Gå til innhold

NAV ber om kontoutskrifter- foreldrepenger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

NAV krever innsyn i mine kontoer mtp. foreldrepengesøknad. Ansatt i familiebedrift, variabel lønn i 2 år men fast lønn i en ca 65% stilling i omtrent et år. Har sendt inn sikkert 60 sider i dag med papir, men med en ekkel følelse da jeg føler de mistenker meg for noe.
Andre som har vært ansatt i bedrift med nær relasjon/ eget AS som har opplevd det samme? 

Forstår NAV på en måte da det sikkert er en del «fjusk» innenfor nære relasjoner, men synes de krever mye når de ber om innsyn i alle mine private kontoer. Bør holde med regnskapsfører sine innsendte opplysninger. 

Anonymkode: 1d92e...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De vil bare se at pengene du får utbetalt som lønn ikke blir overført videre til f.eks. mannen din (om det er han som eier firma). Skjønner det føles voldsomt, men det er utrolig mange som prøver å lure systemet her! 

Anonymkode: 9a993...9ad

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De vil bare se at pengene du får utbetalt som lønn ikke blir overført videre til f.eks. mannen din (om det er han som eier firma). Skjønner det føles voldsomt, men det er utrolig mange som prøver å lure systemet her! 

Takk for svar. Ja det er voldsomt, at de skal se alt. Bare en uggen følelse av at noen skal ha full innsyn i min private økonomi, selv om alt her er på det rene, så de får jo bare en utrolig ekstrajobb ved å måtte lese gjennom alt dette..

Anonymkode: 1d92e...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke de leser alt med lupe, de bare ser at ikke pengene går videre som sagt. Men igjen, forstår at det føles overveldende og mistenkeliggjørende. Håper søknaden din blir behandlet uten mer stress :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...