Gå til innhold

Føler du at din ektemann ble gubbete rundt 40-45?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Føler min blir mer likandes of behagelig med årene

Anonymkode: d62c7...60e

Ja det er forsåvidt en annen side av dette. Han er mer forutsigbar og jeg kjenner til hans behov, som er mer spesifiserte og roligere liksom. Han er generelt roligere og mer forutsigbar. Det er mindre "armer og bein" og temperament. Iallefall uforutsigbart temperament. Det er mindre konflikter. At han er enklere gjør ham på mange måter mer likandes og behagelig også, og jeg vet jo hva han er blitt firkantet angående, og det må jeg bare akseptere. 

Han var imidlertid rundere i kantene angående naboer og ukjente tidligere. Lot ting fare mye enklere. På en måte er det litt som han har fått mindre temperament angående meg og familie, men mer angående uvesentlige ting andre gjør. Slikt blåste han i tidligere. Nå kan han tyte hull i hodet på meg angående slikt som før var uvesentlig for ham. 

Anonymkode: ca3d8...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, nå er vi snart 50 begge to og har ikke vært så aktive på årevis, men det er jo et valg vi har gjort å ikke synke ned i sofaen.
Var på vei dit men tok et oppgjør med vår egen adferd før det gikk galt. veldig glad for det. 

Anonymkode: d255c...45b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke nødvendigvis grinete, men nedstemt , sta og tiltaksløs . Skulle nesten ha byttet ham ut med noen yngre

Anonymkode: f15c5...926

Nei, snarere tvert imot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men jeg vil mer enn å sove. Sexlysten er ikke dau

Ja, fortrinnsvis sove etter sex.

Eller sove først og få ny energi til sex. 

Anonymkode: 89f4c...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ulla Ullsokk skrev (3 timer siden):

Bedre å trene styrke. Da får han testosteron og føler seg kulere med samme tiltak.

Ja, og så slipper man større risk for prostatakreft.  Dette  har jeg fra spesialist på Volvat, ikke noe jeg finner på.  Jeg ble frarådet testo-tilskudd av nevnte årsak.  Kunstig tilførsel av testo = voksende prostata.

Anonymkode: 95d0e...390

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er ingen tvil om at han forfaller raskt, spesielt etter at han fylte 45. Mer hengete i kjakene, håret blir stadig mer glissent, magen har blitt rundere og han er mer sta og vrang. Avhengig av både Mönster og nikotinspray, gudene vet hvor mye penger han kaster bort på det. Mer og mer glemsk også. Burde definitivt ha funnet meg en mann som var 6 år yngre, ikke 6 år eldre. Drømmer daglig om å bo alene uten en rotegubbe, det blir realiteten når alle barna har forlatt redet. 

Anonymkode: efcd8...33e

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Føler min blir mer likandes of behagelig med årene

Anonymkode: d62c7...60e

Enig i dette. Hadde mye mer temperament da han var yngre. Han er 43 nå da, men ikke blitt gubbete enda i alle fall. Steller seg, kjøper seg fortsatt fine klær og går til frisøren hver 6. uke eller hva det er. Jeg synes han er enda kjekkere enn da vi ble sammen for 20 år siden.

Anonymkode: 24de9...075

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På ingen måte enda ihvertfall... han er 42 nå ❣️

Anonymkode: 70b51...a2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 20.27):

Ikke nødvendigvis grinete, men nedstemt , sta og tiltaksløs . Skulle nesten ha byttet ham ut med noen yngre

Kanskje han har blitt nedstemt og mistet tiltakslysten fordi du har endret deg og blitt eldre? mer kjerring? Ikke alltid vi ser det selv at vi forandrer oss, vet du

Anonymkode: 9b7e2...688

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 21.41):

Kanskje,Kan man få  testosteron hos lege kanskje?

Dessverre så er ikke testosteronbehandling så "akseptert" i Norge, med mindre man har/har hatt en sykdom som tilsier at man "trenger" det. Ville i så fall gått direkte til spesialist, i stedet for å ta det gjennom fastlegen, norske fastleger er generelt konservative og tilbakeholdne med "utradisjonell" behandling. 

Anonymkode: cb192...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei ikke i starten av førtiårene. Men nå er han 50, og han har fått litt mer av den «jeg vet best»-greia godt voksne menn får. Han er også mer kritisk til alt og alle.

Det er nok en slags forsvarsmekanisme når man føler litt på at man blir eldre. Han var uten jobb noen måneder og fikk ikke napp så raskt som han trodde, og selvtilliten fikk seg nok en knekk. 

Anonymkode: d6e58...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har i hvert fall blitt «gubbete». Ikke nødvendigvis grinete, men absolutt på en del andre måter 🤷🏼‍♂️

Mann 46

Anonymkode: d7ca1...1bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har i hvert fall blitt «gubbete». Ikke nødvendigvis grinete, men absolutt på en del andre måter 🤷🏼‍♂️

Mann 46

Anonymkode: d7ca1...1bb

Fint du ikke er grinete da. Men er du sofagris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kanskje han har blitt nedstemt og mistet tiltakslysten fordi du har endret deg og blitt eldre? mer kjerring? Ikke alltid vi ser det selv at vi forandrer oss, vet du

Anonymkode: 9b7e2...688

Så du tror at jeg har blitt stygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 21.49):

Du har ikke blitt litt kjerring?

Anonymkode: 0089a...7c0

Har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvorfor kalles kvinner over 40 for milfs da? Blir ikke damer også "kjerring-aktige i den samme alderen?

Anonymkode: d7e05...524

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Men de har en slags overgangsalder de og.  Corona eller vaksinen har no påvirket en del.

Anonymkode: ce1ac...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...