Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vel kommet i den vanlige diskusjonen om hvor mye vi skal besøke hverandres familie. Bor langt unna mannens foreldre, og besøk må derfor planlegges godt mtp flybilletter etc, og vi er der ei god stund når vi først reiser. Bruker stortsett halvparten av alle ferier der. Mine foreldre bor nærmere, men problemet er at besøk dit hele tiden skyves på fordi vi alltids kan ta det senere (må ikke planlegges så mye, men for langt til å dra etter jobb en hverdag).  Vi har kun vært der et par ganger siden jul, og pga at vår eldste konkurrerer aktivt innenfor sin idrett, vet vi at våren blir travel sånn at vi neppe vil ha mulighet til å besøke mine foreldre alle sammen flere ganger før i juni. Det er ikke så viktig at alle drar sammen hver gang, men enkelte ganger synes jeg vi kan prioritere det. Mannen mener nå at vi skal prioritere å male et rom på hytta i helga sånn at vi kan være der halve påskeferien uten å tenke på jobbing da. Jeg mener at dersom vi ikke skal besøke mine foreldre i påskeferien, kan vi prioritere besøk dit nå i helga. Vi kan selvfølgelig dele oss, men det er samtidig hyggelig å være sammen når vi har mulighet, siden mannen pendler en del i jobben for tida, og det da er greit å være sammen i helger. Hvordan løser dere kabalen med besøk hit og dit? Foreldrene mine er ikke så mobile og trives best hjemme.

Anonymkode: 5932d...069

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har vel kommet i den vanlige diskusjonen om hvor mye vi skal besøke hverandres familie. Bor langt unna mannens foreldre, og besøk må derfor planlegges godt mtp flybilletter etc, og vi er der ei god stund når vi først reiser. Bruker stortsett halvparten av alle ferier der. Mine foreldre bor nærmere, men problemet er at besøk dit hele tiden skyves på fordi vi alltids kan ta det senere (må ikke planlegges så mye, men for langt til å dra etter jobb en hverdag).  Vi har kun vært der et par ganger siden jul, og pga at vår eldste konkurrerer aktivt innenfor sin idrett, vet vi at våren blir travel sånn at vi neppe vil ha mulighet til å besøke mine foreldre alle sammen flere ganger før i juni. Det er ikke så viktig at alle drar sammen hver gang, men enkelte ganger synes jeg vi kan prioritere det. Mannen mener nå at vi skal prioritere å male et rom på hytta i helga sånn at vi kan være der halve påskeferien uten å tenke på jobbing da. Jeg mener at dersom vi ikke skal besøke mine foreldre i påskeferien, kan vi prioritere besøk dit nå i helga. Vi kan selvfølgelig dele oss, men det er samtidig hyggelig å være sammen når vi har mulighet, siden mannen pendler en del i jobben for tida, og det da er greit å være sammen i helger. Hvordan løser dere kabalen med besøk hit og dit? Foreldrene mine er ikke så mobile og trives best hjemme.

Anonymkode: 5932d...069

Jeg tenker at familie ikke er et fordelingssystem. Det er ikke sånn at fordi dere besøker svigers da og da så skal dere besøke dine like mye og den helgen når dere ikke drar dit i påsken osv.. 

Himmel og hav, dra nå og besøk foreldrene dine du, og la mannen male hytta i fred og ro. 

Hvis foreldrene dine vil se dere så kan de faktisk også prioritere å komme til dere, det er vel lettere for dem som kanskje er pensjonister og ikke har barn som bor hjemme. Det er ikke sånn at alt skal måles og veies og være likt.

Skrevet
fru Alving skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at familie ikke er et fordelingssystem. Det er ikke sånn at fordi dere besøker svigers da og da så skal dere besøke dine like mye og den helgen når dere ikke drar dit i påsken osv.. 

Himmel og hav, dra nå og besøk foreldrene dine du, og la mannen male hytta i fred og ro. 

Hvis foreldrene dine vil se dere så kan de faktisk også prioritere å komme til dere, det er vel lettere for dem som kanskje er pensjonister og ikke har barn som bor hjemme. Det er ikke sånn at alt skal måles og veies og være likt.

Og jeg hadde aldri brukt halvparten av alle ferier til å besøke svigerforeldrene mine. Men om du trives med det så kjør på.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også travle ungdommer, og helgene går ofte til kamper. 

Vi har gitt beskjed til våre foreldre at vi gjerne vil se de ofte, men da må de faktisk komme til oss (de er ved god helse). 

Ellers tenker jeg at når man har begge foreldrepar langt unna slik som hos dere, så kan man fint dele seg også. At du drar til dine og han til sine etc, og har dere flere barn kan dere bytte på hvem som er med. 

Jeg tenker det er vanskelig å få til likt antall dager hos hver. 

Ser du skriver at dine foreldre ikke er så mobile. Vil det si at de ikke kjører bil lenger? For selv om de trives best hjemme, så har også de et ansvar for samvær - om de kan forflytte seg altså. 
Og hva med hans foreldre? Kan de like godt fly over til dere? 

Anonymkode: a22e8...45d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker foreldrene deres må besøke dere også. Dine kan ta buss, eller kanskje dere kjenner noen som er villig til å kjøre tur/retur mot betaling. 

Det høres litt slitsomt ut å nesten alltid bruke halve ferier på å besøke hans foreldre. Kan ikke de av og til ta fly til dere? Dere kan jo hente de på flyplassen. 

Når barna er store nok og trygg på å fly alene, eller ta buss, så kan dere kanskje sende de en helg i året til både dine og hans foreldre?

Anonymkode: 51bd6...0af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...