bombastisk å si at "det har selvfølgelig ingenting med saken å gjøre." Jeg står på mitt og mener fortsatt at det kan ha svært mye med saken å gjøre. Og det mener jeg uavhengig av alder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Minitroll skrev (11 minutter siden):

Forøvrig kan det også være greit å ikke alltid bruke anonym-funksjonen for meningsløse svar som dette.. hva er du redd for? 

Alle har rett til å være så anonyme de vil her inne, du bestemmer heldigvis ikke en dritt over dette forumet.

Anonymkode: 7e730...ed9

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

37

Trodde seriøst dere var i 20 årene maks, spesielt da du sa at dere har hatt ett år å spare på og at du satt hjemme mens hun festet. Samt oppførselen hennes. Damn :eeeh:

Anonymkode: 29295...853

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Istedenfor å irritere deg, kan du jo kanskje spørre om hun ble lei seg for at hun ikke kunne bli med? Vise at du skjønner at det er kjipt. Hun føler seg kanskje litt utenfor.

Og det var en helt sjukt dyr hyttetur.

Anonymkode: 57842...dbf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men det er meg da 🙂

Enig! Jeg hadde forslått det samme.

Anonymkode: 57842...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei det er urettferdig tenker jeg. Det kan jo være andre i denne gjengen som har dårligere økonomi enn hun som ikke blir med - bare at de har spart penger til det og prioritert det...

Anonymkode: 7098c...48d

Jeg er i utgangspunktet enig i at man kan være raus og spandere, men det kan slå urettferdig ut som du nevner. 

Litt utenfor tema, men som enslig forsørger har jeg opplevd innen idrett og skole at jeg vrenger lommene og snur på hver krone for at barna skal få delta på lik linje med de andre, mens opplever at foreldre som lever i par og drar på sydenferie osv klager på høye treningsavgifter og lignende og forventer å bli tatt hensyn til (og gjerne blir det!). 

Anonymkode: 776aa...334

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...