Gå til innhold

Venner stalker meg og blir sure og fornærmet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan hende jeg har noe diagnose, men jeg klarer meg fint og har aldri hatt noe ønske om å grave i det. Selv diagnostisert meg som ultra introvert 

Jeg har hatt dette problemet med venner hele livet. Jeg liker min egentid, og kan gjerne gå en hel måned uten å finne på noe med noen. I jobben min trenger jeg ikke snakke med noen (er derfor jeg valgte den). 

I sammenkomster, bursdager, fylla osv så har jeg masse energi. Liker å prate med alle. Men når hverdagen kommer, nei takk! Men folk følger med, sjekker når jeg sist var pålogget, sender meg meldinger om hvorfor jeg ikke svarer. Jeg svarte en forrige uke, og det ble sinna meldinger fra 2 stk andre, for de hadde hørt at jeg hadde svart noen. Jeg er så dritt lei. Og det ender med at noen jeg kunne satt av litt sosial energi å svare, ikke får svar, pga andre dramatiske vesner. 

Jeg er ikke interessert i å forklare meg. Jeg har ikke gitt noe indikasjon på at jeg vil være venner på fritiden. Jeg er selvfølgelig hyggelig med alle, og det er ikke rettferdig at jeg heller skal dempe meg og min personlighet. Prøve være stille osv. 

Men jeg forstår jo også at jeg er problemet her. Da dette skjer igjen og igjen og ila hele livet mitt. Det er en ond sirkel, for jeg kunne gitt mer av meg selv, men får total avsmak av needy folk som blir såret av min eksistens. 

Hva kan jeg gjøre? Må jeg forklare meg? Evt hvordan uten at jeg må ty til dulle prat med dem?

Anonymkode: 719a6...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fjern tilgang som gjør at de se når du er pålogget? De høres jo helt gærne ut 

Anonymkode: faa82...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 19.25):

Ekspander  

Går ikke over alt, f eks Instagram :( Og det er der jeg liker å skrolle i pausen på jobb

Ja de er gærne. Men siden jeg har opplevd det så mye, så regner jeg med at det er mitt problem. Kan hende det er en gruppe/kategori mennesker som ikke er vant til hvor imøtekommende jeg er ansikt til ansikt. Føler de lager seg en fantasi om et vennskap (slik jeg har fantasert langt og videre enn lang når jeg har vært forelska i en mann). Bare at dette er vennskap versjonen av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 19.25):

Ekspander  

AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 19.32):

Går ikke over alt, f eks Instagram :( Og det er der jeg liker å skrolle i pausen på jobb

Ekspander  

Det er feil TS

https://predis.ai/no/ressurser/slå-av-aktiv-status-på-instagram/

Anonymkode: c54e7...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...