Gå til innhold

Jeg har vært sammen med transkvinne, må jeg informere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som det står i overskriften, å da har jeg hatt et kortvarig kjæresteforhold med ei transkvinne. Det skulle i utgangspunktet bare være et FF forhold men det utviklet seg til noe mer. Grunnen det tok slutt var å jeg måtte flytte tilbake til Norge. Men i ettertid har jeg kun datet kvinner og nå har jeg møtt ei nydelig kvinne som jeg ser for meg å kunne vært sammen med resten av livet. Barn, hus og hele pakka. Men det sitter litt langt inne og jeg føler jeg må fortelle henne om mitt tidligere forhold med eksen. 

Så mitt spørsmål er, hvordan hadde dere reagert om han dere datet hadde fortalt han hadde vært sammen med ei transkvinne?

Jeg ønsker kun seriøse svar. 

Anonymkode: 2ad4b...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ingen grunn til å fortelle så mye om ekser. Og i hvert fall ikke seksuelle detaljer 

Anonymkode: c5ebf...aaa

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis hun fortsatt hadde penis så tenker jeg du er minst bifil, og regner det mer som å ha sex med et mannlig underliv, og dermed mer utsatt for spredning av sykdommer på den måten. 

Anonymkode: c1912...045

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde reagert positivt. Da er mannen antagelig ikke homofob. Altfor mange menn er det. 

Anonymkode: ed131...ca7

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke vært interessert i å vite noe om kjønnsorganene til eksen til mannen.

Anonymkode: 3b515...47a

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis hun fortsatt hadde penis så tenker jeg du er minst bifil, og regner det mer som å ha sex med et mannlig underliv, og dermed mer utsatt for spredning av sykdommer på den måten. 

Ja, hun har fremdeles penis. Hvorfor tar du utgangspunkt i å det er mer sannsynlig for sykdommer?

Ts. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde reagert positivt. Da er mannen antagelig ikke homofob. Altfor mange menn er det. 

Anonymkode: ed131...ca7

Så bra. Dette gir meg håp på aksept 🥰

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så mitt spørsmål er, hvordan hadde dere reagert om han dere datet hadde fortalt han hadde vært sammen med ei transkvinne?

Hadde sagt fint, da deler vi erfaringer. Jeg har vært gift med en transmann.

Anonymkode: 416a4...81c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, hun har fremdeles penis. Hvorfor tar du utgangspunkt i å det er mer sannsynlig for sykdommer?

Ts. 

Det er jo kjent fakta 

https://www.fhi.no/sm/smittevernhandboka/temakapitler/menn-som-har-sex-med-menn/?term=

Mulig dette ikke gjelder deg og hun var din eneste, men hvor mange menn har hun hatt sex med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts. 

Fordi menn som har sex med menn har skyhøye smittetall ved alle SOS. 

Anonymkode: 97b77...1de

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg ville det vært turn off, beklager. Man kan ikke være kompatibel med alle. 

Anonymkode: df1bc...55c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Av ting jeg ikke har behov for å bli informert om...

Anonymkode: dae01...912

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Som det står i overskriften, å da har jeg hatt et kortvarig kjæresteforhold med ei transkvinne. Det skulle i utgangspunktet bare være et FF forhold men det utviklet seg til noe mer. Grunnen det tok slutt var å jeg måtte flytte tilbake til Norge. Men i ettertid har jeg kun datet kvinner og nå har jeg møtt ei nydelig kvinne som jeg ser for meg å kunne vært sammen med resten av livet. Barn, hus og hele pakka. Men det sitter litt langt inne og jeg føler jeg må fortelle henne om mitt tidligere forhold med eksen. 

Du trenger virkelig ikke å fortelle dette. Det er ingenting du skylder å fortelle, eller strengt tatt noe hun har noe med. Du har heller ikke gjort noe galt. 

Anonymkode: 32061...869

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle du være nødt til å informere om det? Eneste seksuelle jeg føler man bør informere en ny partner om, er om man har noen seksuelt overførbare sykdommer. Det har du forhåpentligvis oversikt på. Ellers deler man så mye som man føler for. Jeg er gammel nok til å vite at fortid er fortid.

Men for å svare på spørsmålet ditt: hadde typen fortalt meg at han tidligere hadde vært sammen med en transkvinne, så ville jeg syntes det var interessant, og vært litt nysgjerrig på det. Men så er jeg også en forferdelig nysgjerrig person. Bortsett fra det, ville jeg ikke brydd meg, og det ville ikke plaget meg.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde gått fint for min del. Hadde tenkt det var positivt at du hadde gjort deg denne erfaringen. 

Ville gjerne hørt mer om det. 

Hva var det som gjorde at det ble slutt? 

For meg er det viktigste at du hadde vist meg at du hadde selvinnsikt. 

Anonymkode: c8007...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville tenkt at du er bifil. Og viktig å sjekke seg for sykdommer før ny partner. Det er det jo uansett om man er homofil eller heterofil.

Anonymkode: 05c3d...aaa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Av ting jeg ikke har behov for å bli informert om...

Anonymkode: dae01...912

Fordi du synes det greit eller fordi du ikke vil vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke likt å få vite det.  

Ikke fordi jeg hadde hatt noe i mot det, men fordi jeg hadde vært redd for at kjæresten min skulle ha seksuelle behov jeg bare ikke kunne tilfredsstille. 

Anonymkode: 05120...9a8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det må du fortelle og stå for konsekvensene! Jeg hadde aldri blitt sammen med en mann som deg. Ting fra fortiden vil alltid komme frem en eller annen gang. 

Anonymkode: df242...c36

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er såpass spesielt at du må fortelle. Det kommer frem en dag, og da kan hun reagere veldig negativt på at du ikke har sagt noe tidligere. 

For meg ville dette vært fullstendig turn-off.

Anonymkode: 2bbea...8cc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...