AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Trenger sårt råd og tips på hva jeg skal gjøre med en baby som hylskriker i bilen: Har en nydelig tulle som ellers er veldig blid og fornøyd, men hun har alltid mislikt å kjøre bil med mindre hun sovner i bilen. Problemet mitt er at jeg må kjøre for å levere eldstemann i barnehagen, og for å komme meg andre steder (butikk o.l) Når mannen er med så sitter jeg alltid bak med henne og roer henne (og som regel hjelper dette de fleste ganger), men når jeg kjører alene er det et rent helvete. Hun hylskriker for full hals, og jeg får ikke muligheten til å holde hun i hånden eller trøstet henne (utenom at jeg prøver å synge eller snakke med hun). Senest i dag var den verste bilturen vi har hatt noen sinne. Hun var trøtt, og vi skulle kjøre for å se eldstemann ha teateroppvisning i bhg. Hun hylskriker, og vil ikke trøstes med smokk. Jeg stopper, og tar hun ut for å roe henne, men med en gang jeg legger henne i stolen så hylskriker hun. Til slutt måtte jeg bare kjøre for å rekke oppvisningen, og hun hylskriker i 7-8 min. Jeg føler at det jeg holder på med er omsorgssvikt, da jeg vet at eksperter mener at man ikke skal la babyen skrike for seg selv. Ødelegger jeg babyen min ved å gjøre dette? Men hva skal jeg gjøre?? Anonymkode: 123a0...900 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trenger sårt råd og tips på hva jeg skal gjøre med en baby som hylskriker i bilen: Har en nydelig tulle som ellers er veldig blid og fornøyd, men hun har alltid mislikt å kjøre bil med mindre hun sovner i bilen. Problemet mitt er at jeg må kjøre for å levere eldstemann i barnehagen, og for å komme meg andre steder (butikk o.l) Når mannen er med så sitter jeg alltid bak med henne og roer henne (og som regel hjelper dette de fleste ganger), men når jeg kjører alene er det et rent helvete. Hun hylskriker for full hals, og jeg får ikke muligheten til å holde hun i hånden eller trøstet henne (utenom at jeg prøver å synge eller snakke med hun). Senest i dag var den verste bilturen vi har hatt noen sinne. Hun var trøtt, og vi skulle kjøre for å se eldstemann ha teateroppvisning i bhg. Hun hylskriker, og vil ikke trøstes med smokk. Jeg stopper, og tar hun ut for å roe henne, men med en gang jeg legger henne i stolen så hylskriker hun. Til slutt måtte jeg bare kjøre for å rekke oppvisningen, og hun hylskriker i 7-8 min. Jeg føler at det jeg holder på med er omsorgssvikt, da jeg vet at eksperter mener at man ikke skal la babyen skrike for seg selv. Ødelegger jeg babyen min ved å gjøre dette? Men hva skal jeg gjøre?? Anonymkode: 123a0...900 Hvordan ville du likt å ha det ubehagelig i x antall minutter, så ubehagelig at du bare må skrike? Hva har du prøvd utover å trøste og å holde i hånd? Har du byttet bilstol og sett om barnet roer seg bedre i en annen type bilstol? Hyler hun like mye om du setter henne i bilstolen inne? Kan hun ha låsninger i rygg eller nakke? Hva gjør hylskrikingen med deg som sjåfør? Tenk følgekonsekvenser av denne uroen i bilen mens noen kjører og skal ha fokus på trafikken. Anonymkode: ac4d3...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Kan ikke gi deg noe svar på hvor skadelig det er, men hadde det tilsvarende med vårt barn. Før jeg måtte kjøre en lengre strekning alene med baby, gikk vi til innkjøp av sete som kunne festes bakovervendt med belte i forsetet (hadde ikke isofix der). Hjalp litt å kunne holde litt på og trøste underveis. Anonymkode: 9bbfe...9ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan ville du likt å ha det ubehagelig i x antall minutter, så ubehagelig at du bare må skrike? Hva har du prøvd utover å trøste og å holde i hånd? Har du byttet bilstol og sett om barnet roer seg bedre i en annen type bilstol? Hyler hun like mye om du setter henne i bilstolen inne? Kan hun ha låsninger i rygg eller nakke? Hva gjør hylskrikingen med deg som sjåfør? Tenk følgekonsekvenser av denne uroen i bilen mens noen kjører og skal ha fokus på trafikken. Anonymkode: ac4d3...e4f Meg under. Dette er jo selvsagt gode tips som du kan forsøke. For vår del var det ikke fysisk:/smerter. Tror ungen mislikte å sitte fastspent med begrenset kontakt. Antagelig utrygt. Anonymkode: 9bbfe...9ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden Her kan baby vere periodevis urolig i bilen, det som var redningen her var å kjøpe ett speil slik baby kan se. Dersom han begynner å gråte stopper jeg på nærmeste utkjørsel og gir han smokken og prater rolig til ham. Har hatt bilturer med ham som har vart 1 time lenger enn det vanligvis ville tatt, pga han har vert urolig. Jeg stopper da etter hver utkjørsel. Noen ganger setter jeg meg bak til ham og ammer ham før vi kjører videre. Vanligvis planlegger jeg bilturene ut ifra når han skal ha en dupp, da sovner han i bilen etter 2 min kjøring. Har også med noen enkle leker jeg vet han liker, som jeg kan gi ham om det er behov. Anonymkode: 05486...663 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hun hylskriker, og vil ikke trøstes med smokk. Jeg stopper, og tar hun ut for å roe henne, men med en gang jeg legger henne i stolen så hylskriker hun. Anonymkode: 123a0...900 Du har lært henne at det funker å hylskrike. Anonymkode: f95cd...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden Jeg er eldstemann og ble utsatt for mye lyd/skrik av minstemann og har varig hørselskade. Det er heller noe å tenke på også… Anonymkode: 516ea...1ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Del Skrevet 18 timer siden Jeg hadde min i passasjersetet foran. Da kunne jeg stryke litt på, gi smokk og han kunne se meg. Ikke ideelt å ha dem foran, men funket for oss. Koblet ut airbagen på hans side. Anonymkode: 58af8...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har lært henne at det funker å hylskrike. Anonymkode: f95cd...d82 Dette er en bra ting. Altså, det er bra at et barn lærer at det blir hørt når det er redd/har vondt/er lei seg og får trøst. Det er ikke bra å ikke respondere på et barn som hylskriker, da barnet vil erfare at det uansett ikke fungerer og barnet får ikke hjelp til å regulere seg. Dette er skadelig for et lite barn. Det er ganske sykt å fortsatt tro at et barn som skriker gjør det for å manipulere foreldrene sine, slik som en del spesielt av eldre generasjoner tror. Til TS: Jeg hadde nok prøvd en annen bilstol, eller tatt en tur til manuellterapeut for eksempel. Besafe beyond er en bilstol som kan kjøres med i tilbakelent posisjon kontra alle andre bilstoler på markedet som jeg kjenner til i alle fall, fordi den retter seg opp automatisk hvis man havner i en kollisjon. Det er jo en svindyr stol, men det finnes i alle fall muligheten. Anonymkode: 05234...ba7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #10 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Trenger sårt råd og tips på hva jeg skal gjøre med en baby som hylskriker i bilen: Har en nydelig tulle som ellers er veldig blid og fornøyd, men hun har alltid mislikt å kjøre bil med mindre hun sovner i bilen. Problemet mitt er at jeg må kjøre for å levere eldstemann i barnehagen, og for å komme meg andre steder (butikk o.l) Når mannen er med så sitter jeg alltid bak med henne og roer henne (og som regel hjelper dette de fleste ganger), men når jeg kjører alene er det et rent helvete. Hun hylskriker for full hals, og jeg får ikke muligheten til å holde hun i hånden eller trøstet henne (utenom at jeg prøver å synge eller snakke med hun). Senest i dag var den verste bilturen vi har hatt noen sinne. Hun var trøtt, og vi skulle kjøre for å se eldstemann ha teateroppvisning i bhg. Hun hylskriker, og vil ikke trøstes med smokk. Jeg stopper, og tar hun ut for å roe henne, men med en gang jeg legger henne i stolen så hylskriker hun. Til slutt måtte jeg bare kjøre for å rekke oppvisningen, og hun hylskriker i 7-8 min. Jeg føler at det jeg holder på med er omsorgssvikt, da jeg vet at eksperter mener at man ikke skal la babyen skrike for seg selv. Ødelegger jeg babyen min ved å gjøre dette? Men hva skal jeg gjøre?? Anonymkode: 123a0...900 Skru av air baggen å ha babyen i forsetet. Da får du i det minste strøket og roet babyen litt. Anonymkode: 7e875...7b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden Vår var lik og det viste seg å være låsninger i nakken. Gikk flere runder til kiropraktor og etter det ble bilkjøring en favoritt 😅 Anonymkode: 69024...afe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Del Skrevet 16 timer siden Sett baby foran og ta med til kiropraktor for å sjekke for låsninger. Med min ene ble det buss og gåing. 😅 Anonymkode: 2b927...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har lært henne at det funker å hylskrike. Anonymkode: f95cd...d82 TS snakker om en BABY! En BABY forsøker ikke å manipulere foreldrene ved å skrike! Er du 70+ år gammel?? TS forsøk å sett babystolen i forsetet, du kan feste babystolen lett med setebelte. Bare sørg for at airbag er av, veldig viktig. Dette hjalp mye med min baby i bil-hate-perioden Ellers tok vi mye kollektivt! Tok heller 1 time kollektivt med vogna enn 15 minutters kjøretur 😄 Jeg tror noen minutter skriking der du snakker med baby ikke er skadelig når det ikke er ofte altså, og det er fra en som gjorde alt for at baby aldri skulle måtte skrike alene. Men et par ganger så måtte vi jo bare hjem. Da pleide jeg som sagt å ha henne i forsetet med airbag av og så sang jeg hele tiden og snakket og trøstet med stemmen Anonymkode: 515b7...0fb 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du har lært henne at det funker å hylskrike. Anonymkode: f95cd...d82 Herregud, tror du en liten baby er i stand til å tenke sånn? Babyen skriker fordi hun har et behov, ikke for å manipulere foreldrene. Vekk med sånne utdaterte holdninger!! Anonymkode: c0fc9...8bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Min var også sånn. Han ble sjekket for låsninger, prøvde ØRTEN ulike bilstoler, hadde han plassert i alle bilens seter utenom førersetet i desperasjon, ingenting hjalp. Han hylte. Vi bor også slik at vi må kjøre. Så da skrek han da. Gav seg rundt 8-10 mnd 😳 Han er 6 år nå og bærer ingen preg av å ha tatt skade av det Passet på å kosesnakke med han hele veien sånn at han visste han ikke var alene. Det hjalp ikke på skrikingen, men det hjalp på min samvittighet 😅 Anonymkode: c3cd8...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du har lært henne at det funker å hylskrike. Anonymkode: f95cd...d82 Herregud 🙄 Anonymkode: 929dc...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå