Gå til innhold

Jeg har vært sammen med transkvinne, må jeg informere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville satt pris på å få vite det, fordi jeg ønsker å kjenne den personen jeg er sammen med. 

Det er ingen dramatikk for meg hvis min mann/kjæreste hadde vært involvert i en transkvinne før meg, men jeg ville sikkert hatt mange spørsmål. Hadde hun penis? Er han bifil? For meg så tenker jeg at sånne samtaler skaper nærhet. Jeg ville ikke elsket han mindre om han var bifil. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

ikke noe jeg trenger å vite og ikke noe jeg hadde brydd meg om. Ex er ex. 

Anonymkode: 38c6e...b26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde forventet å få vite noe slikt tidlig, dvs. før vi hadde hatt sex.

Dette for å avklare smittefare m.m.

Om jeg hadde fått vite det etter vi hadde hatt sex hadde det automatisk vært dumpegrunn uansett.

Ts, vil du ha et varig godt forhold så må du være ærlig om ting dama kanskje mener er relevant for hvilket valg hun tar videre. Om du ikke forteller henne dette risikerer du at hun tar valg videre som hun ikke ville tatt om hun visste. 

Du har ingen rett til å frata henne retten til å ta et informert valg om eget liv og egen fremtid!

Jo tryggere og åpnere du står i den du er og din fortid, jo større sjanse er det for at du ender med riktig partner.

Hadde jeg fått vite noe slikt på et tidspunkt frem i tid hadde jeg mistet all tillit til deg, og da hadde jeg dumpet deg, uansett hvilken livssituasjon vi da var i.

Anonymkode: 86025...b50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ville jeg holdt for meg selv. Du har ingen plikt til å fortelle dette!

For meg ville det antageligvis (og dessverre ) vært en dealbreaker!

Anonymkode: ca71b...06e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis hun fortsatt hadde penis så tenker jeg du er minst bifil, og regner det mer som å ha sex med et mannlig underliv, og dermed mer utsatt for spredning av sykdommer på den måten. 

Anonymkode: c1912...045

Sykdom kan man teste seg for. Slapp av. Selvfølgleig trenger man ikke informere om det.

Anonymkode: 3b8e6...ead

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som det står i overskriften, å da har jeg hatt et kortvarig kjæresteforhold med ei transkvinne. Det skulle i utgangspunktet bare være et FF forhold men det utviklet seg til noe mer. Grunnen det tok slutt var å jeg måtte flytte tilbake til Norge. Men i ettertid har jeg kun datet kvinner og nå har jeg møtt ei nydelig kvinne som jeg ser for meg å kunne vært sammen med resten av livet. Barn, hus og hele pakka. Men det sitter litt langt inne og jeg føler jeg må fortelle henne om mitt tidligere forhold med eksen. 

Så mitt spørsmål er, hvordan hadde dere reagert om han dere datet hadde fortalt han hadde vært sammen med ei transkvinne?

Jeg ønsker kun seriøse svar. 

Anonymkode: 2ad4b...a66

Jeg har en perifer venninne som var sammen med en mann som hadde vært i et forhold med en transkvinne.

Hun hadde ingen fordommer mot hans fortid, men det ble slutt pga det seksuelle, for hun merket at han helst ville ha pikk. Kvinnelig kjønnsorgan ble tydeligvis for kjedelig for ham. 

Anonymkode: 54fc9...592

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette er såpass spesielt at du må fortelle. Det kommer frem en dag, og da kan hun reagere veldig negativt på at du ikke har sagt noe tidligere. 

For meg ville dette vært fullstendig turn-off.

Anonymkode: 2bbea...8cc

Reagerer hun negativt er det hennes problem. Sykt frekt å si at dette liksom utløser informasjonsplikt. Skjerp dere.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde forventet å få vite noe slikt tidlig, dvs. før vi hadde hatt sex.

Dette for å avklare smittefare m.m.

Om jeg hadde fått vite det etter vi hadde hatt sex hadde det automatisk vært dumpegrunn uansett.

Ts, vil du ha et varig godt forhold så må du være ærlig om ting dama kanskje mener er relevant for hvilket valg hun tar videre. Om du ikke forteller henne dette risikerer du at hun tar valg videre som hun ikke ville tatt om hun visste. 

Du har ingen rett til å frata henne retten til å ta et informert valg om eget liv og egen fremtid!

Jo tryggere og åpnere du står i den du er og din fortid, jo større sjanse er det for at du ender med riktig partner.

Hadde jeg fått vite noe slikt på et tidspunkt frem i tid hadde jeg mistet all tillit til deg, og da hadde jeg dumpet deg, uansett hvilken livssituasjon vi da var i.

Dramaaa.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en perifer venninne som var sammen med en mann som hadde vært i et forhold med en transkvinne.

Hun hadde ingen fordommer mot hans fortid, men det ble slutt pga det seksuelle, for hun merket at han helst ville ha pikk. Kvinnelig kjønnsorgan ble tydeligvis for kjedelig for ham. 

Anonymkode: 54fc9...592

Enkel løsning her. Mannen forteller at han ikke er heterofil. Man trenger selvfølgelig ikke si hvem man har hatt sex med. Ingen har krav på å få vite hva som kjennetegner de man tidligere har ligget med.

Når det gjelder kjønnssykdommer, så sørger man for å vite at vedkommende har testet seg siden forrige partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som det står i overskriften, å da har jeg hatt et kortvarig kjæresteforhold med ei transkvinne. Det skulle i utgangspunktet bare være et FF forhold men det utviklet seg til noe mer. Grunnen det tok slutt var å jeg måtte flytte tilbake til Norge. Men i ettertid har jeg kun datet kvinner og nå har jeg møtt ei nydelig kvinne som jeg ser for meg å kunne vært sammen med resten av livet. Barn, hus og hele pakka. Men det sitter litt langt inne og jeg føler jeg må fortelle henne om mitt tidligere forhold med eksen. 

Så mitt spørsmål er, hvordan hadde dere reagert om han dere datet hadde fortalt han hadde vært sammen med ei transkvinne?

Jeg ønsker kun seriøse svar. 

Anonymkode: 2ad4b...a66

Du må ikke informere noen om noe som helst i din fortid. 
Det sagt så tenker jeg at det er i din interesse å finne ut om din nåværende partner er - eller ikke er - et ok menneske før (og ikke etter) du velger å investere følelser i henne. Så jeg ville ha sagt det veldig tidlig i datingen. Utelukkende for å kvitte meg med «røkla».

Anonymkode: 33670...ca8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dramaaa.

Å ha nok respekt for både seg selv og andre er ikke drama.

En livspartner må man respektere så mye at man gir den andre informasjon som kan påvirke om den andre vil fortsette forholdet, eller ikke.

Om man tilbakeholder informasjon som den andre hadde ønsket å vite om før denne tok valg om å dele livet eller ikke, så vil den uvitende partneren ikke kunne ta et fullt informert valg.

Dette er enkel logikk, sunn fornuft. Og det handler om normal anstendighet overfor den man påstår å elske.

Om man fratar den man påstår å elske muligheten til å ta et informert valg om sin egen fremtid, da elsker man ikke, man forsøker å kontrollere. Det er ikke kjærlighet!

Om Ts elsker denne kvinnen, da er det også i hans egen interesse å være ærlig med kvinnen om sin fortid. For mange vil det ikke ha noe å si fra eller til, for andre vil det være noe de ikke vil leve med. Skal Ts vite at han er sammen med en som vil ha ham for den han er, da må han også være ærlig med kvinnen om dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du er i tvil om du skal fortelle eller ikke: SPØR HENNE. Si «Ønsker du å vite om min seksuelle forhistorie og fakta om tidligere forhold, eller vil du helst ikke høre om det?»

For noen er det viktig å vite, for andre ikke. Noen ønsker ikke å vite slikt, andre føler det er et svik å ikke bli fortalt om slikt.

Alle er forskjellige. Og hvordan hun reagere på slik info kan gi deg nyttig informasjon om hennes erfaring og holdninger.

Anonymkode: 88e58...7ba

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er i praksis bifil,men som du leser av svarene er det nok lurest å holde kjeften lukket. Det er vanskelig nok å finne noen nå til dags med alle "røde flaggene" damene finner på , ikke lag det vanskeligere enn det må være.

Anonymkode: 9a9cc...980

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er dette informasjon du hadde satt pris på å få selv?

Personlig ville jeg nok likt at partneren min hadde fortalt det. Ikke fordi jeg har et stort behov for å vite noe om hans tidligere sexualliv, men fordi han hadde vist meg stor tillit ved å fortelle noe som sånn sett dessverre enda er litt tabu. 

Jeg kan derimot ikke si hvordan jeg hadde reagert på det når jeg aldri selv har stått i situasjonen, men jeg liker å tro at det hadde vært helt ok for meg. En ex er en ex.

Anonymkode: 4477c...a12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde vært positivt for min del. 

Anonymkode: 819e7...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde trukket på skuldrene og lurt på hvorfor i all verden du syntes det var viktig å fortelle meg.

Anonymkode: fdbc4...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du har ingen opplysningsplikt om tidligere seksuelle forhold. De fleste av oss vil ikke vite. Husker eksen min misforstod totalt hva jenter krever av intime detaljer. Da jeg sa at jeg liker ærlighet og transperans i forholdet trodde han at jeg mente at jeg krevde å vite alt av hva han hadde gjort før meg. Da den ørtende historien kom om hvordan han hadde pult ei på et toalett i Syden eller våknet med en person i senga som han ikke husket han hadde lagt an på så skjønte jeg at her er menn og kvinner jammen ulike. Jeg mente ærlighet mellom oss NÅ. 

Samboers tidligere sexliv vil jeg ikke vite noe om, og han har heller aldri spurt meg. 

I dagens transfobiske klima så holder du dette for deg selv. Fordommene har allerede begynt å renne inn. Ikke gi detaljer her. 

Anonymkode: f84ad...097

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker at sålenge du har sjekket deg for sykdommer (noe man bør gjøre uansett kjønn man har hatt sex med) så er ikke tidligere seksuelle forhold noe man trenger utbrodere til ny partner tenker jeg. 

Anonymkode: 66a6d...479

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Å ha nok respekt for både seg selv og andre er ikke drama.

En livspartner må man respektere så mye at man gir den andre informasjon som kan påvirke om den andre vil fortsette forholdet, eller ikke.

Om man tilbakeholder informasjon som den andre hadde ønsket å vite om før denne tok valg om å dele livet eller ikke, så vil den uvitende partneren ikke kunne ta et fullt informert valg.

Dette er enkel logikk, sunn fornuft. Og det handler om normal anstendighet overfor den man påstår å elske.

Om man fratar den man påstår å elske muligheten til å ta et informert valg om sin egen fremtid, da elsker man ikke, man forsøker å kontrollere. Det er ikke kjærlighet!

Om Ts elsker denne kvinnen, da er det også i hans egen interesse å være ærlig med kvinnen om sin fortid. For mange vil det ikke ha noe å si fra eller til, for andre vil det være noe de ikke vil leve med. Skal Ts vite at han er sammen med en som vil ha ham for den han er, da må han også være ærlig med kvinnen om dette.

Jeg orker ikke lese dette. Trengte bare en setning. Dette er garantert bare tull.

Respekt er ikke å grave i andres tidligere sexliv og respekt har ingenting med å utlevere sitt tidligere sexliv til en partner heller. Hvis du tror det, så tar du feil.

Du får ha respekt nok til å vise at du synes det er greit med dyneløfting, så han kan gå fra deg og finne en mer oppegående dame.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Detaljer om tidligere sexpartnere er verken ønsket eller nødvendig.

Men jeg tror jeg hadde blitt veldig lei meg om personen jeg potensielt ønsker å dele livet med, ikke føler at han kan være åpen med meg om at han er bifil. Det er jo en del av hvem han er.

Anonymkode: 29051...7cc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...