Gå til innhold

Niåring begynner å få kviser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tips til vask og krem for niåring med begynnende kviser (særlig i pannen?). 

Anonymkode: 073bf...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg var den 9 åringen som først fikk mange tilstoppede porer så mye kviser, jeg prøvde alt. Eneste som funka var rens med Salisylsyre ..sterkt så pass på..

Anonymkode: 7eb2b...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var den 9 åringen som først fikk mange tilstoppede porer så mye kviser, jeg prøvde alt. Eneste som funka var rens med Salisylsyre ..sterkt så pass på..

Og husk unngå sol ved bruk..og må du bruke solkrem i fjeset så kjøp en til ansikt..de tilstopper porene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kosthold. Slutt med ultraprosessert mat og sukker, så slipper hen å bli helt pizzatryne. 

Det er ikke meninga at vi mennesker skal ha masse kviser, selv i puberteten. Det kommer av ubalanse i tarmfloraen, betennelse og dårligig kosthold som krøller med hormonene. 😔

Anonymkode: de251...e6c

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ville jeg ikke brukt på et barn...

Hormonelle kviser er det ikke så mye å gjøre med. Mild rens, men det vil ikke fjerne kvisene. 

Anonymkode: d1136...9db

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

kviser, selv i puberteten. Det kommer av ubalanse i tarmfloraen, betennelse og dårligig kosthold som krøller med hormonene. 

Nei...det er hormonene slik de er. 

Ts, spør på apoteket eller Lyko, de har stort utvalg. 

Anonymkode: 91df3...02d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kosthold. Slutt med ultraprosessert mat og sukker, så slipper hen å bli helt pizzatryne. 

Det er ikke meninga at vi mennesker skal ha masse kviser, selv i puberteten. Det kommer av ubalanse i tarmfloraen, betennelse og dårligig kosthold som krøller med hormonene. 😔

Dette!!!!!

Anonymkode: ac2d4...543

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette!!!!!

Anonymkode: ac2d4...543

Nei jeg er i 30 årene, startet med kviser i 9 års alder og har fremdeles kviser. Har i flere år holdt et raw kosthold med minimum av hvete og sukker …det hjelper ca 30 %.

Hormonene mine er sånn…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror det er meningen. Pubertet er hormonkluss. 

Min mor hadde kviser på 60-tallet, jeg på 90-tallet og mine barn hadde alle en periode nylig som tenåringer. Nå har vi alle kvisefri hud, men det skyldes ikke kostholdet. 

Min mor fikk forresten en periode med kviser i perimenopause. Det skyldtes østrogendominans. Det samme tenåringsjenter ofte får 

Anonymkode: d1136...9db

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Først: prøv å kutte kraftig ned på melkeprodukter, særlig melk. Dette tipset fikk jeg for 30 år siden, men fulgte det aldri. Hadde mye kviser!

Nå har min sønn også fått kviser, og huden hans er natt og dag fra inntak av mye melk og ikke. Verdt et forsøk 😊

Det andre tipset er også 20 år gammelt, for det pleide jeg å smøre på min brors aknefulle rygg (store byller):  tetreolje!

Min sønn bruker det ved behov, og det fungerer. Først vasker han forsiktig av ansiktet med en fuktig klut. Kun varmt vann. Deretter enten ruller han enkelte kviser med Tea tree spot stick, eller så har vi Tetre-rensevann på bomull og stryker over huden før vi ruller spot stick på enkeltkviser. 

Kjøper produktene på Australian Living. 

Fordelen er at han foreløpig ikke må bruke alle de produktene jeg testet ut, og som tørket ut huden min og slikt. Kan være tilfeldig også, men foreløpig har vi veldig god kontroll på hans kviser. Han er straks 12 år, så hvem vet hva fremtiden bringer 😒😊

Anonymkode: 7bae6...eff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

...kan legge til at min brors rygg, som var full i store kviser, ble helt fin! Om det var tetreoljen eller solarium som fungerte, vites ei. Men han gikk fra verst til helt fin 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Australian Bodycare heter nettbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja tetreolje er veldig fin, men må brukes med varsomhet den også.. var faktisk forbudt å selge uten resept før..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det aller dummeste du kan gjøre er å ta råd fra alle menneskene her som har helt forskjellige meninger og kunnskap om temaet. Er kvisene hormonelle: kun hudlege som kan hjelpe. Er det kun små urenheter? Også hudlege, der kan dere få tilpasset hudpleie og faktiske råd som kan hjelpe. Absolutt IKKE putt tetreolje eller salisylsyre i ansiktet på et lite barn, da risikerer man å permanent skade hudbarrieren og hun vil slite med huden resten av sitt liv. Jeg er godt voksen i dag og sliter fortsatt med sensitiv hud etter at mine foreldre fikk meg til å bruke alt for sterke produkter som barn, heldigvis fikk jeg hjelp av hudlege da jeg ble voksen og kunne ta tak i det selv. 

Anonymkode: f5af8...786

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

For noe sprøyt, og ganske alvorlige påstander å komme med. Jeg hadde mye kviser som ungdom, og dette var det VERSTE jeg kunne høre. Ikke bare var jeg stygg, men jeg var også dum som spiste «dårlig mat» og det var min egen skyld at jeg hadde kviser. Jeg forsøkte alle dietter som finnes, og ingenting hadde noen effekt. Kosthold har forsvinnende liten effekt på kviser. Det eneste som nytter er å få en tilpasset og mild hudpleierutine eller medisinsk behandling dersom problemene er alvorlige. Både jeg, min mor, min mormor OG min oldemor hadde problemer med kviser. Min oldemor spiste selvsagt ikke ultraprosessert mat. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere. Blir nok hudlege neste (problemet er bare ikke veldig stort foreløpig, så lurte litt på om det fantes milde produkter vi kunne forsøke først.). Men sikkert uansett lurt med proffe råd først som sist..

Endret av Banane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vanskelig å begrense sukker og melk for en niåring men det kan hjelpe. Vil også anbefale salisylsyre. Zo har veldig bra produkter men kanskje i dyreste laget. 

Anonymkode: e0c17...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanskelig å begrense sukker og melk for en niåring men det kan hjelpe. Vil også anbefale salisylsyre. Zo har veldig bra produkter men kanskje i dyreste laget. 

Anonymkode: e0c17...3a6

Du er jo helt gal, anbefaler du virkelig fremmede mennesker å putte syre i ansiktet på et BARN? Har ikke folk her inne NOEN grenser for hva de skriver til folk? Jeg er godt voksen med voksen hud og tåler absolutt ikke så sterke produkter som salisylsyre daglig, kun som behandling en dag i uken. Da følges det også opp med solkrem, tilpasset fuktighetskrem osv. Det er selvsagt ikke noe man smører i ansiktet på et lite barn med sensitiv og følsom hud. TS jeg håper for guds skyld at du ikke hører på rådene du får her, ta ungen til hudlege og få hjelp av folk som har brukt tiår av livet sitt på å utdanne seg innenfor dette. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du er jo helt gal, anbefaler du virkelig fremmede mennesker å putte syre i ansiktet på et BARN? Har ikke folk her inne NOEN grenser for hva de skriver til folk? Jeg er godt voksen med voksen hud og tåler absolutt ikke så sterke produkter som salisylsyre daglig, kun som behandling en dag i uken. Da følges det også opp med solkrem, tilpasset fuktighetskrem osv. Det er selvsagt ikke noe man smører i ansiktet på et lite barn med sensitiv og følsom hud. TS jeg håper for guds skyld at du ikke hører på rådene du får her, ta ungen til hudlege og få hjelp av folk som har brukt tiår av livet sitt på å utdanne seg innenfor dette. 

Takk. Neida. Var nok mer ute etter noen tips spesifikt rettet mot barn. Det sitter i grunnen uansett litt langt inne å starte med utstrakt hudpleie allerede nå, men kommer nok til å kontakte hudlege og tar det derfra😊 

Anonymkode: 073bf...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er hormoner og gener. Kan telle på 2 hender hvor mange kviser jeg har hatt på mine 37 år. Lev et elendig liv med dårlig kosthold og lite trening. 

Snakk med apoteket TS. Jentene her i hus er fornøyd med å vaske med vann og smøre med cerave krem.

Anonymkode: 8946b...be6

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...