Gå til innhold

Jeg har vært sammen med transkvinne, må jeg informere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Aldri snakk om ekser av deg selv

Anonymkode: 3070e...cdd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvis du er i tvil om du skal fortelle eller ikke: SPØR HENNE. Si «Ønsker du å vite om min seksuelle forhistorie og fakta om tidligere forhold, eller vil du helst ikke høre om det?»

For noen er det viktig å vite, for andre ikke. Noen ønsker ikke å vite slikt, andre føler det er et svik å ikke bli fortalt om slikt.

Alle er forskjellige. Og hvordan hun reagere på slik info kan gi deg nyttig informasjon om hennes erfaring og holdninger.

Anonymkode: 88e58...7ba

For et weird spørsmål å få. Alle er ikke forskjellige. Å kreve svar ofra partner om tidligere seksuelle erfaringer, er ikke en preferanse eller å være forskjellig. Dette er å være frekk og kontrollfreak.

Anonymkode: 3b8e6...ead

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og forloveden vet alt om hverandre.

Han lurte f.eks på om han likte gutter da han var yngre, men han kysset en fyr i ung alder og innså han ikke var tiltrukket av menn.

Og vi vet alt om hverandres seksuelle historier. 

Vi er bestevenner og er 100 % trygg på hverandre. Vi kan prate med hverandre om alt jeg kan prate med en bestevenninne om.

Men vi har en ting til felles der vi begge skjønner hverandre. Vi er veldig glad ingen av oss er bifil. 

Rett og slett fordi vi begge ville synes det hadde vært litt vanskelig å vite at partner KAN svinge begge veier. 

Girls Night med overnatting etc ville ikke føltes like komfortabelt for han om han visste jeg kunne bli seksuelt tiltrukket av dem.

Og jeg skjønner det. Jeg vil jo heller aldri kunne tilby det en mann kan tilby...

Jeg ville visst om partners legning og det burde ha kommet opp TIDLIG.

For meg ville det blitt oppfattet som et tillitsbrudd å holde tilbake slik informasjon. Det gir ikke begge parter en rettferdig måte å ta en vurdering om hva de vil, når en ikke har all informasjon om partner.

Anonymkode: 03703...52c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man bør være åpen og ikke holde ting skjult. For egen del ville jeg syntes det var spesielt at du var sammen med en transkvinne, men overhodet ikke en dealbreaker. Men det ville nok gjort meg litt usikker på preferansene dine, og krevd en del samtaler.

Anonymkode: b7799...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg hadde du vært uaktuell, så jeg tenker du bør fortelle. Det kommer for en dag uansett.

Anonymkode: b9c8f...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så bra. Dette gir meg håp på aksept 🥰

Anonymkode: 2ad4b...a66

Kjæresten min forteller at hun ble kjempekåt første gang jeg fortalte at jeg hadde hatt sex med menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første- jeg er ikke særlig interessert i sexlivet min mann hadde før meg. Så jeg hadde ikke hatt noe behov for å vite dette i utgangspunktet.

Men, hadde jeg fått vite det, hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig. Det som betyr noe er oss, her og nå, at han elsker meg og vil være med meg. Alt annet er uinteressant, når det kommer til stykket.

Forøvrig er jeg enig med personen over som mener at homofobi og transfobi er skikkelig usexy, så det er større sjanse for at jeg hadde dumpet en slik en.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En eks er en eks, det spiller da ingen rolle for meg hvem du har vært sammen med.

Anonymkode: e334b...521

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ikke likt å høre det. Men jeg er ei sånn som synes det var fint at kjæresten ikke var så erfaren, pga mindre sjans for sos. Du må ihvertfall sjekke deg særs grundig, hiv-test og alt. 

Anonymkode: 0031a...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg og forloveden vet alt om hverandre.

Han lurte f.eks på om han likte gutter da han var yngre, men han kysset en fyr i ung alder og innså han ikke var tiltrukket av menn.

Og vi vet alt om hverandres seksuelle historier. 

Vi er bestevenner og er 100 % trygg på hverandre. Vi kan prate med hverandre om alt jeg kan prate med en bestevenninne om.

Men vi har en ting til felles der vi begge skjønner hverandre. Vi er veldig glad ingen av oss er bifil. 

Rett og slett fordi vi begge ville synes det hadde vært litt vanskelig å vite at partner KAN svinge begge veier. 

Girls Night med overnatting etc ville ikke føltes like komfortabelt for han om han visste jeg kunne bli seksuelt tiltrukket av dem.

Og jeg skjønner det. Jeg vil jo heller aldri kunne tilby det en mann kan tilby...

Anonymkode: 03703...52c

Som bifil skjønner jeg aldri hva heterofile mener med sånt. For jeg opplever ikke at kvinner og menn "tilbyr" meg totalt ulike ting, om noe ville jeg heller sagt at jeg trekkes til feks introverte uansett hva de har mellom beina. Å være bifil betyr heller ikke at jeg potensielt blir tiltrukket av 100 % av venner ...de fleste folk uansett kjønn er da uansett ikke spesielt sexy. 

Anonymkode: 416a4...81c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er noe jeg helst ikke ville blitt fortalt. Ser ikke hva godt det skal ha for seg, eller hvorfor jeg skal ha behov for den informasjonen.

Har ikke hatt lyst til å vite noe annet om mannen min sine tidligere partnere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...